וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגשנו את האיש שיכול להבריא את העסקים שלכם

בשיתוף דורון עמית, בשיתוף דורון עמית

4.6.2020 / 9:03

ניהול עסק בישראל נעשה לא פעם בצורה אמוציונלית. דורון עמית מספק שירותי ייעוץ וליווי קרוב של עסק - ומוציא את הרגש מהעניין

דורון עמית. יח"צ,
דורון עמית/יח"צ

לאט לאט ובהדרגה אנחנו מקבלים בחזרה את חיי השגרה הרגילים לאחר משבר הקורונה, אולם עבור עסקים ומשקי בית רבים אין זו סיבה לחגיגה כאשר הם מנסים לאסוף את השברים הכלכליים. במערכת "המומחים" החלטנו לצאת במספר כתבות ובהן נציג את אנשי התעשייה המובילים, מי שבזכות ניסיונם העשיר יודעים כיצד לעבור משברים כאלה ואחרים.

המומלץ מהם שעליו קיבלנו הרבה ביקורות טובות הוא דורון עמית, בן 60 ומאחוריו 40 שנות פעילות בהן הקים ובנה עשרות פרוייקטים אישיים בתחומים שונים, תקשורת, עולם הבידור, מפעלים יצרניים, יבוא, יצוא, הקמת מותגים ואחרים, בעשור האחרון מירב פעילותו באה לידי ביטוי כך שמייעץ, מנהל ומלווה עסקים קטנים וגדולים כאחד.

מפיק חבר המערכת פגש את עמית וממנו שמע על החולי של העסקים בישראל וכיצד הוא מצליח לנווט ספינה מתנועעת לקרקע יציבה. בעולם העסקים בישראל השם של דורון עמית הולך לפניו בזכות כישרון נדיר שיש לו - היכולת לזהות מתי לעשות סטופ למיזם שהקים כשמריח ממרחקים כי אותו הטרנד עתיד להסתיים וכך יצא שמעולם לא "התאהב" בעסק מסויים אלא תמיד נשאר לעמוד על הגל כשבחוכמה עבר לפרוייקט הבא.

"ניהול עסק, כל עסק הפועל בגישה של אמוציות ורגשות מהווה את הבעיה השכיחה ביותר של אנשי עסקים בישראל", סיפר לי דורון והוסיף, "רק לאחרונה התבקשתי להגיע לחלץ עסק מסויים ששקע בהפסדים גדולים, תוך ימים ספורים בלבד הבנתי כי שורש הבעיה נובע מכך שבשלב מסויים בעל העסק צירף את אחיו לחברה והאח פשוט היה גורם רע לעסק, אם זה ביחסי האנוש שלו כלפי העובדים או החלטות מקצועיות שקיבל, לכן בלי שום בושה אמרתי לבעל העסק בצורה ישירה, אם אתה רוצה תן לאחיך משכורת בכל חודש, שיישב בבית אבל תוציא אותו מפה אחרת הדברים לא יעבדו, חד וחלק".

היכולת של עמית לנהל את העניינים בצורה קרה מבלי לשכוח מה זה בן אדם מבוססת על המודל האמריקאי שבו הוא מאמין, שם כאשר עובד לא נותן את המיטב מגיע בוקר אחד לעבודה ומוצא כי המקום שלו אינו שמור עוד.

"אני לא מסתכל על עסק ועובדים בעיניים קשיחות מדי, כמובן שחייבת להיות רגישות, הבנה של סיטואציה וחשוב לשמור על יחסי אנוש מכבדים, אבל ואת זה אני תמיד אומר ללקוחות שלי כשנקרא לדגל, אני לא משרת אתכם אלא את העסק ומבחינתי העסק הוא הלקוח שלי, כי לכם יש רגשות ואולי לא רוצים לפטר את המזכירה כי לא נעים, או אלמנטים אחרים שלא על פי הניהול התקין, אבל כשרוצים להתייעל חייבים לקבל החלטות קשות ולצערי אחוז גבוה של העסקים והחברות בישראל כך לא מתנהלים הדברים".

על היעוץ והליווי הצמוד שדורון מעניק ללקוחותיו הוא קיבל את הכינוי "מתנחל" משום שדואג להימצא בסביבת העבודה במשך ימים רבים כדי ללמוד מקרוב את העסק מכל הזוויות האפשריות.

על דרך העבודה שלו דורון הרחיב עבורי: "הדבר הכי קל לי לעשות זה להזמין את בעל העסק שמבקש ליווי לכוס קפה אצלי במשרד ולחלק הוראות, אבל אז שום דבר לא יעשה, לכן אני מגיע ללוות בצורה פיזית ממש, כן, אם צריך אז תופס לי פינה במשרד או מתנהל בזום ומתחיל ללמוד את העסק, בראש ובראשונה אני לומד את המערכת החשבונאית שהיא הכי חשובה, מאזנים, הוצאות, מימונים, ריביות, כל הוצאה אפשרית ואת ההכנסה הממוצעת ומבשלב הזה אני מנסה לעשות קורלציה כדי לאזן את החברה, תוך כדי שמגיע לשלב הפיתוח העסקי על ידי הורדת עלויות והתייעלות רציונלית".

בזמן השיחה שלי עם דורון הטלפון שלו לא הפסיק לצלצל כאשר רבים מבקשים את הליווי שלו כשיודעים כי הוא שם בחזית ביחד איתם גם כשצריך לעמוד מול בנקים, ספקים וחייבים.

ביקשתי עצה אחת שהוא יכול לתת לכל מי שנמצא בצרה או חושב לצאת לדרך עם עסק חדש, דורון ענה: "תיזהרו מהלוואות של בנקים, חברות האשראי ובטוח ובטח אלו מהשוק האפור, הלוואות הן לא טובות לעסק אלא אם מייעדים זאת לשימוש נכון של פיתוח העסק (או במקרה הגרוע עיבוי ההון העצמי) זו הסיבה שבשנה אחת בישראל ממוצע העסקים שנסגרים עומד על 45 אלף. עסקים וחברות צוברים הלוואות מכל גורם ללא כל פרופורציה לעסק ותוצאותיו ולא פלא שמגיע מכה כמו הקורונה הם תקועים ומי שמרוויח הם הבנקים".

דווקא בימים אלו לאחר משבר הקורונה כדאי וחשוב לקבל ליווי מאנשים מנוסים שכבר ראו הכל מהכל, הצלחות, כישלונות ולמדו מטעויות, בין אם מדובר בניהול העסק שלכם או משק הבית, לפי דורון התבנית היא אותה התבנית.

שאלתי את דורון איך אתה מסתדר עם הקדמה הטכנולוגית ואז הבנתי כי הבחור בונה לבד קמפיינים ללקוחות ברשת האינטרנט, מתמצא בתחום השיווק והפרסום ודווקא בכלים החדשים של התקופה קרי הרשתות החברתיות גוגל ואחרים, "ללא הידע הזה הלקוחות שלי היו מבזבזים הון עתק על פרסום ושיווק".

אם אתם סקרנים לדעת עוד, באתר של דורון עמית תמצאו 1,700 מאמרים שכתב בנוגע לעולם העסקים.

בשיתוף דורון עמית, בשיתוף דורון עמית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully