וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריפא את עצמו, וכיום מכשיר מטפלים בגישה ייחודית שהצילה אלפי אנשים

בשיתוף מכללת כנפיים, בשיתוף מכללת כנפיים

1.6.2020 / 14:07

גיא תירם מאמין בקשר בין גוף לנפש והוא פיתח שיטת ריפוי מיוחדת המביאה זאת לידי ביטוי בהצלחה רבה

מכללת כנפיים. יח"צ,
מכללת כנפיים/יח"צ

גיא, 36, איש ביטחון לשעבר, הגיע למצב שהוא לא יכול היה ללכת במשך 3 שנים בעקבות פציעת ספורט. הוא החליט לוותר על ניתוח ולסלול את הדרך לחזור לפעילות גופנית מלאה בעצמו, פיתח שיטה ייחודית שהצילה אלפי אנשים והיום הוא הבעלים של 'המרכז לתרפיית ספורט וכאב' ושל 'מכללת כנפיים' שמכשירה מטפלים בגישה שפיתח 'גישת תירם'.

אני חייב להבין גיא, וסליחה שאני על ההתחלה מפיל את הפצצה. המליצו לך לעבור ניתוח והחלטת לסרב ולטפל בעצמך? מה חשבת לעצמך?

"זה בסדר (גיא מחייך בביטחון), אם יש משהו שהבנתי בשנים האחרונות זה את הקשר שבין גוף ונפש. את זה שלכל כאב יש סיבה. הרפואה המערבית כמו שאנחנו מכירים אותה הולכת למצב של פתרון נקודתי - כואב לך בנקודה מסוימת, בוא ניתן לך לעשות פרוצדורה רפואית- לקחת תרופות או לעבור ניתוח כדי להסיר את הבעיה ואת הכאב. אבל במקרים רבים זה לא חייב להיות הפתרון. תרופות פוגעות במנגנונים הטבעיים של הגוף ובזמן שהן "עוזרות" במשהו אחד הן פוגעות במשהו אחר, אבל לא רק זה- בחלק גדול מהמקרים הן לא באמת עוזרות לך. תסתכל למשל על אנשים שסובלים מכאב כרוני, או ממחלות פסיכוסומטיות, למה לדעתך הרבה אנשים לא באמת מצליחים להעלים את הכאב/מחלה? כי הם לא טיפלו בה מהשורש, מהמקור שיצר את הבעיה. וזה מה שהבנתי כשאמרתי לא לניתוח. שהבעיה היא אחרת ושאני צריך לפתור אותה מהשורש".

ואז מה עשית?

"תראה, כבר אז היה לי לא מעט ניסיון כמטפל. רק שבפעם הראשונה מצאתי את עצמי צריך לטפל בעצמי. אז החלטתי ללמד את אשתי איך לטפל בי, ויחד איתה ניסיתי כל מיני דברים חדשים, כמו דיקור בתנועה, דיקור דרך מסלולי כאב עפ"י הגישה שלי , וגיליתי דרכים מאד אפקטיביות לפתרון בעיות רפואיות מורכבות, שבהמשך הפכו להיות חלק גדול מגישת תירם".

גיא תירם. יח"צ,
גיא תירם/יח"צ

איך פועלת הגישה?

"קודם כל, הגישה מתבססת על ההנחה שכאב הוא למעשה איתות של הגוף על בעיה מסוימת, ולא משנה אם זה כאב פיזי או נפשי. במידה והבעיה הגורמת לכאב לא תאובחן ותטופל מהשורש באופן יסודי, הכאב לא יחלוף או שכאב אחר יצוץ. ולכן עיקרה של הגישה היא בלמידה והבנת הסיפור של הגוף והנפש של המטופל, דרך זיהוי קו החשיבה, שינוי דפוסי חשיבה והתנהגות לקויים, שחרור חסמים רגשיים, זיהוי כל הנקודות האחראיות לכאב בגוף, ולפתור את הבעיה מהשורש.

"להבדיל משיטות אלטרנטיביות אחרות, גישת תירם שואבת השראה ממספר שיטות טיפול, כגון דיקור מערבי - הכלי הטוב והאפקטיבי ביותר לטיפול בעיות שלד שריר, נשימה מעגלית עפ"י גישת תירם- שיטת עבודה ביו אנרגטית המשתמשת בטכניקה של נשימה מעגלית תוך כדי מגע ודיקור בנקודות כאב, עיסוי רפואי שיקומי, מגע מדויק וקשוב ביותר בנקודות כאב והחזרת תנועה בשרירים ובמפרקים.

"הגישה לוקחת את התמצית הפרקטית ביותר ומשלבת ביניהן באופן שיוצר כלי אפקטיבי במיוחד לפתרון בעיות רפואיות שנחשבות מורכבות, כגון: פריצות דיסק, מגרנות, דלקות כרוניות, מחלות פסיכוסומטיות כמו דיכאון, חרדה, בעיות עיכול, פיברומיאלגיה, קרוהן, ועוד".

חלק מהמחלות שמנית נחשבות לכרוניות. אתה מצליח לעשות את מה שהרפואה המערבית לא מצליחה?

"האמת שגם אני מופתע מהתוצאות שלנו בכל פעם מחדש. יש לנו הצלחות יוצאות דופן ואנחנו עומדים על אחוזי הצלחה גבוהים מהרגיל, שזה באמת מדהים ומרגש אותי, וזה גם מה שהוביל אותי להקים מכללה ולהכשיר את דור ההמשך של מטפלי הגישה- בוער לי לעזור לכמה שיותר אנשים לשפר את איכות החיים שלהם, אבל לצערי או לשמחתי המרכז שלי מלא חודשיים קדימה, וכדי לעזור לעוד אנשים אני חייב להכשיר עוד ידיים אוהבות ומקצועיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מכללת כנפיים. יח"צ,
מכללת כנפיים/יח"צ

ספר לי על המכללה.

"במשפט אחד אני יכול להגיד לך שמכללת כנפיים הולכת להכשיר את סיירת מטכ"ל של המטפלים בארץ", ממש בימים אלה אנחנו פותחים את קורס הדגל שלנו, קורס טיפול אינטגרטיבי בגישת תירם- קורס המשלב בתוכו טכניקות ושיטות ריפוי המטפלות בכל מרכיבי הגוף והנפש.

מעניין. איך זה בא לידי ביטוי?

"אני מאמין שכדי להיות מטפל מעולה לא מספיק רק להיות מטפל, זה רק צלע אחת במשולש. אם אתה רוצה להיות מטפל שנהנה מאחוזי הצלחה גבוהים במיוחד, מסיפוק שאין בשום מקום אחר ועם שם שהולך לפניך ושבזכותו אנשים מחכים שבועות וחודשים בתור כדי שתטפל בהם, אתה חייב גישה הרבה יותר רחבה- אתה חייב קודם כל לעבור תהליך פנימי בעצמך, להבין את היסודות לחיים בריאים ומאושרים, להכיר את עצמך טוב יותר ולהיות גרסה טובה ביותר של עצמך. מעבר לזה שזה ישנה לך את החיים, זה יהפוך אותך למטפל טוב הרבה יותר.

מבחינת מקצועות הטיפול אנחנו נוגעים במגוון רחב של שיטות שגם מספקות גיוון ועניין לתלמידים אבל בעיקר נותנות להם סל כלים רחב ומקיף שיכול להתאים למגוון רחב של בעיות עבור מגוון רחב של אנשים.

ובסוף, יש את הפן העסקי של העניין. לצערי חלק גדול מהמטפלים נכשלים כבעלי עסק, לא כי הם לא מטפלים טובים, אלא כי הם לא יודעים לנהל עסק נכון ולייצר קליניקה שמכניסה כסף. בסופו של יום, לא מעניין אותי רק להנפיק תעודות יפות שאפשר לתלות בגאווה על הקיר אלא שהתלמידים שלנו יעסקו בתחום וירוויחו ממנו כסף, ולכן בקורס אנחנו מעניקים את כל הכלים הנדרשים כדי להקים קליניקה משגשגת משל עצמך. בנוסף, למצטייני הקורס תפתח האפשרות לעבוד במרכז הטיפולים שלי יחד איתי ולהמשיך ללמוד ולהתפתח כל יום מחדש".

מכללת כנפיים. יח"צ,
מכללת כנפיים/יח"צ

מהם תנאי הקבלה לקורס אינטגרטיבי בגישת תירם?

תנאי הקבלה הינם 12 שנות לימוד וראיון אישי ביחד איתי, בו אבדוק לעומק אלו מטפלים באמת מסוגלים להוביל את המטופלים שלהם לשינוי אמיתי. הדבר האחרון שאנחנו מחפשים זה לייצר פס יצור של מטפלים. אנחנו מחפשים את האנשים שבוער להם בידיים ושיש להם דחף חזק להיות מטפלים מהשורה הראשונה.

נשמע מעניין. שיהיה בהצלחה!

לפרטים אודות מכללת כנפיים ותהליך ההכשרה:

טל' הנהלת מכללת כנפיים- 051-5330560

אתר ''מכללת כנפיים''

דף הפייסבוק של המכללה

אתר של המרכז טיפולים של גיא תירם

בשיתוף מכללת כנפיים, בשיתוף מכללת כנפיים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully