וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדנאות ואירוח דרוזי אבתיסאם פארס

בשיתוף אבתיסאם פארס, בשיתוף אבתיסאם פארס

10.6.2020 / 11:36

הקיץ בפתח, וזה הזמן המושלם לפקוד את שמורות הטבע בגליל ובגולן ולהתרענן בנחלים ובמעיינות שבאזור. ומה לגבי אוכל? בישוב חורפיש, ששוכן בהרי הגליל העליון, תוכלו ליהנות מחווית אירוח מיוחדת במינה אצל אבתיסאם פארס

אבתיסאם פארס. יח"צ,
אבתיסאם פארס/יח"צ

אין ספק כי אזור הגולן מצטיין בנוף עוצר נשימה ומקומות רבים ששווים ביקור. במסגרת סדרת הכתבות במדור לקראת עונת הנופש בקיץ הקרוב, בדקנו מקומות מיוחדים באזור המספקים אירוח כפרי אותנטי בשילוב מאכלים מיוחדים. אחד מהמקומות המובילים בגליל העליון, הוא חווית האירוח של אבתיסאם פארס, שלקוחותיה מספרים כי התברכה ב''ידי זהב'' שמייצרות מטעמים נפלאים. יצאנו לבדוק.

ביתה היפהפה של איבתיסאם בישוב חורפיש מוקף בגינה מרהיבה הכוללת עצי פרי ושיחי יסמין, לואיזה ורוזמרין היוצרים יחד ארומה מיוחדת במינה. בנוסף, מפל המים שממוקם גם הוא בחצר הבית יוצר אווירה נינוחה המעניקה שלווה לכל באי המקום.

אבתיסאם ובעלה אמל מציעים אירוח דרוזי מסורתי. אבתיסאם אמונה על תפקיד הבישול, באמצעות הכנת ארוחה עשירה כיד המלך, שכוללת מאכלים דרוזים אותנטיים עם שפע של תבשילים: מג'דרה, פלפלה, שולבטה, עולש, ממולאים, מנסף, קבב, אורז עם צנובר וסלטים מירקות הנקטפים ישירות מהשדה דקות לפני תחילת האירוח. מעבר לטעם הנהדר של התבשילים, הדגש הוא על טריות המוצרים וחומרי הגלם, כך שהאורחים נהנים ממוצרים באיכות הגבוהה ביותר.

אבתיסאם פארס. יח"צ,
אבתיסאם פארס/יח"צ

במסגרת האירוח, האורחים מסתובבים בביתם של אבתיסאם ואמל וסופגים את המסורת הדרוזית האותנטית ממקור ראשון. אמל יושב עם האורחים לאחר הארוחה ומספר להם על ההיסטוריה והמסורת הדרוזית, לצד תה צמחים, עוגות ביתיות ועוגיות מיוחדות מעשי ידיה של אבתיסאם. הייחודיות הטמונה בחווית האירוח, מעבר למאכלים הנהדרים ולאווירה האותנטית, היא ההרגשה שמעניקים אבתיסאם ובעלה אמל לאורחים, שמקבלים את מלוא תשומת הלב ואת האפשרות להרגיש ''כמו בבית''.

בשיחה שערכנו עם אבתיסאם, שמענו ממנה על הרקע שהוביל אותה לפתוח את ביתה ולארח את הציבור הרחב "אמא שלי הייתה בשלנית דגולה. בילדותי, היא הייתה אמונה על הבישול לכל החתונות בכפר. מרוב דאגה, היא פינקה אותי יותר מידי ולא רצתה שאבשל, ודאגה להכין עבורי תמיד את האוכל. תמיד שאפתי ללמוד ממנה, וכאשר התחתנתי, לשמחתי היא הסכימה ללמד אותי את סודות הבישול שעברו במשפחה."

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אבתיסאם פארס. יח"צ,
אבתיסאם פארס/יח"צ

אבתיסאם החלה להתמקצע בבישול והקימה דוכן למכירת התבשילים שלה בפסטיבלים שונים, התגובות הנפלאות לא איחרו להגיע, עד שאירוח ביתי אחד הוביל לפתיחת העסק "יום אחד, בעלי אמל חזר מהעבודה ונתקל בתיירים שביקשו ממנו המלצה למקום שמכין אוכל דרוזי אותנטי, הוא הזמין אותם אלינו כיוון שידע שבאותו היום הכנתי עבורו מאכל דרוזי מסורתי שנקרא מוגרבייה. בילינו ערב מיוחד במינו ביחד סביב השולחן, והחלטנו שזה הייעוד שלנו - לארח אנשים ולהכיר להם את המסורת הדרוזית באמצעות האוכל."

בנוסף לסעודה, אבתיסאם מקיימת גם סדנאות ייעודיות לקבוצות. בסדנאות האורחים זוכים להכיר את כל סודות המטבח של אבתיסאם ומכינים יחד איתה את המטעמים לארוחה המשותפת שמתקיימת בסיום ההכנה. אבתיסאם דאגה שגם ילדים יוכלו ליהנות מתהליך הכנת הארוחה, באמצעות אפיית בצק מיוחד בהדרכתה של אבתיסאם. בעונת הליקוט ישנה אפשרות לשלב סדנת ליקוט ובישול, במסגרתה האורחים ואבתיסאם הולכים יחדיו ליער ששוכן סמוך לביתה ומלקטים סוגי צמחים שונים תוך הדרכה והסברים מאבתיסאם על התהליך.

אבתיסאם פארס. יח"צ,
אבתיסאם פארס/יח"צ

לאור הביקוש, אבתיסאם הכשירה את המטבח בחצר ביתה לטובת שומרי הכשרות, כך שגם שומרי המסורת היהודיים יוכלו ליהנות מחווית האירוח ומהסדנאות.

איכות האירוח והחוויה במקום אינה נעלמת מעיניהם של האורחים שפקדו את ביתם של אבתיסאם ואמל. כך מספר עמי אלפנדרי: "התארחנו 16 מבוגרים. האוכל היה מגוון מאוד, טעים מאוד כל מה שאנחנו היה מעולה. אבסתאם ואמל נותנים לך להרגיש בבית. שמענו על התרבות הדרוזית על קפה וקינוח מושלם. אני ממליץ בחום." בן פביאן, אורח נוסף מתאר "היינו שלושה זוגות ונהננו מחוויה קולינרית ותרבותית, ממליץ בחום על סדנאת הבישול והאירוח הביתי המדהים של אבסתאם ומשפחתה."

בפעם הבאה שאתם מתארחים בגליל העליון, רצוי להזמין מקום מראש אצל אבתיסאם וליהנות מחווית אירוח יוצאת מן הכלל, מעשירה ומשביעה.

ליצירת קשר והזמנות - 0506917337

לאתר

לדף הפייסבוק

בשיתוף אבתיסאם פארס, בשיתוף אבתיסאם פארס
  • עוד באותו נושא:
  • דרוזים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully