וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת ''לב זהב'': העוגן האיתן של האוכלוסייה המבוגרת בישראל

בשיתוף עמותת "לב זהב", בשיתוף עמותת "לב זהב"

9.6.2020 / 13:27

קשישים רבים סבלו מבידוד במהלך משבר הקורונה. העמותה הוותיקה "לב זהב" לא נחה והמשיך להעניק שירותי סיוע לאורך כל תקופת הבידוד

לב זהב. יח"צ,
עמותת "לב זהב"/יח"צ

אין ספק כי מגיפת הקורונה השפיעה רבות על אוכלוסיית הגיל השלישי בישראל, כאשר הבדידות הייתה הקושי המרכזי אתו התמודדו הקשישים ובני משפחותיהם. עמותת "לב זהב", הפועלת מזה 30 שנים למען האזרחים הוותיקים, נרתמה למשימה והמשיכה לסייע להם במסירות ומעניקה שירותי סיעוד ותמיכה, באמצעות צוות העובדים ומתנדבים שהיו בקשר טלפוני שוטף עם אוכלוסיית הקשישים הנמצאים בטיפולה.

עמותת לב זהב, נוסדה במטרה לדאוג לרווחת הגיל השלישי, לשפר את איכות חייו ולספק מענה מקיף ומקצועי לשאלות ומצבים אשר עולים בתקופה זו של החיים. העמותה הינה מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח) שהחל לפעול במסגרת משען משנת 1988, וזאת עד מועד הכרתה כעמותה הרשומה ברשם העמותות בשנת 1994.

עורך המערכת שוחח עם מנכ''ל העמותה, יהודה גוהר, ושמע ממנו על הגאווה להיות בחוד החנית של הטיפול בקשישים בתקופת הקורונה. "ראשית, אני מבקש להודות לצוות המטפלים והמטפלות המסור של עמותת ''לב זהב'', הישראלים והזרים שנתנו את הלב והתגייסו למשימה בתקופה המאתגרת הזו, המשיכו לעבוד ולסייע במאמץ לשמור על האוכלוסייה המבוגרת, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות ולעיתים תוך סיכון בריאותם."

זה לא מקרה שיהודה בוחר להדגיש כבר בתחילת דבריו את הוקרת התודה למטפלים ולמטפלות של העמותה. מבחינתו, הם נושאי הדגל של העמותה. "המטפלים והמטפלות בעמותה הם האוצר הבלום של העמותה. חשובה לנו מאוד רווחתם. ככל שיש באפשרותנו אנחנו דואגים שתנאי העסקתם יהיו משופרים, ומעל הכל - מעניקים להם תחושה שהם חיוניים להצלחת העמותה. "

יהודה גוהר, מנכ''ל עמותת ''לב זהב''. יח"צ,
יהודה גוהר, מנכ''ל עמותת ''לב זהב''/יח"צ

כיצד התמודדתם עם הצורך לטפל באוכלוסייה המבוגרת תוך הקפדה על הכללים, שכן ידוע כי אוכלוסייה זו נמצאת בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר?

"עבדנו כמקום עבודה חיוני, סיפקנו שירות במלוא היקף הפעילות גם כשהיה סגר וגם כשלא הייתה תחבורה ציבורית. הקפדנו שכל קשיש יקבל את השירות שהוא זכאי לו מהמטפלת, ראינו בכך שליחות של ממש. כבר בתחילת המגיפה ולכל אורכה, סיפקנו אמצעי מיגון למטפלים ולמטפלות - מסיכות, כפפות, חלוקים ואלכוג'ל . מיד בסיום השלב המאתגר של הקורונה, יצאנו בקמפיין תקשורתי טלוויזיוני שכל כולו הוקרת תודה לצוות המסור של העמותה, וזאת משום שאנו גאים בתפקוד של כל העובדים בתקופה הזו. מבחינתי מדובר בסמל לעוצמה ולסולידריות של הארגון עם ערכיו."

יהודה מדגיש כי שכרן המתוקצב של המטפלות זעום, וכי בעבודתן זו נחשפו לסיכונים בריאותיים שגם הם לא מנעו מהן להתמיד ולהגיע לקשישים שבטיפולן.

כיום, פועלת העמותה בתשעה סניפים ו 2 שלוחות ברחבי הארץ המספקים שירות לאלפי קשישים באמצעות אלפי מטפלים ומטפלות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מהם היתרונות של ''עמותה'' בהשוואה לארגון למטרות רווח?

"היתרון הגדול הוא שהמטרות שלנו נגזרות מתפיסה ומדיניות חברתית וערכית, כמובן שחברה עסקית תשאף תמיד למקסם את שורת הרווח, אנחנו בעמותה ''משוחררים'' מהמטרה הזו. היותנו עמותה מאפשרת לי בתור מנכ''ל להיות נדיב בתקנים, ברווחת העובדים, בגדלי הסניפים וברמות השכר והתנאים שאנו מספקים לעובדים שלנו ולמקבלי השירות. כך מתקבלת משוואה שבה העובדים מרוצים יותר ויכולים להתרכז בעבודתם במסירות והמטופלים שלנו נהנים מכך."

עם זאת, יהודה מבהיר כי למרות שמדובר בעמותה, הוא דואג לנווט את הספינה הניהולית בזהירות תוך הקפדה על מאזן שיאפשר לו להמשיך לספק שירותים ברמה גבוהה "אנחנו מקפידים לעבוד בסטנדרטים ניהוליים גבוהים, הכוללים מעקב ובקרה online באמצעות מערכות מידע פיננסיות ותפעוליות תוך יצירת אופטימיזציה בין יעדי איכות ומצוינות השירות לבין השאיפה לאיתנות פיננסית, על מנת "לייצר" הון חוזר לטובת המטופלים והעובדים שהם מבחינתנו בעלי המניות של העמותה."

למעשה, מדובר בהתנהלות חברתית וכלכלית, המזינות אחת את השנייה.

"אנו ארגון של "Double Bottom line" " - אני גם רואה את התשואה החברתית ערכית של העמותה, אך גם שומר על תשואה הכלכלית כי אנחנו משלמים משכורות לאלפי בתי אב ולספקים רבים ואנו מחויבים לעמוד בכל ההתחייבות שלנו. בשנים האחרונות אנו מצליחים לשלב בין שני היעדים ולעמוד בהם."

מיום הקמתה ועד היום, העמותה לא שוקטת על שמריה, ופועלת בכדי לצמוח, להרחיב את שירותיה ולהגיע לעוד קשישים הזקוקים לה.

"במבט לעתיד, העמותה דואגת קודם כל להמשיך לפתח את ההון האנושי של העובדים בעמותה הן במישור המקצועי איכותי והן במישור האישי. בנוסף, כיוון שעקומת הביקוש שעומדת לפנינו תמיד במגמת עלייה, אנחנו שואפים להמשיך ולנסות להגיע לכל קשיש שזקוק לשירותינו. יעדים נוספים שהעמותה מקדמת בימים הינם במישור הטכנולוגי , החברתי והרפואי.

עורכי מדור המומחים מצדיעים לעמותה ולפועלה למען האוכלוסייה המבוגרת בישראל. כן ירבו.

''עמותת לב זהב''

036555870

לאתר העמותה

לדף הפייסבוק

בשיתוף עמותת "לב זהב", בשיתוף עמותת "לב זהב"
  • עוד באותו נושא:
  • קשישים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully