וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל המידע הנחוץ לדייג המתחיל במקום אחד

בשיתוף אוסאמה דיג וצלילה, בשיתוף אוסאמה דיג וצלילה

2.6.2020 / 16:09

דיג הוא לא רק מקצוע אלא גם תחביב - וכבר לא רק של פנסיונרים. מה צריך לדעת לפני שיוצאים לים?

אוסאמה דיג וצלילה. יח"צ,
אוסאמה דיג וצלילה/יח"צ

הקיץ כבר כאן ומזג האוויר החמים מוציא רבים מהבתים אל האתרים השונים לאורך הארץ כולה. אם כבר יצא לכם לבקר בחופי הים והנמלים לבטח שמתם לב כי גם הדייגים החובבים חזרו אל עמדות הדיג השונות, על המזח, החופים והים עצמו לאורך כל שעות היום כולו.

לאור בקשות חוזרות ונשנות של קוראי המערכת על שנבדוק עבורם מהי הדרך הטובה ביותר להתחיל לדוג דגים בשביל "הפאן" האישי, יצרנו קשר עם המומחים לעניין לאורך שנים, חנות "אוסאמה דיג וצלילה". מפיק חבר המערכת פגש את בני המשפחה שמספקים את כל ציוד הדיג האיכותי מקטן ועד גדול, הוא חזר עם טיפים חשובים לדייג המתחיל.

בשנים האחרונות תופעת הדיג החובבני הפכה להיות סוג ספורט לאומי, ואם פעם מי שנהגו לדוג דגים בשביל הכיף היו בעיקר פנסיונרים משועממים, היום מדובר בלהיט ארצי של חבר'ה צעירים ומבוגרים כאחד.

אוסאמה דיג וצלילה. יח"צ,
אוסאמה דיג וצלילה/יח"צ

אם גם אתם חפצים לצאת אל הים לזרוק חכה ולראות מה תעלה מן המים המלוחים, רגע לפני שאתם מוציאים הון תועפות על ציוד לתחביב החדש, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה ולקבל מספר טיפים חשובים.

אני הגעתי אל הסניף הראשון של רשת חנויות "אוסאמה דיג וצלילה" שנמצא בעיר העתיקה על עכו, מי שקידם אותי בברכה היה חמודי ביאעה, כאשר ביחד עם אחיו חיר ואביהם אוסאמה הם מספקים את ציוד הדיג הכי מקיף במדינה כבר 35 שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוסאמה דיג וצלילה. יח"צ,
אוסאמה דיג וצלילה/יח"צ

בני המשפחה עובדים עם מיטב המותגים המובילים בעולם לדייג וצלילה, בין היתר ניתן למצוא בחנות שלהם את הציוד של חברות: PENN האמריקאית, YGK, Shimano וMajor Craft מיפן, Nomad Design האוסטרלית, Rapala מפינלנד ו Mitchell הצרפתית.

"אנחנו מתחייבים לתת את המחירים הכי זולים בארץ למותגים המובילים בשוק הדיג", סיפר לי חמודי והוסיף," לאורך השנים יצרנו קשרים עסקיים עם מקורות טובים ואמינים כך שמביאים זאת לטובת הלקוחות שלנו".

למדתי מחמודי כי ישנם ארבעה סוגי דיג שונים:

הראשון הוא דיג ז'ירז'ור, שיטת דיג עם פיתיון מלאכותי שנועד לדמות דג או חיה אשר מטילים למרחק או למיקום בו מצויים הדגים בתקווה שיחשבו כי מדובר בטרף מסויים שפלש למרחב שלהם ויתקפו אותו, כך ניתן יהיה לתפוס אותם.

השני הוא דיג פתיונות, מדובר בדיג באמצעות פיתיונות מן הטבע, זהה לאוכל שממנו ניזונים הדגים שאותם מעוניינים לתפוס. שיטת דייג עם פתיון היא השיטה הקלאסית והכי פופולרית.

השלישי הוא דיג טרולינג מסירה, למעשה מדובר בשיטת דיג הזהה לז'ירז'ור אלא שכאן מדובר בדיג תוך כדי חתירה או הפלגה.

השיטה הרביעית היא דייג ג'יג, זו נעשית על ידי סירה וגם בה נעזרים בפתיון דמה אותו מורידים לעומק המים ומקפיצים בחזרה למעלה עד שהדג יבוא ויתקוף אותו.

ל"אוסאמה דיג וצלילה" יש ציוד שמתאים לדיג בים וגם בבריכות של מים מתוקים, אלו דורשים פתיונות שונים של תערובות מיוחדות, בכל הנוגע לפתיונות לים מדובר בקלמרי,סבידה, גמברי ופילוטה.

לכל אחד מארבעת סוגי הדיג הללו צריך להתאים ציוד מתאים, על כך חמודי הרחיב: "ההמלצה שלי לדייג המתחיל היא לצאת לים עם ציוד בסיסי, הסכום ההתחלתי לא צריך להיות גבוה במיוחד, מספיק להתחיל עם חכה בסיסית, פתיונות, רולר וכל הציוד הנלווה, קרסים, משקולות ופתיונות.

אוסאמה דיג וצלילה. יח"צ,
אוסאמה דיג וצלילה/יח"צ

"כל מי שמגיע לאחת משתי החנויות של "אוסאמה דיג וצלילה", אם בעיר העתיקה בעכו או ברחוב נתנזון 28 בחיפה מקבל הדרכה כיצד להשתמש בכל הציוד לדיג, החל מאיך קושרים את הקרסים, איזה סוג של פתיון שמים ומתי כדאי ומומלץ לצאת לדרך".

על החופים המומלצים ביותר חמודי סיפר לי, "אני יודע מניסיון כי כל רצועות החוף בצפון מעכו עד אכזיב נחשבות למקומות טובים לדיג".

אם גם אתם מעוניינים להתחיל בתחביב שהפך ללהיט ארצי, רגע לפני שאתם תופסים מקום על המזח כדאי לכם להגיע למקצוענים בתחום, אותם תמצאו בשני הסניפים של "אוסאמה דיג וצלילה" ותצאו מצויידים עם ידע וחכה שיעזרו לכם במשימה.

עמוד הפייסבוק

בשיתוף אוסאמה דיג וצלילה, בשיתוף אוסאמה דיג וצלילה
  • עוד באותו נושא:
  • דיג
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully