וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקיעו בעצמכם: הדרך הבטוחה להשקעה ומסחר בשוק ההון

בשיתוף Gmoney, בשיתוף Gmoney

1.6.2020 / 14:39

לפי פתגם סיני עתיק: "הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנה, הזמן הבא הכי טוב - הוא כעת." עופר לוי, ממייסדי אתר הלימודים הפופולרי GOOL והקורס הדיגיטלי Gmoney להשקעה בשוק ההון, מסביר מדוע כדאי להשקיע בשוק ההון כבר היום, ומנפץ סטיגמות הרווחות בציבור

אקסלנס השקעות. ShutterStock
השקעות/ShutterStock

המענה המקוון הלקוי בישראל ללימוד השקעה ומסחר בשוק ההון, ובעיקר חוסר האמון הרווח בציבור אודות ההבטחות לרווח מהיר בתחום, הובילו את עופר לוי, ממייסדי אתר הלימודים המקוון GOOL, להקים יחד עם עידו חדד, מומחה בתחומי ההשקעות והמסחר ובעל ניסיון של 20 שנה בתחום, את אתר Gmoney, המציע קורסים דיגיטליים ללימוד השקעות לטווח ארוך.

כבר בתחילת השיחה שערכנו עם עופר, הוא מכריז "כולם צריכים ללמוד השקעה בשוק ההון. השכלה פיננסית היא צו השעה עבור הציבור בישראל." לאורך השיחה עופר מנמק היטב את הכרזתו באמצעות נימוקים מבוססים.

המטרה הראשונה של כסף היא לתת לנו ביטחון בחיים. רובנו עובדים קשה בשביל הכסף שלנו, מתוך ידיעה כי לא נוכל לעבוד עבורו כל חיינו, ולכן עלינו לחסוך חלק נכבד ממנו לעת זקנה. השאלה הגדולה היא מה עלינו לעשות עם סכום החיסכון המצטבר שהצלחנו לחסוך לאורך השנים?

ברירת המחדל של אנשים רבים היא לשים את הכסף בפיקדון בבנק. רוב האנשים שעושים זאת יסבירו שהסיבה שהובילה אותם לבחור באפיק הזה היא הביטחון. לטענת עופר, מדובר בסיכון של ממש "לשים את הכסף בפיקדון בבנק זה הכי מסוכן, 100% שתפסידו את הרווח שיכולתם לעשות על הכסף שלכם. ברגע שיש לכם כסף ואתם יכולים להשתמש בו, אתם בעצם הופכים להיות סוג של בנק קטן. אבל במקום להיות בנק בעצמכם, אתם נותנים את הכסף לבנק שלכם, והוא זה שמרוויח עליו".

עופר סבור כי הסיבות שאנשים לא משתמשים בכוח של הכסף שלם קשורות בחוסר ידע ובאמונות טפלות. כאשר שאנשים שומעים את המילים "שוק ההון" קופצות להם שתי מחשבות לראש: "שוק ההון זה מסוכן" ו"שוק ההון זה מסובך".

"שוק ההון זה מסוכן" - ההבדל בין מסחר להשקעה

"הסיבה שאנשים מפחדים להשקיע בשוק ההון זה בגלל שהם לא מבינים את ההבדל בין השקעה בשוק ההון לבין מסחר בשוק ההון." מסביר עופר "מסחר בשוק ההון הוא פעילות לטווח קצר שמטרתה "לנצח" את המתחרים שלך בשוק. השוק תנודתי מאד בטווח הקצר ומאופיין בעליות וירידות רבות, כאשר המתחרים מהמרים לאיזה כיוון ינוע השוק בכל רגע. במסחר אפשר להפסיד את כל הכסף במהירות או להרוויח סכומים גבוהים במהירות. עבור חסרי הידע או חסרי הניסיון, הדבר מקביל לכניסה לקזינו. לפעמים מרוויחים, אבל לרוב הבית לוקח."

השקעה בשוק ההון לעומת זאת היא פעילות, שמטרתה למקסם רווחים לטווח ארוך של 20 שנה ומעלה. חשוב גם לדעת שכשאתם משקיעים, אתם עושים מעט פעולות על פני שנים ולכן אתם משלמים מעט עמלות. כשאתם סוחרים, אתם עושים פעולות רבות מידי יום ואתם משלמים הרבה עמלות.

עופר לוי. יח"צ,
עופר לוי/יח"צ

למה אנשים חושבים שלהשקיע בשוק ההון זה מסובך?

התשובה גם כאן קשורה לבלבול בין מסחר להשקעות.

"מסחר הוא מקצוע לכל דבר. כמו שלמדתם מספר שנים כדי לעסוק במקצוע שלכם, כך צריך ללמוד מספר שנים כדי לסחור בבורסה. לאור זאת, יש ללמוד ידע רב, ידע מורכב ומעמיק. לעומת זאת, השקעה בשוק ההון בנויה על הנחת יסוד אחת שהוכיחה את עצמה במאה השנים האחרונות - שוק ההון מייצג את הכלכלה, והכלכלה תמיד מתרחבת וגדלה לאורך שנים. ללימודי השקעות ברמה טובה ואמינה נדרשות עשרות שעות בלבד עם הליווי הנכון".

הסיבה השנייה, שגורמת לאנשים לחשוב שמשהו מסובך, זה בגלל שהם לא הגיעו למורים הנכונים. אנחנו בחברת GOOL בנינו את עצמנו סביב היכולת הבלתי רגילה והכישרון של המרצים שלנו לקחת חומר מורכב ולהסביר אותו בפשטות ובקלות. זו הסיבה שצמחנו מאתר קטן להיות אתר הלימודים הגדול בישראל."

עופר הוא לא מסוג האנשים שמפזר הבטחות לכל עבר, אך כששאלנו אודות השקעה בשוק ההון בתקופה הנוכחית, כשברקע משבר הקורונה, שמכה גלים בבורסות בעולם, תשובתו מפתיעה "לאורך חיים של משקיע הוא עובר דרך תקופות של גאות ושפל. תקופה של מפולת היא תקופה מלאה בסיכונים אך גם מלאה בהזדמנויות. התקופה כרגע היא תקופה טובה כי היו ירידות בתקופת הקורונה, וישנם לא מעט סטודנטים שלנו שמרוויחים בתקופה הזו."

היתרון של קורסים דיגיטליים - איכות גבוהה במחיר שווה לכל כיס

ללימודים מקוונים יש יתרון עצום על פני לימודים פרונטליים מבחינת יעילות ומבחינת העלות. לימודים אונליין מתבצעים בזמן שלך ובקצב שלך עם אפשרות לחזור על החומר בכל רגע. מבחינת מוסד הלימודים מדובר בחיסכון ענק של עלויות של שכירת כיתות וזמן המרצה. לימודי שוק ההון פרונטליים עלו עד היום בין 5,000 ₪ לקורס בסיסי עד ל 15,000 ₪ למסלול מלא. היום אין שום סיבה לשלם 5,000 ₪ ומעלה על לימודי שוק ההון. אנחנו ב GOOL גלגלנו את החיסכון הזה לתלמידים שלנו, והתמורה לכסף היא פשוט אדירה.

בקורסים הדיגיטליים של אתר Gmoney מקבוצת GOOL, תוכלו להנות מעשרות שעות של הדרכה מקצועית באמצעות צפייה ממחשב, טאבלט או בסמארטפון. לאורך הקורס תקבלו ליווי אישי מלא של המרצה עידו חדד, והשתתפות קבוצת וואטסאפ שכוללת את כל משתתפי הקורס, בה ניתן לשתף ולהיעזר בעמיתים בצעדים הראשונים של ההשקעה בשוק ההון. וכל זה במחיר שפוי והוגן.

להתנסות בקורס "צעדים ראשונים בהשקעה בבורסה" בחינם לחצו כאן

בשיתוף Gmoney, בשיתוף Gmoney
  • עוד באותו נושא:
  • השקעות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully