וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגלית כשפת אם - המיזם הישראלי שמבטיח: "הילד ידבר אנגלית שוטפת עוד לפני כיתה א''

בשיתוף Speasy4Kids, בשיתוף Speasy4Kids

3.6.2020 / 16:06

אם יש לך ילד בטווח גילאי 0-7 ועתידו חשוב לך כדאי שתקראי את זה: שיטה חדשנית מבטיחה להקנות לילדך אנגלית כשפה שניה לחיים עוד לפני שיכנס לבית הספר, נשמע הזוי? יצאנו לבדוק

רוית מקריאה סיפו לילד שלה. יח"צ,
רוית, יוצרת שיטת Speasy4Kids, מקריאה סיפור באנגלית לבנה יואב ששולט באנגלית ועברית יחד עוד לפני גיל 3/יח"צ

אם יש לך ילד בטווח גילאי 0-7 ועתידו חשוב לך כדאי שתקראי את זה: שיטה חדשנית מבטיחה להקנות לילדך אנגלית כשפה שניה לחיים עוד לפני שיכנס לבית הספר, נשמע הזוי? יצאנו לבדוק.

כשאנחנו חושבים על העתיד של הקטנטנים שלנו אנחנו נתקפים לא פעם בדאגה. איך אנחנו יכולים להכין אותם לעולם שבו המקצועות עדיין לא הומצאו, שבו לכל מדינה יש תרבות שונה ומשונה, ואי הידיעה לגבי מה יקרה מחר, בעוד שבוע, חודש, שנה או עשור יכולה להוציא כל הורה שפוי ואוהב משלוותו. מחשבות כאלה בדיוק הטרידו את מנוחתה של יעל, אמא לשלושה ילדים קטנטנים, שלמזלה, הוקלו הדאגות שלה כאשר היא פגשה לראשונה את רוית ואת השיטה המיוחדת שלה שמבטיחה להקנות לכל ילד מגיל 0-7 את השפה האנגלית כשפה שניה לחיים, ומכאן כמובן שהעתיד מרגיש הרבה יותר בטוח. הנה סיפורה של יעל.

פגשנו את יעל, אמא צעירה ומאוד עסוקה לשלושה ילדים מקסימים - אורן, 6.5, עילי, 4, ונעה הקטנטנה, בת שנה וחצי, שסיפרה לנו סיפור מרתק. יעל ובעלה, איתי, נסעו לחופשה בארצות הברית עם הילדים, לבקר משפחה ולטייל ברחבי המדינה. באחד מימי הטיול הם חגגו לנעה יומולדת שנה, ונכנסו למסעדת צ'אק-אי-צ'יז - לחגוג עם הילדים אמריקן סטייל. יעל מצאה את עצמה מהרהרת כמה מהר עברה שנת החיים הראשונה של נעה, למרות שכל יום בפני עצמו נדמה שבכלל לא עבר, וכמה מהר ה- "גדולים" שלה גדלים לה מול העיניים.

המלצרית ניגשה אליהם, חייכה אל הילדים, פנתה אל אורן ושאלה אותו, באנגלית כמובן, למי הם חוגגים ומה מתחשק לו לאכול. אורן הסתכל על אביו במבוכה, ובאותו רגע זה הכה ביעל. אורן הוא ילד בן שש, תייר בארץ זרה, מי מצפה ממנו לדבר אנגלית כבר בגיל שלו? היא הסתכלה על ילדיה, ברגע של אהבה שרק אמא ואבא יודעים להרגיש, כשלפתע מחשבה לא מוכרת עלתה לה בראשה - מה יהיה בעוד כמה שנים, כשיצטרכו להתמודד לבדם במקומות זרים ולתקשר באנגלית בעצמם, כשהיא יודעת שהאנגלית שלה ושל בעלה היא ברמה בסיסית ותו לא.

יעל, איתי והילדים חזרו הביתה, מלאי רשמים מארץ זרה, ממשפחה רחוקה וחוויות מיוחדות, אבל בנוסף לזה, גם עם חששות טורדניות לגבי העתיד של הילדים שלהם. ימים אחדים לאחר שחזרה לארץ, יעל שוטטה כהרגלה בפייסבוק בנייד שלה כדי להעביר את הזמן ולשחרר מעט את ראשה מהמחשבות הטורדניות שעלו לה לאחר הטיול, ולפתע נתקלה במודעה של בחורה בשם רוית שטוענת כי פיתחה תכנית שמתבססת על שיטה חדשנית, ומאפשרת לכל הורה בעידן המודרני להקנות לילדים שלו את השפה האנגלית כבר מגיל קטן, מבלי לשלם עשרות אלפי שקלים לשיעורים פרטיים. רוית מבטיחה ללמד כל ילד במדינת ישראל שגילו נע בין 0-7, את השפה האנגלית כשפה שניה לחיים, מבלי לפגוע באיכות ובלמידה של השפה העברית ואפילו אם ההורים בעצמם אינם דוברי אנגלית.

יעל בהתחלה חשבה לעצמה שזה לא הגיוני שבדיוק כשהמחשבות שלה הטרידו אותה בנושא העתיד של הילדים שלה, באורח פלא נקרתה בפניה ההזדמנות שיכולה להיות בדיוק המענה שהיא חיפשה. למרות שהיא הראתה סימנים של סקפטיות, היא הבינה שהיא עומדת בפני החלטה קריטית שיכולה לאפשר לה לתת לשלושת ילדיה את העתיד הכי טוב שהיא יכולה, ומחליטה ללחוץ על המודעה, ולהירשם לשידור החי של רוית מיד לאחר מכן.

יעל צופה בשידור החי ומקשיבה להסברים המפורטים של רוית, שמציגה את הכל בסבלנות ובאדיבות רבה, בנושא רכישת שפה שניה לילד קטן בגיל 7 ומטה, מה באמת מונע מהילדים שלנו לקלוט את השפה האנגלית בעזרת שיטת הלימוד המסורתית והמקובלת של מוסדות החינוך, כיצד תהליך ההטמעה של השפה צריך להתבצע בצורה נכונה, קלילה ופשוטה ואיך זה יתרום לעתיד של הילדים בכל מה שנוגע לפיתוח התודעה, הביטחון העצמי בעת דיבור שפה אחרת, יכולות תקשורתיות, וכמובן רכישת מקצוע איכותי על מנת להתפרנס בכבוד. במהלך השידור החי, נדמה ליעל שזה בדיוק הפתרון שחיפשה, אך בכל זאת עולות כל מיני שאלות חשובות.

האם התכנית יכולה לפגוע בהתפתחות של הילדים או בקליטת העברית שלהם?

"שאלה מצוינת", אומרת רוית, "זה באמת מה שאנשים חושבים אך מחקרים וגם המציאות מראים בדיוק את ההפך. אני אסביר, יש מחקר בארה"ב שמראה השוואות בין תינוקות שלומדים שפה אחת לתינוקות שלומדים 2 שפות ויותר, במחקר הוכיחו שאצל תינוקות שלומדים 2 שפות ויותר יש קצב ייצור גבוה יותר של קשרים נוירולוגיים במוח בכל יום, זאת אומרת שנוצרים יותר קשרים עצביים וכך מוחו של התינוק מתפתח מהר יותר, ויותר מזה, המוח של התינוק מביא את עצמו לפוטנציאל המקסימלי שלו, כאשר אצל תינוק שלומד רק שפה אחת יש פעילות ממוצעת ואין שאיפה למימוש מלוא הפוטנציאל, זה כמובן רק מילים שלי והסבר קצר של מחקר מעמיק."

תגובת לקוחה של רוית. יח"צ,
תגובה של תלמידה בתוכנית Speasy4Kids, אמא ל-2 שמשתפת בתוצאות המדהימות מתוך 4 החודשים הראשונים של למידה ע"פ התוכנית/יח"צ

מה אם אנחנו, כהורים, לא חזקים מספיק באנגלית, אנחנו עדיין יכולים לעבוד עם התכנית?

"לא צריך לדעת אנגלית ברמה גבוהה בכלל, אנגלית בסיסית מספיקה לחלוטין. במהלך התוכנית ההורים נחשפים בצורה הדרגתית לאוצר המילים הרלוונטי גם בקריאה וגם בשמיעה, וכאשר מלמדים את הילדים ההורים משתפרים ולומדים יחד עם הילדים עצמם. הפחד של ההורים נעלם לאט לאט ומתחילים לעבור ממילים בודדות למשפטים מלאים. אני מלמדת איך למרות החשש מהאנגלית שקיים אצל ההורים, עדיין אפשר ללמד את הילדים אנגלית בצורה מיטבית וככה הם ירכשו את השפה האנגלית כשפה שניה לחיים ביחד עם העברית."

איך התכנית בנויה בכלל ומה היא כוללת?

"התכנית עצמה נמשכת 16 שבועות, אך פתוחה להורים ללא הגבלה. כל שבוע הוא שלב בפני עצמו שנועד להטמיע את השפה האנגלית אצל הילד בצורה הכי אפקטיבית ופרקטית שאפשר, ובזמן המינימלי שנדרש עבור כך.

השיטה עצמה מתמקדת בשבירת המחסומים שמונעים מאיתנו ללמד את הילדים שלנו אנגלית, שילוב השפה האנגלית בשגרה היומיומית שלנו, הרחבת אוצר המילים הרלוונטי לביסוס השפה וכיצד ומתי להשתמש בו נכון וכמובן הרכבת משפטים והטמעתם אצל הילדים שלנו. לאחרונה הרחבתי את התכנית והוספתי עוד שיעורים שבהם מלמדים את הילדים את בסיס הקריאה והכתיבה כך שילד שיעבור את התכנית יחד עם הוריו יעלה לכיתה א' כשיסודות השפה מוטמעים אצלו לא רק בשמיעה ודיבור, אלא גם בקריאה וכתיבה, מבחינתי.. לא יכולה להיות מתנה לעתיד טובה מזו עבור הילדים שלי".

זה דורש ממני להשקיע הרבה זמן בתור אמא? אני מאוד עסוקה..

"האמת שהתכנית מתאימה ומיועדת גם להורים ש'קצרים בזמן' מהסיבה הפשוטה שאין צורך להשקיע הרבה זמן בלימודים, השיעורים הם קצרים ופרקטיים של כמה דקות כל פעם, ואחר כך כל היישום בפועל קורה בזמן הפעילויות היומיומיות שלנו, בין אם זה בזמן ארוחת הבוקר, המקלחת ואפילו ההליכה בדרך לגן, והכל קורה בצורה קלילה וחווייתית שיוצרת קרבה עוד יותר עמוקה בין ההורים לילד."

"ילדיה של רוית, יואב ויאיר, גדלים עם 2 שפות אם, אנגלית ועברית יחד, מתנה לכל החיים"

גם הילדים שלכם יכולים לקבל את המתנה הזאת לחיים!

אנחנו יודעים שגם לכם לא פשוט להאמין שיש שיטה כזאת, קלה, פשוטה ונוחה, שמתאימה ללימוד של הורים וילדים יחד, שיכולה, תוך זמן קצר של 16 שבועות, לאפשר לילדים שלכם לקבל לחיים שלהם את המתנה הענקית הזאת, לקלוט ולדבר אנגלית שוטפת מגיל כל כך צעיר. מה אתם הייתם נותנים כדי לחזור בזמן, ולאפשר לעצמכם לקבל מתנה עצומה כזאת?

ליחצו כאן כדי לקרוא עוד על השיטה ללימוד אנגלית לילדים,

ולכם, קוראיהמומחים הכנו מתנה מיוחדת: שידור חי מיוחד עם רוית, מפתחת התכנית, ללא עלות וללא התחייבות, שמותנה בהרשמה מראש בלבד!

הקליקו כאן כדי להירשם לשידור המיוחד הקרוב - בחינם!

אנחנו יודעים שאתם דואגים לילדים שלכם ולעתיד שלהם, עם Speasy4kids תהיה לכם דאגה אחת פחות.

בשיתוף Speasy4Kids, בשיתוף Speasy4Kids
  • עוד באותו נושא:
  • אנגלית
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully