וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקורונה יצרה חרדת חזרה לעסקים"

בשיתוף אדלר - רפואה שלמה, בשיתוף אדלר - רפואה שלמה

8.6.2020 / 14:36

ירון אדלר, אחד המטפלים המוערכים בישראל בסביבת לחץ וחרדה מתאר את התופעה החדשה בה נתקלים עשרות אלפי ישראלים. "הקורונה לימדה שיש עולם אחר, רגוע, ביתי ומשפחתי. זה מלחיץ ומפחיד לשוב את התוהו ובוהו שבחוץ"

יובל אדלר. יח"צ,
ירון אדלר/יח"צ

אתם מכירים בסביבתכם אנשים שמתקשים לחזר לשגרת העסקים הרגילה שהייתה מנת חלקם לפני פרוץ מגפת הקורונה? אם כן, הם ממש לא לבד. עשרות אלפי ישראלים מתלוננים על לחץ וחרדה שבהם מלווה החזרה לעבודה.

לדברי המטפל המוביל בישראל, ירון אדלר, העניין טבעי ופתיר: "הרפואה הסינית מכירה את התופעה לאורך מאות שנים. אחרי כל משבר גדול - משבר עסקי, מחלה, פציעה או מגיפה, הדבר חוזר על עצמו. פחד וחרדה מפני חזרה לעולם העסקי, אחרי שחווים הפוגה ממתח, זה נושא מורכב ועדין. ניתן לטפל בבעיה באמצעות טכניקות מגע, הגברת המודעות ועוד. מעברים הם נושא קשה וכאן הקיצוניות היא גדולה וחריפה. ישראלים רבים מתלוננים על מצב של חוסר וודאות, ביטחונם האישי נפגע קשות וכך גם תדמיתם בעיני עצמם, בעיני בני הזוג, הילדים וסביבתם הקרובה. בסופו של דבר העניין יפגע בבריאות. חרדה ממצב שיהיה לנו הרבה פחות מבעבר, חרדה מסגירת העסק, מערערת את הסיכוי שלנו להנות מאיכות חיים. הנפש סובלת מלחץ ופחד לחזור לפגישות עמוסות משתתפים, האמונה שאיש לא מבזבז כרגע כסף, שהצריכה הולכת ופוחתת - כל אלה משבשים את מנגנון החיים. זה משנה את הפרופורציות שלאורן אנו מודדים הכל, בראש ובראשונה את מקומנו וסיכויי הצלחתנו".

בעת שהותנו בקליניקה הנעימה והידידותית גילינו לקוחות שהם עצמאים וגם מנהלים שכירים בחברות. הם מספרים על שיטת טיפול ייחודית שעוזרת להם לצאת לום העסקים הבא חדים, אופטימיים ונחושים.

חיים ברזילי הוא עצמאי מתחום הנדל"ן: "זה לא שהתפרקתי וחששתי לצאת לעבודה, אבל בהחלט יש ירידה באנרגיה ובתחושה החיובית שלי. הניסיון העצום שרכש ירון ברפואה הסינית, מורגש בכל טיפול ונותן לי זריקת אנרגיה לקראת היום החדש. אני לא רואה יתרון בלסבול ולחכות שהלחץ ייגמר".

שעות הקליניקה של אדלר מסייעות למאות ישראלים להתמודד עם פחד וחרדה בעתיד הקרוב. המחטים המוצבות בטיפול, יודעות לעבוד בתחום הנפש.

עדנה נוה, בכירה בהייטק: "אני חווה תקיעות ממשית. הכל התבלבל אצלי, פתאום לא בא לי לצאת מהבית לסדרת פגישות וימים ארוכים. אחרי סט של טיפולים התחזקתי, חזרתי להיות חיונית, אנרגטית".

ירון אדלר, מטפל מקצוען בנושאי לחץ וחרדה, טוען שאת הפתרון יש למצוא במשאבים הפנימיים. "אנשים לומדים לחזור לדי אן איי, לבסיס, לשימוש נכון באוויר על ידי טכניקות נשימה. אין סיבה להמתין, לקוות שנפסיק לסבול. אלה לא דברים שקונים בכסף או שיש לעבוד קשה כדי להשיג. מתודות שונות כמו רפואה סינית מודרנית בשילוב טכניקות בריאות, מחלצות ממצב נפשי קשה. בטיפול מבינים איפה הדברים עומדים ואיך לגשת למוקד הבעיה. זה נשמע כאילו כולנו מוטרדים מאותם עניינים, אבל האמת שזה קצת יותר מורכב. חוסר וודאות עסקית, כלכלית, ערעור הביטחון ותקיעות - אלה צרות שיש לטפל בהן לפני שהן יפצעו את הגוף בצורה כרונית. אנשים קופאים בסביבה שטיפול משולב ומחטים יכולות לסייע".

מטופלים שפגשנו בקליניקה מספרים על תחושה כללית נוחה, זורמת. הם מעידים על אנרגיה גבוהה ומאשרים שהם מגיעים פעם בשבוע לחיזוק ודיוק.

אדלר: "אפשר שנשוב להרגיש בשיאנו, תחושה טובה, אנרגיה גבוהה. תשומת לב מתרכזת במקום הלחיץ ובמוקד התקיעות.

יובל אדלר. יח"צ,
ירון אדלר/יח"צ

לעיתים בית החזה והלב סובלים ואנו חשים בעומס באזור. זה מתבטא בקוצר נשימה, רעד, לחץ וזיעה בידיים. אחרים חווים בלבול בלשון שאף היא סימפטום לאותה הבעיה. פחד גורם לכאב וחולשה בכבד, כליות, ברכיים וגב תחתון שהוא הראשון להיפגע ממצבי מתח ועייפות. בניית פתרון משולב, טיפול ממוקד ותרגול, מחזק ומוציא את האדם מחולשה לתחושת שיא".

בסט התרגילים של אדלר כלולים "חמשת הטיבטים" שמובילים את הרפואה כבר מאות שנים. הטיפול מבטיח את שמירת חום הגוף הפנימי ויוצר מערכת חיסון חזקה שמחסלת בקטריות וזיהומים. שיטת הטיפול מעולה בהתמודדות עם נגיפים, דלקות וכאבים.

"הכנה מנטלית ליום עבודה או יום חשוב, זה ממש מתבקש" אומר אדלר לפני שאנו נפרדים. הוא בן 51, שני עשורים מוביל את הקליניקות הגדולות והמוכרות בישראל. אדלר מלמד, מרצה וחוקר את התחום. הוא הקים צוותים רפואיים במרפאות פרטיות ובתל השומר שם סייע לטפל בחיילים פוסט טראומטיים. אדלר הקים אגודת "טווינה" וחבר באגודה לרפואה הסינית בישראל. יש לו רזומה עצום גם בסין, ניסיון ופרקטיקה.

ניתן לעבור טיפול און ליין כמצוות ימי הקורונה.


לעמוד הפייסבוק

בשיתוף אדלר - רפואה שלמה, בשיתוף אדלר - רפואה שלמה
  • עוד באותו נושא:
  • חרדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully