וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד השפיע ומשפיע וירוס הקורונה על שוק ההון בישראל ובעולם?

בשיתוף עידו פישמן, בשיתוף עידו פישמן

8.6.2020 / 12:02

היזם ואיש העסקים הישראלי עידו פישמן מדבר איתנו על ההשפעה של המגפה על שוק ההון בישראל ובעולם

חיסכון קורונה. shutterstock,
שוק בזמן מגיפה/shutterstock

בעוד שרבים מאיתנו עדיין מנסים להתאושש מווירוס הקורונה שהציג את עצמו לראשונה בתחילת 2020, תעשיות לא מעטות ושווקים שונים כבר חזרו וחוזרים לפעילות כמעט שגרתית לגמרי. מה קורה בשוק ההון בישראל ובעולם? האם זהו זמן טוב להשקעות בבורסה? כל המידע.

אנחנו כולנו מתגעגעים לאותם זמנים טרום פרוץ מגפת הקורונה, שהותירה פלנטה שלמה עומדת דום וממתינה לבאות ולעדכונים שוטפים. בזמנים כאלו, מעבר לכך שכולנו נשמרים בריאותית ומנסים להישמע להוראות משרד הבריאות כמה שיותר, גם חשוב להקפיד על צעדים כלכליים מושכלים ומשוקללים. שוקלים להיכנס לעולם ההון? בחום לב, אנחנו ממליצים על ייעוץ פיננסי מקצועי, במיוחד בתקופה כזאת.

רגע לפני שדורסים רגל בעולם ההון: בכלל כדאי בתקופת הקורונה?

שקללתם את כלל הפרמטרים הכרוכים בהשקעות בשווקים הפיננסיים כרגע? הגעתם למסקנה כי אתם אכן מעוניינים לעשות זאת? אנחנו מקווים שהגעתם למסקנה הזו בצמוד לליווי מקצועי מטעם בעל מקצוע, או איש בעל רישיון פיננסי. בין אם כן ובין אם לא, המידע הבא רלוונטי גם לגביכם.

לפני שמדברים על השווקים הפיננסיים העולמיים וברמת המקרו, בוא נתמקד לרגע על רמת המיקרו. נדבר על שוק העבודה בישראל, שכידוע לכולנו, משליך ומשפיע באופן עקיף וישיר על שלל השווקים השונים שקיימים בישראל ומחוצה לה.

כיצד נראים אחוזי האבטלה מאז תחילת החזרה לשגרה?

כמשברים על מקומות העבודה בישראל, מסתמן כי רבים מהם מאוישים בחזרה על ידי עובדים, אבל אנחנו עדיין לא לגמרי באותו המקום שבו היינו טרום פרוץ המגפה.

עידו פישמן, יזם ואיש עסקים ישראלי: "למעשה, שיעורי האבטלה בישראל, נכון לכתיבת שורות אלו, עדיין אינם נמוכים כפי שהיינו רצים לראות אותם. בעוד שאזרחים רבים בארץ ובעולם יצאו לחל"ת, או אולי אפילו פוטרו ממקומות עבודתם, אין ספק כי עוד ייקח לנו זמן להתאושש מההשלכות השונות, שחלקן עדיין בשלבי גילויים. במילים אחרות, אנחנו עדיין בשלבים יחסית ראשוניים של גילוי הווירוס, ככה שברבעונים הבאים אנו צפויים להיות עשירים בהרבה יותר מידע רלוונטי. אבל, עדיין יש חדשות טובות בכל זאת. בואו נחזור רגע לדבר על שווקי ההון העולמיים ושוקי ההון בישראל."

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שווקי ההון בישראל והשווקים הפיננסיים העולמיים ב-2020

באופן טבעי לחלוטין, שווקי ההון מתאוששים כאשר כלכלות כאלו ואחרות מתאוששות גם הן, מקומות עבודה, תעשיות וכו'. במקביל להתאוששות הכללית בישראל, שנחשבת לא רעה בכלל עד כדי די טובה ומהירה, שווקי ההון מראים סימני התאוששות חיובית גם הם.

באשר לשאלה אם שווה כרגע להשקיע בשוקי ההון ובבורסות, אנחנו לא יכולים להיות אלו שמספקים לכם את התשובות האלו. אם אתם מעוניינים להתייעץ עם בעלי מקצוע, זה בדיוק מה שאנחנו היינו ממליצים לכם לעשות.

יעוץ עם בעלי רישיון פיננסי - אל תתפשרו על כך לעולם!

שימו לב, לעולם אל תסתמכו על מידע שאתם קוראים באינטרנט או שומעים ב"רחובות", מאחר שטבעו של מידע מסוג זה הוא לקבל משמעויות שונות בכל אוזן. במילים אחרות, בעוד שה"משורר" עשוי להתכוון למשהו מסוים, אתם תבינו משהו אחר לגמרי.

לכן, ההמלצה הכי גורפת היא הסתייעות בבעלי מקצוע אשר הם בעצמם בעלי רישיון פיננסי. בכל מקרה, אם כבר החלטתם לבצע שינויים כאלו ואחרים בתוכניות החיסכון שלכם או בתוכניות אחרות הקשורות בהשקעות, אנו ממליצים על צעדים שקולים גם במקרה זה.

התנודתיות המתמדת שמאפיינת את השווקים והבורסות בעולם

מאחר ששווקי ההון באופן כללי מאופיינים בתנודתיות כללית ובצמיחה קבועה לאורך טווח ארוך, הצעדים הפזיזים לא תמיד יפיקו עבורכם את האפקט שאתם מצפים לו. במילים הרבה יותר פשוטות, נסביר את זה כך: ייתכן שאתם כרגע במצב שבו אתם מייצרים הפסדים ולא רווחים, ואתם גם מעוניינים לשנות תוכניות חיסכון והשקעות כמה שיותר מהר בכדי לצמצם את אותם ההפסדים. עכשיו, חשוב להבין, אנחנו לא מייעצים לכם להישאר עם אותן תוכניות חיסכון והשקעות שאתם מעוניינים לשנות.

אז מה כן מומלץ לעשות בתקופת הקורונה בבחינת תיקי השקעות?

מה שאנחנו כן אומרים, זה שפשוט תעשו זאת באופן שקול ובצמוד לסיוע מקצועי בתחום הפיננסי. מאחר שהשווקים העולמיים בדרך כלל נעים בתנודות כאלו ואחרות, תקופת הקורונה לא חייבת להיות בהכרח מה שיניע אתכם לשנות את אותן השקעות וחסכונות שתכננתם.

האמת, שמומחים מסוימים יגידו שדווקא בזמנים כאלו מומלץ להתמיד עם השקעות מסוימות ולנסות לנצל הזדמנויות של זמני משבר. מי צודק ומי טועה? אין כאן צודק וטועה. יש כאן עניין של כל מקרה לגופו ובצמוד לפרמטרים הקשורים בכל תיק השעות.

פתיחת תיקי השקעות בתקופת הקורונה והליווי המקצועי הנדרש

מעוניינים לפתוח תיק השקעות ולהתחיל להשקיע בבורסות העולמיות? אוקי, זה כבר משהו אחר לחלוטין. אם עדיין לא דרסתם רגל עד היום בשווקי ההון הפיננסיים העולמיים, לא בטוח שתקופת הקורונה היא התקופה האידיאלית בעבורכם להתחיל להשקיע בבורסה.

מאחר שאנשי מקצוע למדים במשך שנים את המקצועות הפיננסיים ואת שווקי ההון ועדיין מגלים כל יום דברים חדשים, יהיה עדיף לכם לדרוס רגל בשוקי ההון כנראה בתקופה יציבה יותר. אבל אתם חייבים לזכור, גם לאחר תקופת הקורונה, השוקים הפיננסיים העולמיים ימשיכו להיות מאופיינים בתנודתיות בלתי יציבה.

האם מתישהו תיפסק התנודתיות הרבה בשווקים הפיננסיים בעולם?

למעשה, זהו אחד מאותם כללי אצבע אשר מלווים כל משקיע בבורסה. לעולם יש לזכור כי שווקי ההון מאופיינים במגמות של תנודה. לרוב, לפחות על פי ההיסטוריה עד היום, גם אם יש תנודתיות שלילית, בסופו של דבר המגמה הכללית של השווקים הם צמיחה. כמובן, ללא הכללה.

באשר לתנודות עולמיות בשווקים הפיננסיים פישמן מסביר כך: "בכל זמן משבר תמיד יהיו תעשיות אשר משגשגות למרות כל הקשיים מסביב. אם היו שואלים אתכם לגבי תעשיות שדווקא משגשגות בתקופות כמו תקופת הקורונה, אתם בוודאי תענו אוטומטית את התשובה - תעשיית התרופות."

האם תעשיית התרופות משגשגת בתקופות כמו תקופת הקורונה?

אם חשבתם שכך המצב, שתעשיית התרופות משגשגת בזמן הקורונה, זה לא לגמרי מדויק, אבל אולי חצי נכון. עידו פישמן אומר "בעוד שכרגע אין חיסון לנגיף הקורונה, תעשיית התרופות מראה מגמת צמיחה סטנדרטית ושגרתית ואין סיבה לחשוב כרגע שמישהו בתעשיה הזאת כרגע מרוויח מהמגפה."

יחד עם זאת, אנשים בתקופה זו נעשים חרדתים יותר וצורכים שלל תרופות מסוגים שונים, כך שנצטרך להמתין עד הרבעונים הבאים בכדי להבין את הנתונים האלו. ייתכן שתעשיית התרופות בעולם דווקא כן משגשגת באופן יחסי בתקופה זו.

התעשיות והשווקים העולמיים שדווקא מגלים צמיחה

כצפוי לכולנו, התעשיות אשר מגלות מגמות צמיחה חיוביות בתקופה זו הן תעשיות הטכנולוגיה, הרפואה והמזון. פישמן מסביר בפשטות "כשכל המדינה אוגרת מזון בבתים, לא צריכים להיות גאונים גדולים בכדי להבין שתעשיית המזון עשויה לשגשג בזמנים כאלו, אבל מאוד תלוי את מי שואלים."

אם אתם שואלים בעלי עסקים ועצמאים קטנים, אולי בעלי מסעדות ובתי קפה, התמונה היא קצת אחרת, אולי הרבה אחרת. נכון לכתיבת שורות אלו, עדיין ישנם לא מעט עצמאים בישראל ובעולם אשר נאבקים על מנת לקבל את הפיצויים השונים מהממשלות של המדינות השונות. צריכים ייעוץ נוסף בנושאי השקעות בעולם ההון, ולא מוכנים להתפשר על מקצועיות איש המקצוע המייעץ לכם? צודקים לחלוטין, אל תתפשרו על ייעוץ פיננסי מקצועי.

בהצלחה!

כתבה זו מוגשת באדיבות עידו פישמן

בשיתוף עידו פישמן, בשיתוף עידו פישמן
  • עוד באותו נושא:
  • שוק ההון
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully