וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה למעקבים ותצפיות - כל המידע

בשיתוף גל חקירות, בשיתוף גל חקירות

9.6.2020 / 8:45

תצפיות ומעקבים משמשים במקרים רבים כעמוד התווך של החקירה כולה, ומהווים אמצעי ראשון במעלה להשגת אינפורמציה שקשה מאוד להשיג בכל דרך אחרת. על מנת לבצע את המעקבים והתצפיות בצורה יעילה ובלי להסתכן בגילוי, משתמש חוקר פרטי מקצועי במגוון שיטות וטכנולוגיות

אמצעי מעקב. RF123,
אמצעי מעקב/RF123

כמובן שסוג התצפית והמעקב, ולכן גם סוג הטכנולוגיה המשמשת את הבלש הפרטי במקרה זה, תלויים באופי החקירה, בגורמים אחריהם מתבצע המעקב ובמגוון גורמים נוספים קיים הבדל מהותי בין מעקב אחר בן/בת זוג הנחשדים בבגידה לבין מעקב אחר נכסי חייבים (המוחבאים מהנושים של חוב מסוים) או מעקב לצורך איסוף מודיעין עסקי.

עמי ג'רבי, בעלים ומנכ"ל גל חקירות מתאר את סוגי המעקבים העיקריים והנפוצים ביותר, וסוגי הטכנולוגיות המשמשות לתצפיות ומעקבים ומדגיש את החשיבות שחייבים לוודא שהכל נעשה על פי חוק.

מעקב פיזי - במקרים רבים סוג המעקב הנדרש הוא פשוט מעקב פיזי אחר אדם מסוים, כאשר המצב הקלאסי במקרה זה הוא מעקב אחר בן או בת זוג הנחשדים בבגידה. במקרה זה עוקב הבלש הפרטי אחרי בן/בת הזוג הנחשדים, מצלם ומתעד אותם על מנת להוכיח כי הם מתראים עם אדם אחר. במקרה זה ייעשה שימוש בעיקר בטכנולוגיית צילום ותיעוד "בסיסית".

מעקב באמצעות GPS - רשת לווייני ה GPS בה כולנו עושים שימוש יומיומי משמשת כלי לעקוב אחר מיקומו של אדם זה או אחר לאורך היום. מדובר במעקב אשר מציע לנו פריט אינפורמציה אחד ויחיד - מיקום האדם לאורך היום, אך מדובר במידע חשוב ומרכזי במקרים רבים, ובמעקב יחסית בטוח ודיסקרטי.

האזנות וציתותים - במקרים רבים מתבצע המעקב עצמו באמצעות ציתותים, הן למכשירי טלפון וסלולארי והן ציתותים לנאמר במרחב מסוים, דוגמת חדר בבית או משרד. במקרה זה נעשה לרוב שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של האזנות סתר (סוגים שונים של מכשירי הקלטה רגישים ביותר אשר עושים שימוש בגלי רדיו על מנת להעביר את המידע המוקלט).

כשמדברים על האזנות, תמיד חייבים לזכור את חוק האזנות סתר ולפעול בהתאם.
מי שעובר על החוק ומאזין ללא ידיעה או הסכמה המשתתפים בשיחה, עושה בהן שימוש או מקבל כל סוג של מידע, עובר על החוק וצפוי לעונש חמור.

חקירות משולבות - כמובן שחקירות רבות משלבות אחר האמצעים הטכנולוגיים השונים ושיטות המעקב השונות שהוזכרו לעיל, וכך הדבר במרבית המקרים הגדולים וה"חמורים" יחסית. על מנת להשיג מידע דיסקרטי באופן יעיל כמה שיותר יש להשתמש בכלים טכנולוגיים מתקדמים שונים, ולצורך כך מתמחים כיום משרדי חקירות בדיוק בתחומים אלו. חוקר פרטי אשר אינו בקיא בטכנולוגיות המעקב המתקדמות הקיימות כיום אינו מחזיק ביתרון על פני מתחריו וחשוב מכך - על פני המטרות אותן הוא אמור לחקור...

חוקר פרטי המשתמש בטכנולוגיות מעקב מתקדמות - דגשים לבחירת משרד חקירות

כאשר אנחנו בוחרים משרד חקירות פרטיות או יועץ וחוקר פרטי ספציפי עימו נעבוד, עלינו לבחון ולקחת בחשבון מספר נקודות חשובות. הדבר נכון גם לגבי ההקשר הטכנולוגי, זה של טכנולוגיות התצפיות והמעקבים בהן עושה אותו חוקר פרטי שימוש. חשוב להבין כי כיום יותר מתמיד, בקיאות בפן הטכנולוגי היא חשובה במיוחד. האדם הממוצע עושה כיום שימוש יומיומי במגוון רחב של מכשירים אלקטרוניים מתקדמים, מה שעשוי להציב הזדמנויות רבות לעקוב ולתצפת אחריהם, אך גם לא מעט קשיים בפני חוקרים שכן גם טכנולוגיות ההגנה והזיהוי של מעקבים וכו' הן כיום מתקדמות ונגישות לכל.

לכן, בבואנו לבחור משרד חקירות פרטיות אשר את שירותיו נשכור לצורך החקירה שלנו, כדאי שנתחשב בפן הטכנולוגי ונדע לשאול על כך כבר בשיחה הראשונה. באילו אמצעים טכנולוגיים של מעקבים ותצפיות עושים שימוש במשרד זה, האם הם משתמשים גם בתוכנות ובאמצעים טכנולוגיים למעקב אחר מחשבים ומכשירים סלולאריים? כמה ניסיון יש להם בעבודה עם טכנולוגיות מעקב מתקדמות?

מלבד לבקיאות ולמידת השימוש של אותו חוקר פרטי/משרד חקירות פרטיות בטכנולוגיית המעקבים העכשווית והחדישה ביותר, חשוב להקפיד ולוודא עוד כמה נקודות חשובות נוספות, בטרם סוגרים עם משרד או חוקר זה או אחר -

- ודאו כי אותו חוקר הוא חבר רשום בארגון החוקרים הפרטיים בישראל, וכי הוא מחזיק ברישיון רשמי ובתוקף לעסוק במקצוע זה

- דרשו לראות גם רישיון עבור משרד החקירות עצמו. במידה ומדובר בחוקר הפועל על דעת עצמו וללא רישיון מהמדינה, ייתכן בהחלט כי הממצאים שיעלה בחכתו לא יהיו קבילים בבית המשפט לאחר מכן, כך שמדובר בנקודה מהותית ומרכזית ולא בעניין טכני פעוט

- חפשו אחר משרד חקירות או חוקר פרטי המתמחים ספציפית בתחום בו אתם זקוקים לחקירה. קיימות כיום התמחויות שונות בעולם החקירות הפרטיות וחוקרים המתמחים בתחום מסוים לרוב גם יחזיקו בטכנולוגיה המתקדמת ביותר המשמשת לסוג זה של חקירות. כמובן שכל משרד תמיד ישמח לקבל את הכסף שלכם, כך שסביר להניח שמיד יבטיחו לכם כי הם מתמחים בדיוק בתחום הספציפי בו אתם מתעניינים, אך אל תהיו תמימים - הקפידו לברר עוד לפני שאתם מוסרים פרטים על המקרה שלכם באיזה תחום וסוג מסוים של חקירות מתמחה משרד זה, ובאילו אמצעים טכנולוגיים הוא עושה שימוש.

לסיכום, הטכנולוגיה הקיימת כיום משתנה את החיים שלנו מן הקצה אל הקצה ומתחדשת במהירות מדי שנה, והשפעתה ניכרת גם בתחומים כמו חקירות פרטיות, מעקבים ותצפיות. במידה ואתם זקוקים לחקירה פרטית מסוג כלשהו, מדובר בחדשות טובות מבחינתכם - הטכנולוגיה העומדת לרשות החוקרים הפרטיים כיום מאפשרת להם לגלות ולדלות מידע רב בדרכים שונות ומתוחכמות, כך שקיים סיכוי לא רע שיצליחו למצוא גם עבורכם את המידע לו אתם זקוקים. חשוב לוודא שהכל נעשה על פי חוק!

בשיתוף גל חקירות, בשיתוף גל חקירות
  • עוד באותו נושא:
  • חקירות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully