וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו שנים של צילומים משפחתיים?

בשיתוף החיים עצמם, בשיתוף החיים עצמם

7.6.2020 / 10:50

''החיים עצמם - הסיפור שלנו'' עושים לכם סדר בצילומים. מיון הספרייה הדיגיטלית שלכם זו כבר לא משימה בלתי אפשרית

החיים עצמם. יח"צ,
טל רון/יח"צ

היום אנחנו מצלמים יותר מאי פעם. בשלוש השנים האחרונות צולמו יותר תמונות ממה שצולמו מ"שחר ההיסטוריה" ועד 2010. לצלם זה אמנם צעד חשוב, אבל צעד נוסף שלרוב מתעלמים ממנו הוא הארגון והארכיון.

הטכנולוגיה מביאה עימה פתרונות רבים בדמות אפליקציות, תוכנות מחשב ואתרי שירות שמסייעים ומאפשרים מיון דיגיטלי. עדיין, לעיתים אנו מוצאים עצמנו חסרי אונים אל מול ערמות המדיה שאגרנו עם השנים. במקרה כזה, ניתן לפנות למומחי מיון דיגיטלי.

מרבית חייה של היזמית והיוצרת טל רון זכורים לה מבעד לעדשה. איך? ''המצלמה הפכה להיות כמו איבר נוסף בגופי" מספרת טל רון שעשתה כל מאמץ לנצור את הזיכרונות הכי משמעותיים שלה ושל משפחתה. זו אמנם זכות גדולה להיות שומרת האוצר הזה, אבל גם כרוכה באתגר לא קטן. כשהחלה במאמץ הכמעט בלתי אפשרי לאסוף ולמיין את כל החומרים מהעבר בשביל אירוע משפחתי, חשבה לעצמה "למה אין שירות שעושה את זה בשבילך?! איך אפשר להתמצא בכמויות כל כך גדולות של חומרים".

החיים עצמם. יח"צ,
החיים עצמם/יח"צ

בשנים האחרונות, הרצון לפתח שירות שיתן מענה הוביל אותה להתחבר עם אנשים מוכשרים שחיים את עולם הדיגיטל. היא חלקה איתם את התשוקה לתיעוד והחליטה להקים את "החיים עצמם - הסיפור שלנו", עסק אשר יעניק לאנשים את האפשרות לחוות את העבר העשיר גם בהווה ובעתיד.

איך זה בא לידי ביטוי?

"ראינו יחד את כל שירותי הצפייה "on demand" שהולכים ומתפתחים והרגשנו שהגיע הזמן להנגיש שירות כזה גם לספריית המדיה המשפחתית. ההתקדמות הטכנולוגית בימינו היא מבורכת ומביאה איתה כלים רבים. המטרה שלנו היא להשתמש בכלים האלו כדי להחיות את הקסם ברגעים שכמעט ואובדים''.

מה התגובות שאתם מקבלים מהלקוחות?

"איפה הייתם עד היום?" או "איך לא עשיתי את זה מוקדם יותר?" זה מובן. הארונות שלנו, גם אחרי שסודרו בתקופה האחרונה, עדין מכילים דיסקים ישנים, קלטות ואמצעי אחסון רבים. לרוב, מבט אחד על אותה ספרייה ישנה יעלה בנו הרהור אך לא יותר מזה כי זה מאמץ שמרגיש אבוד מראש. היום כבר ניתן 'לחדש' את כל אותם צילומים או סרטים לגרסאות דיגיטליות שנגישות מכל סמארטפון ומחשב. החוויה המשפחתית בצפייה בחומרים מרגשת מלכדת ומחברת בין דורות המשפחה''.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אני מבין שמדובר באתגר לא פשוט

"נכון. האתגר הכי גדול שלנו היה תחילה לתכלל את החומרים שצולמו בוידאו, נאספו מהארד דיסק או קלטת ישנה ולהמיר אותם לקבצים דיגיטלים וליצור רצף נגיש באמצעות תוכנות עריכה לספרייה המשפחתית של הלקוחות שלנו. כיום, בעזרת טכנולוגיה מתקדמת מדובר בתהליך פחות מסובך".

ניהול וסידור המדיה הוא לא חד פעמי ולא נדלק באמצעות מתג. זהו תהליך מתמשך שזקוק לתחזוקה. בזמן שאנחנו עוסקים בשגרת היום יום נרקמים להם רגעים רבים שמתלווים בצילומים שנרצה לשמור. ניהול נכון של הכמויות הגדולות של הצילומים שלנו בתיקיות מיועדות הוא תהליך מתמשך וכדי שנוכל בקלות 'לחזור' לאותם רגעים כדאי להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו בלימוד טכניקות מיון דיגיטלי. ככל שעובר יותר זמן, הסיכוי שניגש לקלטות והדיסקים על המדף נעשה קטן יותר. יצירת ארכיון דיגיטלי לצילומים המשפחתיים יהפכו את החומרים האלו לנגישים על ידי כל בני המשפחה.

החיים עצמם. יח"צ,
טל רון/יח"צ

טל רון סיכמה: "לעיתים רבות, אנחנו מרגישים שההאצה הדיגיטלית מקדימה אותנו. תהליכים רבים שינו את אופיים לאור פתרונות חדשים ומחודשים. למרות הפחד מאובדן הנוסטלגיה, החידוש מביא עימו דרכים מגוונות כדי לשמר אפילו טוב יותר את העבר שכל כך יקר לנו. אנחנו רואים שהעולם מתקדם בקצב מהיר מאי פעם. המטרה שלנו היא לוודא שהזיכרונות המצולמים שלנו מתקדמים איתנו באותו הקצב גם כן''.

צרו קשר: ‏054-444-9567‏

אתר החיים עצמם - הסיפור שלנו

פייסבוק

אינסטגרם

מייל: info@thisis-us.co.il

בשיתוף החיים עצמם, בשיתוף החיים עצמם
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully