וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שפות התכנות המבוקשת ביותר בתעשייה

בשיתוף האקריו, בשיתוף האקריו

11.6.2020 / 12:16

מתכנתים צעירים או מי ששואף לעשות הסבה להיי-טק יכולים רק להרוויח מלדעת כמה שיותר שפות תכנות. אלו השפות החשובות ביותר

האקריו. מוטי נחום,
האקריו/מוטי נחום

רבים מהמתכנתים בתעשיית ההיי טק הם המרוויחים הגדולים ביותר בשוק מבחינת שכר, אפילו הג'וניורים מבניהם. כיום, גם אנשים שאינם מתכנתים, צריכים להוסיף לסט הכלים קצת ידע בתכנות כדי להצליח בעולם ההייטק. ידע זה יכול לתרום ולהועיל לקריירה שלהם כך שחלקם אפילו יעשו הסבה לתכנות בשלב כזה או אחר.

על מנת לבחור את 3 שפות התכנות והפיתוח הפופולריות והמבוקשות ביותר בעולם ההייטק, פניתי אל ראשי התחומים והמרצים הבכירים ביותר בלימודי תכנות במכללה שלנו - האקריו. כל זאת בשביל להבין אילו שפות באמת מבוקשות בתחום ההייטק, אילו הכי כדאי ללמוד ואילו מהשפות הללו יישארו רלוונטיות גם לשנים הבאות.

למי שלא מכיר את האקריו, אנחנו מרכז הכשרה למקצועות ההייטק הקיים למעלה מ-20 שנה. אנחנו מתמחים בהכשרת עובדים לתעשיית ההייטק גם אם אין להם ניסיון, רקע כללי או תואר. כל זאת בזמן קצר - 4 עד 12 חודשים. כשבסיום הלימודים אנו מתחייבים למצוא לאותם בוגרים עבודה.

ונחזור לעניינו - כל מי שמתעסק בתכנות מחשבים או תכנות אתרים, לרוב יכיר את השפות הבאות, הן מהוות את הבסיס המהותי והקדוש עבור כל חברה, ארגון וסטארט-אפ שמפתח מוצר דיגיטלי כזה או אחר. הן ברמת פיתוח אפליקציה, אתר (הן על צד שרת והן על צד לקוח - על כך ארחיב בהמשך), תוכנות שונות ועוד. כל אחד שמעוניין להכיר את עולם ההייטק או רוצה להיכנס אליו, חייב להכיר את השפות הבאות. זוהי אבן דרך חשובה ביותר, על מנת להתחיל את המסלול לעולם ההייטק בתור מתכנת או מפתח.

PHP

לא לחינם שפת ה-PHP היא הראשונה שנמצאת ברשימה הזאת. PHP היא שפת תכנות ליצירת אתרי אינטרנט. כל בית עסק מקטנטן עד ענק, פוליטיקאים, מכללות, קבוצות ספורט או למעשה - כל מותג אפשרי. חייבים אתר. ולכן, הדרישה עבור מתכנתים שיודעים לבנות אתרים גבוהה מאוד.

בכל פעם שמתכנתים אתר, יש לו שני צדדים, אחד הוא צד הלקוח, ה-Fronted, זאת אומרת, מה שאתם רואים עכשיו מול העיניים שלכם - על כך כבר אפרט בהמשך. ויש את הצד השני, צד השרת, בו נמצאים כל מאגרי המידע החיוניים על מנת שהאתר יתוחזק ויופעל כמו שרוצים. ולכאן נכנסה תפקידה של שפת ה-PHP, שהיא ללא כל צל של ספק, השפה הפופולרית ביותר לצד השרת שקיימת בשנים האחרונות.

באיזה קורס לומדים PHP במכללת האקריו?

קורס בניית אתרים - ראש התחום אצלנו עבד קשות ועמל על מנת שכל הבוגרים שלנו יוכלו לעבוד הן בצד השרת (PHP) וגם בצד הלקוח. כך שיהיה להם קל יותר בתעשיית ההייטק. ככל שתדעו יותר שפות שקשורות אחת לשנייה - כך יותר מקומות ירצו לגייס אתכם.

שימוש עיקרי: בניית אתרים

ממתי היא קיימת: 1995

פותחה על-ידי: Zend Technologies

אז מה הן היתרונות של שפת ה-PHP?

• שפת קוד פתוח (Open Source) - המשמעות היא שהשימוש בה הוא חינמי לגמרי. ומפתחים רבים משתמשים בה בחינם ובקלות יתרה. ישנן המון frameworks לשפת ה-PHP. כל הפיצ'רים והכלים המיוחדים (מה שהופך את חייו של המפתח לקלים יותר) הם חופשיים לשימוש.

• גמישה לכל הפלטפורמות - ניתן לעבוד עם PHP על מספר מערכות הפעלה ופלטפורמות שונות, כגון: Windows, Linux, Unix ועוד.

• השפה קלה להבנה - ניתן להבין ולקלוט די בקלות את השפה הזאת. כיוון שהיא מאוד מאורגנת ונקייה. מה שגורם גם למפתחים הג'וניורים לקלוט אותה בקלות.

• מהירות - כל האתרים שמפותחים על-ידי PHP נטענים במהירות גבוהה. גם אם יש לכם אינטרנט זוחל וממש (אבל ממש) איטי.

Python

שפת ה-Python נחשבת לאחת מהשפות האיכותיות ביותר בעולם הפיתוח. היא שפה עשירה, בעלת מרחב דאטה מורכב ואיכותי ביותר. ובנוסף לכך, היא מצליחה לגשר על פערים ובעיות שונות שהמון מתכנתים, מפתחים, חברות הייטק וארגונים שונים חווים כשהם רוצים לפתח מוצר.

באיזה קורס לומדים Python במכללת האקריו?

קורס סייבר ואבטחת מידע - זאת מכיוון שרוב הכלים בהם משתמשים אנשי אבטחת מידע ברחבי הארץ והעולם, נכתבים בשפת Python, לכן, איש סייבר מוסמך ואיכותי, יצטרך להכיר את השפה הזאת.

שימוש עיקרי: אפליקציות ופיתוח משחקים, System Administration, תוכנות ליצירת ועריכות סרטונים וסאונד, אפליקציות לבתי עסק, Machine Learning ועוד

ממתי היא קיימת: 1990

פותחה על-ידי: Guido van Rossum

אז מה הן היתרונות של שפת ה-Python?

• קל לקרוא וקל להבין - ייתכן ומדובר בפיצ'ר "הכי מגניב" של השפה הזאת. כיוון שניתן להרכיב בה נוסחים מסוימים מבלי להוסיף ולכתוב קוד נוסף. כך שהיא באמת הופכת דברים מורכבים לפשוטים יותר.

• רחבת פלטפורמות - כמו עם PHP, ניתן להשתמש בשפה זו על מגוון פלטפורמות שונות ומערכות הפעלה, כגון: Android, iOS ו-Windows.

• קהילה חזקה ואיכותית - כשמפתחים נתקלים בבעיה מסוימת, הם יודעים שישנה קהילה עצומה וענקית שיכולה להעניק להם את העזרה אליה הם מצפים. כך שהם אף פעם לא צועדים לבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

JavaScript

גם פופולרית, גם קלה להבנה וגם מתכנתים רבים אוהבים להשתמש בה. JavaScript נחשבת לאחת משפות התוכנה המובילות בעולם. ולא סתם! היא אחראית על כל צד הלקוח בבניית אתר - ה-Fronted. כל מה שאתם רואים למעשה על המסך עצמו, בשילוב HTML ו-CSS. בוא נפרט את התפקידים השונים שלהם:

ה-HTML אחראי על הטקסטים, הכותרות וכו'. ה-CSS אחראי על הנראות של הדף ול-JavaScript יש את התפקיד החשוב ביותר - הדינמיקה, האנימציות, או כל דבר אחר שיגרום לדף שלנו להיראות מושך יותר.

באילו קורסים לומדים JavaScript במכללת האקריו?

• קורס בניית אתרים - כפי שציינתי קודם, במהלך קורס בניית אתרים, חשוב לנו לוודא שכל בוגר ילמד את התחום הזה גם על צד השרת וגם על צד הלקוח. כך שיהיה לו קל יותר להתקבל ולהתברג בתעשייה.

קורס בניית אפליקציות - אמנם מדובר רק במספר שעות מועטות, אך JavaScript מהווה חלק בסיסי לבניית אפליקציות שונות.

קורס תכנות .NET - חלק נכבד משעות הקורס מוקדש ללימוד השפה הזאת, כיוון שפיתוח שפה על דפדפן או כל דבר אחר הוא חלק הכרחי בתחום הפיתוח והתכנות.

שימוש עיקרי: הצד קריאייטיבי בבניית אתר, משחקי מחשב מבוססים על Web, פיתוח אפליקציות

ממתי היא קיימת: 1995

פותחה על-ידי: Brandan Elch

אז מה הן היתרונות של שפת ה-JavaScript?

• קלה ללימוד - ייתכן וזוהי שפת התכנות הקלה ביותר להבנה

• פופולריות - ככל ששפת פיתוח מפורסמת יותר, זה מעיד על כך שהדרישה עבור מתכנתים ששולטים בה - גבוהה יותר.

• עובדת על כל דף אינטרנטי

• פחות תלותית - כיוון שזוהי שפה שמתבססת על צד הלקוח, היא כמעט ואינה תלוי בצד השרת

הסבה לתכנות - כן או לא?

זוהי תהייה שרבים מהאנשים שאני פוגש חווים. במיוחד אלו שאינם מהתחום, כאלו שקצת מאסו בתעשייה בישראל ואין להם "אנרגיות" יותר לתחומים כמו: עריכת דין, מכירות, חינוך ואפילו ראיית חשבון. לדעתי, מי שבאמת מפנטז על כך - יכול להצליח. כמובן שהוא צריך להגיע עם המון מוטיבציה.

אגב, לפעמים לא מדובר רק בתהליך של "הסבה מקצועית", אלא גם באנשים שרוצים לשדרג את סט הכלים שלהם בעבודה, כפי שאני, בתור כתב תוכן, אלמד שפת תכנות ויהיה לי קל יותר בחיים ובקריירה לאחר מכן. לא משנה אם זה בתור עצמאי או בתור שכיר.

רבים מהבוגרים שלנו במכללת האקריו עשה הסבה לתכנות, חלקם הגיע מתחומים שונים, הם הגיעו למסקנה שהם רוצים לבצע את השינוי בגלל סיבות שונות: שכר, מיצוי של המקצוע הקודם, הבנה שבתחום הנוכחי שלהם אין להם עבודה כמעט או כל סיבה אחרת. כך שקרה, שבתוך מספר חודשים מתחילת הלימודים, הם מצאו לעצמם קריירה חדשה. עם משכורת גבוהה (מתחיל מ-10 אלף ועולה בקצב מהיר יחסית) ובמקום שבאמת מאתגר ושהעבודה בו קריאייטיבית ומהנה.

אז בשורה התחתונה - אם מתאים לכם להרוויח יותר כסף או שבא לכם מקצוע מגוון יותר, תעשו את הצעד הזה. ובתוך כמה חודשים מהיום, תוכלו להגיד: "עשיתי הסבה לתכנות, ואני יכול להרשות לעצמי הרבה יותר בחיים עכשיו".

בשיתוף האקריו, בשיתוף האקריו
  • עוד באותו נושא:
  • תכנות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully