וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדי ג'יי החדש הוא אומן

בשיתוף דותן ג'ננה, בשיתוף דותן ג'ננה

3.6.2020 / 9:06

די ג'יי דותן ג'ננה מסביר על תהליך העבודה שלו ועל עסקי החתונות בתקופת הקורונה והשלכותיה

דורון ג'נח. רביב צלמים,
דןתן ג'ננה/רביב צלמים

דותן ג'נח, תקליטן שמוכר בשמו המקצועי - "דותן ג'ננה", הוא מהדי ג'ייס המובילים במדינה. בגיל 36 יש מאחוריו מאות חתונות ואירועים. לקוחות מעידים שהוא חי מוזיקה עכשווית, איש אלקטרוני ומיינסטרים. מוזיקה חדשה שיוצאת בזרם העולמי היא הטעם לחייו של האיש המוכשר הזה מאור עקיבא. בסטודיו הביתי שלו הקים אולפן משוכלל בו הוא יוצר מדי ערב חופשי מוזיקה ברמה גבוהה ועומד לפני הפקת אלבום אישי ראשון.

סגנונות המוזיקה המועדפים עליו הם: טכנו, טק האוס, האוס, אלקטרוני. דותן מספר שגם המוזיקה המזרחית התעדכנה סגנונית והשתלבה בתוך העולם האלקטרוני החדש.

למרות שברוב לילות השבוע הוא נמצא על העמדה באולמות אירועים, דותן מפיק אלבומי מוזיקה ומסביר: "אני לא מתרגש משמות תואר: מפיק או די ג'יי. הסוד הוא בעבודה הקשה המושקעת במקצוע. עד שלא עשית משהו משמעותי, אתה מתהדר בנוצות לא לך. אני לפני שת"פ בינלאומי מסקרן עם זמרת מובילה להפקת שיר וגם אלבום בכורה של מוזיקה אלקטרונית אישית. אני עושה מוזיקה ומפיק זמרים ומוזיקה אלקטרונית, זה העולם שלי, הנפש נמצאת באולפן בו השקעתי כסף גדול והרבה מחשבה ולב".

על העולם החדש של אירועים תחת השפעת הקורונה יש לו הרבה מה לספר: "המקצוע קיבל מכה חזקה מאוד, רבים לא יתאוששו ממנה. תקליטנים מקצועיים צריכים לצאת לעבודה בבקרים במקצועות חלופיים במקום להתעדכן ולהמשיך לחקור ולהתמקצע במוזיקה העכשווית. אני שומע על קשיים של קולגות ומתעצב. אנשים שואלים איך לא שומרים כסף בצד? הם לא מבינים שבתחום שלנו, אתה עובד מעט מאוד במשך ארבעה חודשי החורף. אם חלילה יהיה גל שני של התפרצות וסגר, שני שלישים מהענף יימחקו.

"במצב הנוכחי דווקא הפירמות החזקות ספגו נוק אאוט בגלל שהן מתחייבות לתת יותר דברים ויש להן עלויות כבדות, משכורות ומשרדים מפוארים לתחזק. תקליטנים קטנים עוד מצליחים לנווט בין הטיפות וגמישים יותר מבחינת תמחור וגביית מקדמות. אם בחגים השוק יחזור במאה אחוז, אפשר יהיה להמשיך מה שהיה, אם לא - השוק כולו יסתדר מחדש עם מעט שחקנים והקטנים יהיו אטרקטיביים בול כמו הגדולים. שוחחתי החודש עם חברים, בעלי אולמות אירועים ושם יש קרה אמיתי מול זוגות לגבי גביית מקדמות. הזוגות חוששים להפקיד 10.000 שקל מחשש שיהיה גל שני והאירוע יבוטל. בעלי האולמות חייבים את הכסף לתזרים, רובם שרועים בחובות אדירים ולא מסוגלים להתנהל אחרת. אי הוודאות קשה מאוד, כולם צודקים ואני מבין את שני הצדדים".

דותן מתפרנס גם מהמוזיקה שהוא מייצר באולפן בערבים הפנויים. הוא מצליח למכור יצירות. בפגישות מול לקוחות חדשים הוא מנסה לבוא לקראתם ככל שרק ניתן. "אני מאוד קשוב, פורס כל אפשרות, מאפשר לשנות תאריך ומחזיר מקדמות למרות שאני צריך את הכסף. אני מבין את אלה שלא מוותרים על המקדמות, אבל בחרתי לעשות אחרת. כל זמן שאוכל לסייע לאחרים, כך אעשה. האמן לי שאם הייתי יכול, הייתי עושה מאה חתונות למי שמתקשה לשלם"...

לסיום, יש לדותן מסר לתעשייה. "הדי ג'יי החדש צריך לבוא ממקום של אומן יוצר. הכבוד וחשיבות המקצוע נפגעו בעשור האחרון. המחירים בנפילה, קהל השתנה, המעמד פחות נוצץ. אנשים עולים על הבמה מדי אירוע, מבקשים שירים שהם אוהבים מבלי לקחת בחשבון מה שקורה באולם ומה הקו המוסיקלי של הערב. מטרתי היא להגיע לבמה כאומן, בגלל זה אני עושה מוזיקה כבר שמונה שנים".


לסאונדקלאוד

לפייסבוק

בשיתוף דותן ג'ננה, בשיתוף דותן ג'ננה
  • עוד באותו נושא:
  • די ג'יי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully