וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ערוסי מדבר על כדורגל בישראל ובעולם בימי קורונה

בשיתוף אור ערוסי, בשיתוף אור ערוסי

1.6.2020 / 8:36

מתגעגעים לכדורגל? יזם ואוהד כדורגל ישראלי, אור ערוסי, מדבר על השפעות וירוס הקורונה על עולם הכדורגל בישראל ובעולם

רגליים של כדורגלן במגרש וכדור כדורגל. ShutterStock
כדורגל/ShutterStock

בדומה ללא מעט ענפים ותעשיות בארץ ובעולם, גם ענף הכדורגל ספג פגיעות כלכליות כבדות למדי מאז פרוץ מגפת הקורונה הידועה לשמצה. בזמן שכולנו עדיין מנסים להבין להיכן הרוח נושבת, בארץ ובעולם עדיין לא לחלוטין ברור מתי נזכה להתרגש שוב ממשחקים בלייב. בואו נדבר על זה, יש גם חדשות טובות

בעוד שאף אחד מאיתנו לא דמיין את שנת 2020 נפתחת באופן הנוכחי, נגיף הקורונה כיום מאלץ את כולנו לסגל אורחי חיים מעט שונים, לעיתים שונים בהרבה מימים עברו. אין ספק, ענפים רבים ותעשיות נפגעו כלכלית כתוצאה מפרוץ המגפה המדוברת, כולל ענף ועולם הכדורגל. בואו נבין עד כמה הפגיעה חומרה, מה הצפי להתאוששות ומתי כבר נוכל לצעוק ולהתרגש באצטדיונים שוב.

2020: עולם הכדורגל לאחר פרוץ מגפת הקורונה

רגע לפני שמדברים על האופן בו עולם הכדורגל מורגש ברחבי העולם, בואו נתעכב לרגע על מה שקורה כאן בין גבולותינו במדינת ישראל. אוהדי כדורגל כנראה יזכרו את התאריך ה-4 במרץ לעוד שנים ארוכות קדימה. עד תאריך זה, עדיין כולנו יכולנו ליהנות ממשחקי כדורגל בבלומפילד ולהרעיש לכל השכנים שגרים על גבול יפו-תל אביב.

היה כיף, כולנו התרגשנו, גם השכנים (למרות שהם לא יודו בכך אם תשאלו אותם). החל מהתאריך ה-4 במרץ, 2020, עולם הכדורגל השתנה בארץ ישראל, וכולנו התבשרנו כי נער כבן 15 שנים ישב באחד היציעים בעודו נושא בגופו את נגיף הקורונה. אין ספק, מאז אותו רגע הכול השתנה.

האם שחקני כדורגל הם בקבוצת סיכון מוגברת להידבקות בנגיף?

לידיעתכם, שחקני כדורגל נושמים באופן מוגבר במהלך משחקים, מה שמוביל אותם להיות ממוקמים בקבוצת הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה. מעבר לכך ששחקני כדורגל נושמים בקצב מוגבר במשחקים ועשויים להידבק בקלות בנגיף, חשוב להבין דבר נוסף. בעקבות הקצב הנשימתי המוגבר של שחקני כדורגל בזמן משחק, הנזק שיכול להיגרם מהנגיף עלול להיות כפול ומכופל.

זכרו, קורונה הוא נגיף נשימתי בסופו של דבר (לפחות ממה שידוע לנו עד כה).

עצם העובדה שהוא נגיף נשימתי, לא "הולכת" יד ביד עם קצב הנשימה המוגבר של שחקנים בזמן משחקי ספורט. למעשה, הקצב המוגבר בו הריאות עובדות בזמן פעילות גופנית מהווה בסיס "מעולה" להתפתחות הנגיף במהירות ולנזקים נרחבים בגוף הספורטאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

האם שחקני כדורגל יכולים להדביק ביתר קלות בגלל קצב נשימה מוגבר?

זה ממש ככה, שחקני כדורגל אכן יכולים להדביק בקלות אנשים אחרים בנגיף הקורונה בגלל קצב נשימה מוגבר במהלך פעילות ספורטיבית. בקיצור ולעניין, לדאבוננו, אצטדיוני כדורגל נהפכו למוקדי הדבקה פוטנציאלית של קורונה ברחבי העולם.

אי לכך ובהתאם לזאת, משחקי כדורגל במדינות רבות התבטלו, טורנירים של כדורגל התבטלו או נדחו עד הודעה חדשה, אצטדיונים ברחבי העולם הוסבו למרכזים רפואיים וכו'. אין ספק, התמונה בהחלט לא נעימה, אבל החדשות הן לא לגמרי רעות.

מועדוני הכדורגל בעולם ממשיכים לתקשר עם האוהדים

בעוד שלאף אחד מאיתנו לא ברור להיכן נושבת הרוח ולאיזה כיוון כל הסיפור הזה של הקורונה באמת הולך, מועדוני כדורגל ברחבי העולם ממשיכים לתחזק את עצמם אונליין.

באמצעות שלל תכנים נחמדים (לא משהו יותר מדי יוצא דופן - דברים כמו משחקי אונליין עם ניחושים לגבי פרטים של שחקני קבוצות), מועדוני כדורגל עדיין מצליחים לתחזק באופן יחסי את עצמן ואת האוהדים. יחד עם זאת, חשוב כבר עכשיו להדגיש, כרגע לא ברור מתי עומדים להתחדש משחקים ברחבי העולם.

כיצד הכדורגל נראה בעולם ב-2020 ולאחר פרוץ המגפה?

בעוד שברזיל כרגע נמצאת בשלב די בעייתי בלוחמה בנגיף, האצטדיונים שם הוסבו למרכזים רפואיים. כרגע אין שום דיבור על חזרה לשגרה בברזיל מבחינת משחקי הכדורגל.

ואם לרגע נחזור מברזיל לישראל, הרי שגם כאן אנחנו צפויים לחוות נזקים כלכליים לא מבוטלים בכלל.

משחקי הפלייאוף העליון, שהיו אמורים להתקיים, היו אמורים להכניס מיליוני שקלים. נכון לעכשיו, לא קיים צפי וודאי עבור כך. אין ספק, הפגיעה הכלכלית בענפים רבים ובתעשיות בעולם היא מורגשת. מעבר לכך ששכרם של שחקני כדורגל עשוי להיפגע בהמשך, ישנן תעשיות-תומכות שלמות מסביב לעולם הכדורגל.

תעשיות סביב הכדורגל שנפגעות כלכלית גם כן

תחשבו על זה לרגע, מה לגבי דוכני מזון מהיר באצטדיונים? מה לגבי חברות אבטחה? מה עם נותני חסויות למיניהם? שימו לב, אם אתם אוהדי הפועל תל אביב, אתם כנראה יודעים בעל-פה מי נותני החסות של הקבוצה. ניחשתם נכון, חברת ארקיע.

ומה לגבי ארקיע?

אנחנו מזכירים לכם, ענף התעופה בארץ ובעולם ספג פגיעות כלכליות היסטריות, כאלו שהאדם הפשוט, שזה אתם ואנחנו, פשוט לא יכולים באמת להבין. מדברים כאן על הפסדים כלכליים בסדרי גודל באמת עצומים. ארקיע, שעד כה נתנה חסות לקבוצת הפועל תל אביב, כיום נמצאת במצב כלכלי לא פשוט בכלל. לכן, גם את חברת ארקיע אנחנו מכלילים ברשימת התעשיות תומכות הכדורגל שנפגעו.

משחקי הכדורגל ואירועי הכדורגל הוקפאו ברחבי העולם

בכל מקרה, נכון לכתיבת שורות אלו על ידי איש העסקים ואוהד הכדורגל אור ערוסי, משחקי כדורגל כרגע מוקפאים במדינות רבות בעולם, כולל אירועי כדורגל משמעותיים שהיו אמורים להתקיים כבר עכשיו בקרוב. כך, למשל, משחקי היורו כרגע נדחים עד יולי 2021, בתקווה ענקית שעד אז כבר כולנו לא נשמע יותר על נגיף הקורונה.

כמו שכולנו יודעים, בין 24 מדינות שהיו אמורות להשתתף ביורו 2020, גם ישראל הייתה חלק מאותן מדינות. לדאבוננו, כרגע זה לא קורה. אם לסכם את זה, נכון לחודש יוני 2020, ענף הכדורגל בארץ ובעולם לא רק הוקפא, אלא נעצר כליל. יחד עם זאת, במדינות מסוימות בעולם עדיין מתקיימים משחקים ללא קהל.

אור ערוסי עונה על השאלה "כיצד אפשר בכלל לקיים משחקי כדורגל ללא קהל?"

כיצד אפשר לערוך משחקי כדורגל ללא קהל? בדרך כלל במרחב הווירטואלי-אונליין. מועדוני כדורגל משגרים משחקי אונליין לטובת האוהדים, שגם ככה סגורים בבית ואין להם יותר מדי מה לעשות. אז מה יותר טוב מאשר קצת כדורגל?

בכל מקרה, בין אם אתם אוהדי כדורגל שרופים כמו אור ערוסי, ובין אם לא, אתם בטוח כבר ממתינים לחזרתו המלאה לשגרה של עולמנו. אנחנו אמנם כרגע לא יכולים לבשר לכם חדשות מוחלטות באשר לחזרתו לשגרה של ענף הכדורגל, אבל אין ספק שהסימנים הם מעודדים. בעוד שגלי חום ושרב פוקדים אותנו (כי כבר יולי אוגוסט עוד רגע כאן), עושה רושם כי נתוני ההדבקה בארץ הולכים ופוחתים. אבל, וזהו אבל ענק, אל תזלזלו בהוראות משרד הבריאות.

שמרו על הוראות משרד הבריאות ואולי נזכה לכדורגל

רוצים ליהנות מכדורגל כאן בקרוב? עשו את כל מה שניתן בכדי להישמע להוראות, שבסופו של דבר אמורות לשמור עליכם מפני הדבקה בנגיף הקורונה.

אולי, ורק אולי, בקרוב כבר נזכה להתרגש שוב בבלומפילד. אנחנו לא מתכוונים לפזר כאן צ'קים ללא כיסוי או הבטחות שווא, אבל לכו תדעו, אולי ההישמעות להוראות משרד הבריאות תוביל להיעלמות הנגיף המציק הזה, שכבר גרם לחצי פלנטה לעמוד דום בגללו.

מחזיקים אצבעות!

מאמר זה מוגש לכם באדיבות אור ערוסי

בשיתוף אור ערוסי, בשיתוף אור ערוסי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully