וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הג'חנון של סבתא בתיה", מתכון מנצח שהגיע מתימן

בשיתוף הג'חנון של סבתא בתיה, בשיתוף הג'חנון של סבתא בתיה

2.6.2020 / 14:24

הג'חנון הוא אחד מהמאכלים הפופולריים בישראל. משפחת אביטל מראשון לציון לקחה את הג'חנון שמכינה סבת המשפחה בתיה והפכה אותם לעסק מצליח

הג'חנון של בתיה. יח"צ,
הג'חנון של סבתה בתיה/יח"צ

מהו המאכל האהוב ביותר בישראל? פלאפל, שווארמה או שניצל? אם תעשו סקר בין בני המשפחה וחברים סביר להניח שמחכה לכם הפתעה, לפחות כך הם פני הדברים בין חברי מערכת "המומחים".

באחת מישיבות הצוות האחרונות עלתה השאלה הזו והתשובה היתה חד משמעית, זהו הג'חנון התימני. משפחות רבות בכל רחבי ישראל נהנות ממנו בכל יום שבת בבוקר לצד ביצה חומה, רסק עגבניות וחריף, אנחנו החלטנו לבדוק מי עושה את הג'חנון האסלי הטוב ביותר.

לצורך הבדיקה ערכנו סקר בין 2,500 קוראי המדור אשר רשומים במערכת, מהם ביקשנו לקבל המלצה מי מוכרים את הג'חנון המושלם, השם שקיבל את מירב הקולות היה "הג'חנון של בתיה".

מפיקה חברת המערכת קיבלה את המשימה לבדוק במי מדובר, היא מצאה עסק משפחתי לג'חנונים שמחולק לשניים. כבר 35 שנה שבתיה אביטל תושבת ראשון לציון מכינה בעבודת יד את הבצק המפורסם שנכנס לתנור למשך 8 עד 12 שעות ויוצא שחום וטעים.

הג'חנון של בתיה. יח"צ,
הג'חנון של סבתה בתיה/יח"צ

המתכון המנצח הגיע כל הדרך מתימן על ידי אמא שלה, מלכה מאורי (ז"ל) ועל התגלגלות העניין לכדי עסק לכל דבר סיפר לי הבן כפיר: "בשנים הראשונות אמא היתה מחלקת את הבצקים לג'חנון לכל השכנים, חברים קרובים ובני המשפחה, היא לא דרשה מהם כסף אלא עשתה זאת מכל הלב.

"כולם השתגעו על הטעמים שהיא הכינה ודחקו בה ממש לפתוח עסק מסודר, לאחר שכנועים וביחד עם אבא שלי ואשתי חן הם החליטו להוציא זאת לפועל וכך הם פני הדברים עד עצם היום הזה".

בכל שבוע מגיעות אל בתיה הזמנות מצד מאות משפחות, בעלי מכולות, פיצוציות ואפילו מסעדות, כולם מבקשים שהיא תכין עבורם את הבצקים לג'חנון, חמים ומוכנים ויש גם ליין של בצקים קפואים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הג'חנון של בתיה. יח"צ,
הג'חנון של סבתה בתיה/יח"צ

"לפני עשר שנים אני וגיסי, לירן רוזנשטיין, החלטנו לפתוח עסק משפחתי נוסף", סיפר לי כפיר והוסיף, "רכשנו שתי עגלות אוכל גדולות ומיקמנו אותן בשני מקומות, האחת ברחוב הרב חיים דוד הלוי 3 בראשון לציון והשנייה מרחק 5 דקות נסיעה לפני חוף פלמחים, שם אנחנו מוכרים בורקסים וכמובן, את הג'חנונים של אמא שלי ולכן העסק הזה נקרא "הג'חנון של סבתא בתיה".

הסיבה להפרדת העסקים היא שבתיה שומרת על כשרות ולא עובדת בשבתות. בימים אלו כפיר ולירן בודקים אפשרות לפתוח מוקד מכירה נוסף בסמוף לשוק הפשפשים בתל אביב.

לפני שנפרדתי מכפיר שאלתי אותו אם הוא יכול להעביר לי את המתכון המנצח, הוא צחק ואמר, "אפילו אני לא יודע מהו, הוא שמור אצל אמא שלי והיא אמרה שתעביר לי אותו רק כשתתעייף, אז לשנים הקרובות אני יכול לשכוח מזה".

"הג'חנון של סבתא בתיה", כמובן שקניתי גם אני מספר מנות והטעם המופלא לא יוצא לי מהראש, אם גם אתם מעוניינים לטעום.

מספר הטלפון להזמנות הוא: 053-9291652.

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף הג'חנון של סבתא בתיה, בשיתוף הג'חנון של סבתא בתיה
  • עוד באותו נושא:
  • ג'חנון
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully