וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע אל בית הקלייה הייחודי לקפה בישראל

בשיתוף יוניקו קפה, בשיתוף יוניקו קפה

7.6.2020 / 16:00

המקום הכי פופולרי בקומת מערכת "המומחים" הוא אזור מכונות הקפה כאשר כל אנשי המערכת מכורים ממש לנוזל השחור המעורר ומרגיע כאחד

יוניקו קפה. יח"צ,
יוניקו קפה/יח"צ

באחת מהפסקות הקפה הארוכות בשבוע שעבר עלתה שאלה, איזה סוג קפה נחשב לטוב ביותר? על מנת לענות על השאלה חיפשנו לפגוש במומחי קפה מקצועיים ולאחר בדיקה מעמיקה הגענו לטועם מוסמך מטעם איגוד הקפה העולמי (SCA) ושופט בתחרויות ארציות לבריסטי, אסף ריפס, הבעלים של חברת "יוניקו קפה בע"מ".

אחד המפיקים חברי המערכת יצא לפגוש את אסף בבית הקלייה שלו לקפה במתחם חוצות יגור, הוא חזר עמוס חוויות וידע כיצד מכינים כוס קפה איכותי.

"מה זה, ככה עושים קפה? כך שאל ויקטור חסון את אחד החיילים המצרים בסרט הישראלי המיתולוגי "גבעת חלפון אינה עונה" וזו בדיוק היתה ההרגשה שלי כשנכנסתי אל תוך בית הקלייה יוניקו, רגעים לאחר ששאפתי אל תוך הריאות שלי את הריחות המסקרנים ומטריפים שהיו באוויר החנות.

בית הקלייה בחוצות יגור פעיל כבר כשבע שנים כאשר קודם לכן אסף עשה כברת דרך ארוכה של 20 שנה עד שהתמקצע והפך להיות למומחה לקפה.

אסף מעיד על עצמו כתלמידו של מיכה ריינר, המייסד של קפה אווה המפורסם, שם תוך כדי תנועה התקדם לתפקיד סמנכ"ל שיווק ומכירות של החברה.

יוניקו קפה. יח"צ,
יוניקו קפה/יח"צ

"מיכה היה מדהים, הוא חיפש איש תמיכת מוצרים ולאחר שעברתי את כל התחנות בבית הקלייה, מיכה שלח אותי לתמוך את המוצר ולוודא כי הקפה מופק בדרך הטובה ביותר בכל בתי הקפה שעבדו איתנו.

"זה היה הבסיס הכי חשוב שעשיתי בתחום, כך לאט לאט למדתי על הטעמים השונים, על הקלייה, תערובות, אנליזות לתערובות, את כל הליך העבודה ובנוסף הוא שלח אותי לקורסים בינלאומיים של עולם הקפה" סיפר לי אסף בהתרגשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יוניקו קפה. יח"צ,
יוניקו קפה/יח"צ

כיום אסף הוא יצרן קפה ומאחוריו מגוון רחב של תערובות, קפה ערביקה חד זני וזני "Specialty Coffee" הגדול בארץ ואת כל אלו הוא מוכר לקהל הרחב החל מאנשים פרטיים ועד מוסדות ובתי קפה שונים.

"מעבר לנוף המדהים שיש פה למרגלות הר הכרמל, מגיעים אלינו לקוחות מכל רחבי הארץ, כל מי שאוהב קפה על כל שיטות ההכנה שלו. כולם רוצים להריח, להביט ולקבל הסבר מעמיק כי עולם הקפה מכיל בתוכו הרבה מידע וסיפורים מרתקים ואני שמח להעניק להם מהידע שלי על ההיסטוריה של הנוזל, על הקפה שלנו ולפעמים אפשר אפילו לראות את פעולת הקלייה עצמה" סיפר לי אסף.

רגעים לפני משבר הקורונה אסף הספיק לנסוע ולבקר באתיופיה שנחשבת למולדת הקפה, קודם לכן היה גם בקולומביה, שם ראה מקרוב את המסע שהקפה עובר החל מהמטעים ועד לכוסות הקפה בכל רחבי העולם.

יוניקו קפה. יח"צ,
יוניקו קפה/יח"צ

רגע לפני שטעמתי קפה משובח אחרון בבית הקלייה של יוניקו, לא יכולתי שלא לשאול את אסף מהו הקפה האהוב עליו ביותר, הוא ענה: " אין לי פייבוריט אחד אלא שותה את כל הרבדים, כל אחד שונה ובעל קסם אישי משלו.אני יכול לקחת קפה מסויים ולמצות אותו בדרכי חליטה שונים והטעם יהיה שונה למרות שמדובר באותו הזן, אבל אם אתה מתעקש אז אני אוהב מאוד קפה אפריקאי בזכות החמיצות שלו, שוקולדיות וטעם אגוזי".

היה לי מסע מדהים אל בית קלייה ייחודי בארץ שמעניק לקפה את הכבוד הראוי לו.

אם אתם סקרנים לראות, להריח, לטעום וללמוד קפה, אתם יותר ממוזמנים לבקר בבית הקלייה בקיבוץ יגור.

בנוסף ניתן להזמין קפה עד הבית דרך חנות האינטרנט

יוניקו קפה,

חוצות יגור, קיבוץ יגור

טל 04-8451002

שעות פעילות:
ימים א-ד: 08:00-19:00
ה: 08:00-20:00
ו' וערבי חג: 08:30-14:00
שבת: סגור

הקפה כשר בהשגחת הרבנות המועצה האזורית זבולון

בשיתוף יוניקו קפה, בשיתוף יוניקו קפה
  • עוד באותו נושא:
  • קפה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully