וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב תאורה מקצועי - נקודת הפתיחה הטובה ביותר לעסק מצליח

בשיתוף סטודיו טריפל, בשיתוף סטודיו טריפל

2.6.2020 / 10:47

תאורה היא הרבה מעבר לאמצעי אסתטי או דרך פרקטית להפצת אור בחדר. בעיקר כשמדובר בנכס מסחרי, חנות, משרד או מסעדה, אל תוותרו על עיצוב תאורה מקצועי

Fresh The Market כפר סבא. שירן כרמלי,
Fresh The Market כפר סבא/שירן כרמלי

עיצוב של עסק או חלל מסחרי מכל סוג שהוא מורכב ממגוון של שיקולים אסתטיים, פרקטיים ואחרים, המותאמים לצרכי המקום ולייעודו. עיצוב תאורה אדריכלית, אשר לוקחת בחשבון את נתוני המבנה הספציפי, החזון של בעלי המקום והשימוש הייחודי המתוכנן עבורו, מהווה את אחד החלקים המשמעותיים ביותר בתכנון ועיצוב העסק.

כאשר יועץ תאורה מקצועי ניגש לתכנון ועיצוב התאורה של עסק או מבנה מסחרי, עומדים בפניו שיקולים תכנוניים רבים, החל מבניית החזון העיצובי השלם של המקום ועד לפרטים הקטנים ביותר, כמו בחירת גופי התאורה השונים על מיקומם, עוצמת וגוון האור הבוקע מכל אחד מהם ועוד. לכל אחד משיקולים אלו ישנה השפעה על ההצלחה העתידית של העסק שלכם.

יצירת חוויה עבור הלקוח

אחת הדרכים החשובות והראשוניות ביותר בהן יכולה תאורה לתרום להצלחת עסק מכל סוג שהוא היא יצירת מודעות לקיומו על ידי עיצוב התאורה הסביבתית, החיצונית ובעיקר החזיתית של הנכס. אך מעבר לחשיפת המבנה לעוברים ולשבים בשעות החשיכה, אחד התפקידים המרכזיים ביותר של התאורה הוא עיצוב חוויה.

כבר ממבט ראשון על העסק, ועל אחת כמה וכמה עם הכניסה אליו, תאפשר לכם התאורה לייצר רגש מסוים אצל הלקוח. תאורה דרמטית מחוץ לנכס ובתוכו תיצור תחושה מאיימת, שימוש בנרות או בגופי תאורה עדינים וקטנים יצרו חמימות ואינטימיות ומשחקי תאורה צבעוניים או משתנים יכניסו תחושה של ריגוש והרפתקנות. כך, באמצעות התאורה, תוכלו לעצב את החוויה שאתם מבקשים להעניק ללקוח, את הרושם שאתם מעוניינים שהוא יקבל, ואת התחושה עמה ייכנס אל העסק שלכם ואף חשוב מכך - התחושה עמה ייצא ממנו.

למעשה, באמצעות עיצוב התאורה, אתם מכוונים ומנתבים את לקוחותיכם לעבר החוויה אותה אתם רוצים שיעבור, ויכולים לקבוע, הלכה למעשה, לאן יביט כל לקוח כשייכנס אל החלל, לאיזה כיוון יילך ומה יתפוס את תשומת ליבו. איך זה נעשה? על ידי שימוש בתאורה להבלטת ייחודיות המבנה, הדגשת אלמנטים אדריכליים מסוימים או החשכה של אלמנטים אחרים. כך, לדוגמא, תוכלו לבחור להדגיש את שער הכניסה למקום או כניסה לחדר מסוים בתוך המבנה, להאיר פסל מרשים שהצבתם או תקרה מיוחדת וכדומה.

החלטה עסקית חכמה

לצד תכנון חוויית הלקוח, חשוב לזכור שיש לכם גם עסק לנהל. גם בהיבט זה ישנם יתרונות רבים לעיצוב תאורה מקצועי. יועץ התאורה הוא האדם שיידע מצד אחד לתכנן ולבנות חזון עיצובי שלם, ומצד שני לעשות את כל הבחירות הפרקטיות בשטח על מנת להוציא את החזון לפועל, בהתאם לתכנון ובצורה היעילה ביותר.

בחירות אלו יבואו לידי ביטוי בסדרי גודל שונים, החל מתכנון מערכות תאורה חכמות המופעלות בהתאם למערכת בקרת המבנה ומאפשרות כוונון אוטומטי של התאורה בהתאם לתאורה הטבעית מבחוץ, מערכות המולטימדיה ומערכות נוספות במבנה, ועד לבחירת גוון ועוצמת האור של כל אחד ואחד מגופי התאורה על מנת לקבל את התמונה הסופית הכוללת.

גם בחירת גופי התאורה עצמם תיעשה בהתאם לקריטריונים חשובים, שאדם שאינו מומחה בתחום אולי אינו מכיר. ישנם מאות סוגים של גופי תאורה, רבים מהם נראים במבט ראשון דומים מאוד זה לזה, וקל מאוד לעשות בחירה המתבססת על שיקולי מחיר בלבד. אך לכך עשויות להיות תוצאות לא רצויות כגון תאורה מסנוורת או צורמת, תאורה שאינה משקפת במדויק את צבעי האלמנטים שהיא מאירה וכדומה.

חשוב לזכור כי תאורה לא נכונה עשויה לגרום ללקוחות לקצר את שהותם במקום ואף להימנע מלחזור אליו, ולכן ייבחרו גופי התאורה לא רק על סמך מחירם אלא גם על פי מקדם הסינוור, אורך החיים, מדד ה- CRI הבוחן את השיקוף המדויק של הצבעים תחת התאורה ומדדים מקצועיים נוספים.

באותו האופן, כשם שתאורה לא נעימה עשויה "להבריח" לקוחות, כך תאורה נכונה מסייעת באופן מוכח להגדלת מחזור ההכנסות של העסק, כיוון שהיא גורמת ללקוחות לשהות זמן ממושך יותר במקום ולחזור אליו שוב ושוב.

קל להבין, אם כך, כי לעבודתו של יועץ תאורה מקצועי אין תחליף, וכי כוחה של התאורה עשוי בהחלט להשפיע על הצלחת העסק שלכם. אם אתם מעוניינים להביא את העסק שלכם לנקודת הפתיחה הטובה ביותר - אל תוותרו על עיצוב תאורה מקצועי.

המאמר נכתב על ידי סטודיו טריפל, המתמחה בתכנון אדריכלי, עיצוב פנים ותכנון ועיצוב תאורה אדריכלית.

בשיתוף סטודיו טריפל, בשיתוף סטודיו טריפל
  • עוד באותו נושא:
  • תאורה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully