וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חומוס שלמה ודורון" בכרם התימנים

חומוס שלמה ודורון, חומוס שלמה ודורון

11.6.2020 / 14:40

מעטים העסקים בישראל שמצליחים לשמר את אותו הקונספט במשך עשרות שנים. ''חומוס שלמה ודורון'' בכרם התימנים בתל אביב שומרת על המסורת המשפחתית מעל 80 שנה. יצאנו לבדוק

חומוס גרגירים. petra beck,
חומוס גרגרים/petra beck

הוא בריא, הוא מזין והוא טוען לכתר כמאכל הישראלי האותנטי ביותר - החומוס. מי מאתנו לא מצא את עצמו נכנס לדיון ממושך עם חבריו אודות החומוס הטוב בישראל? על מנת לנסות לסייע בפתרון החידה, עורכי מערכת המומחים התגייסה למשימה, ויצאה לבדוק את אחת מהחומוסיות המוכרות ומעורכות בתל אביב, "חומוס שלמה ודורון", שלצד המנות המסורתיות מגישה מנות חדשות ומגוונות על טהרת החומוס.

מדובר בחומוסייה משפחתית, אשר פועלת כבר 83 שנה - ארבעה דורות. סעדיה - מייסד המקום, בנו שלמה, בנו של שלמה - דורון, ובהמשך גם בנו הנוסף שי. כיום, בנו של דורון - אלעד, ממשיך את המסורת ארוכת השנים.

חומוס שלמה ודורון. Joann pai,
חומוס שלמה ודורון/Joann pai

בעבר, נמכרה במקום רק צלחת פול עם תבלינים. לפני 35 שנה היה זה דורון שפרץ המוסכמות והכין חומוס בפעם הראשונה במסעדה, והשאר כמובן היסטוריה. הלקוחות התאהבו, והחומוס של דורון הפך אט אט לפופולרי מאוד עם קהל לקוחות אדוק.

אלעד הולך בדרכו של אביו דורון, ופורץ גם הוא את גבולות הגזרה. לאחר סיום לימודי קולינריה, אלעד תופס את עמדת השף במסעדה, ומגיש לצד מנות החומוס המסורתיות, מנות חומוס מיוחדות ומקוריות המשלבות חומרי גלם מעולים וטכניקות מגוונות. כך למשל תוכלו ליהנות מחומוס בלקני עם חציל שרוף בצל מוחמץ וזיתי קלמטה, חומוס מקסיקני עם פיקו דה גאיו סלסה ונאצ'וס, ועוד שלל מנות מגוונות וסלטים מיוחדים מתפריט הספיישלים של אלעד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חומוס שלמה ודורון. טל ציפורין,
חומוס שלמה ודורון/טל ציפורין

עורך המערכת שוחח עם אלעד ושמע ממנו על הכיוון החדשני שהמסעדה מציעה "אני מציע מנות כאלו דווקא מתוך כבוד לחומוס. אני חושב שהסטיגמה שחומוס נתפס כמאכל ''כבד'' קשורה לפיתות שנלוות אליו. חומוס הוא קונטיינר נהדר, ואני שואף להשתמש בו כמצע עליו אני בונה מנות "פאנקיות" בעלות טעמים עזים. מה שבאמת משנה את חוקי המשחק זאת העובדה שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו לשים את המסורת בצד לרגע, ולאכול את המנות הללו ללא פיתה. כך יוכלו לייצר לעצמם חוויה קלילה יותר וכמובן מעניינת קולינרית."

לדעתו של אלעד, סוד ההצלחה של המסעדה טמון בשמירה על המסורת לצד החידושים " אני חושב שאנחנו שורדים את הדור הרביעי בגלל שכל דור נתן את האינטרפטציה האישית שלו למסעדה, מבלי לפגוע במסורת של קודמיו. כשאבא שלי התחיל להגיש חומוס במסעדה, לאחר שכולם היו רגילים לקבל פול עם תבלינים, אנשים הגיבו בהתחלה בהפתעה, אך לאט לאט התחילו להתאהב בחומוס. כך קרה גם עם המנות החדשות שקיבלו בית במסעדה, אנשים החלו לתת צ'אנס לחווייה שהיא קצת אחרת, ובכך נהנים מעולמות קולינריים חדשים לצד המסורת."

בסופו של דבר מבחן הטעם הוא שקובע, ובכך - החומוס של שלמה ודורון מנצח ובגדול. החומוס של שלמה ודורון הינו אחד הפופולריים ביותר בתל אביב, ולראייה כמות הלקוחות שפוקדים את המסעדה באופן קבוע. חובבי החומוס המושבעים ידעו להעריך חומוס איכותי ועשיר בטעמים כמו של שלמה ודורון. בנוסף, כיאה למתכון שנשמר בקנאות במשך 80 שנה, מנת הפול האותנטית מהווה פנינה קולינרית של ממש. עוד מומלצות במיוחד- המטבוחקה הנהדרת (שקשוקה ממטבוחה מעושנת), חומוס פלאפל מפורק וחומוס דאל עדשים בקארי טנדורי.

עושים חומוס באהבה. אלעד שור,
עושים חומוס באהבה/אלעד שור

האווירה המיוחדת בכרם התימנים תורמת רבות לחוויית הסעודה במסעדה, שמרגישה כמו מקום קהילתי-משפחתי. על כך מספר אלעד "חלק גדול מהלקוחות שלנו הם לקוחות קבועים ומרגישים ''בבית'' כשהם מגיעים למסעדה. את רובם אנחנו זוכרים היטב וכבר יודעים ברגע שהם מתיישבים מה המנה המועדפת עליהם מבלי לשאול."

המנות הנהדרות והאווירה הקסומה אינן נעלמות מעיניהם של לקוחות המקום, שמרעיפים שבחים רבים על חווית הסעודה במקום, על כך מספרת אמיליה, לקוחה קבועה "מקום "אש". מגוון מנות חומוס (ולא רק) עם שילובים מעניינים בטירוף. טעמנו את החומוס פלאפל, פשוט טעים ומיוחד רצח. גם המסבחה מעולה (מגיע עם רוטב פלפלים מיוחד ועוד דברים טובים ) גם חומוס חציל פצצה. ממש מומלץ."

עורכי מערכת המומחים ידועים בתור חובבי חומוס מושבעים. בעקבות הביקורות הנהדרות והרושם העז שהחומוסייה של שלמה ודורון השאירה בנו, היא הפכה באופן רשמי לחומוסיית הבית של חברי המערכת. מומלץ בחום.

חומוס שלמה ודורון

ישכון 29, כרם התימנים, תל אביב יפו

לדף הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

חומוס שלמה ודורון, חומוס שלמה ודורון
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully