וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב מדיקל קולג' על לימודי רפואה בצל הקורונה

בשיתוף תל אביב מדיקל קולג', בשיתוף תל אביב מדיקל קולג'

31.5.2020 / 15:23

תל אביב מדיקל קולג' פועלת כבר עשור. היא מדווחת על כ-1,500 בוגרים ו- 96% הצלחה בקבלה לאוניברסיטאות . הנהלת מכללת תל אביב מדיקל קולג מסבירה כיצד השפיעה מגפת הקורונה על לימודי רפואה בחו"ל

רופאים. adobestock,
רופאים/adobestock

"לימודי רפואה לאורך ההיסטוריה היו משאת נפשם של צעירים אידיאליסטים, המחפשים מקצוע עם הבטחה כלכלית. זה מקצוע מרתק ואפוף תהילה. מגפת הקורונה החזירה את הכבוד למקצוע שעבר שחיקה במעמדו".

כיצד משתלבת מכללת תל אביב מדיקל קולג' בטלטלות העוברות על מקצוע הרפואה? כיצד המצב משפיע על לימודי המכינה לרפואה בחו"ל שמציעה המכללה? אילו אוניברסיטאות באירופה מחכות לסטודנטים הישראלים לרפואה?

"יש קשר ברור בין מגפת הקורונה לבין לימודי רפואה בחו"ל. מגפת הקורונה החזירה את הצוותים הרפואיים למעמדם הישן, המכובד והאהוד בקרב הציבור. הציבור מגלה הערצה של ממש לאנשים שעמלים לילות כימים להצלת חיים. התופעה גרמה לעלייה תלולה ברמת המשיכה של סטודנטים מוכשרים ומתאימים. סטודנטים נוטים לבחור בלימודי רפואה בחו"ל לצורך בניית עתיד מבטיח ומלא משמעות, למרות האתגרים העומדים בפני הסטודנטים לאורכו של מסלול זה".

מיהן המכינות לרפואה ששינו את כללי המשחק עבור סטודנטים ישראלים לרפואה באירופה?

"מכינות לרפואה בחו"ל, כמו מכללת "תל אביב מדיקל קולג' " מכשירות מדי שנה סטודנטים ישראלים ללימודי רפואה בחו"ל ומשבצות אותן בהצלחה רבה באוניברסיטאות המובילות ללימודי רפואה באירופה.
מכללת " תל אביב מדיקל קולג' " היא דוגמה חיה לאידיאלים המלווים את האנשים העוסקים במקצועות הרפואה לדורותיהם, מפני שהיא עוסקת בסיוע לסטודנטים ישראלים להגשים חלום ולבנות לעצמם חיים מלאי משמעות וערך.

בסגל המכינה מצויים אנשי הוראה מקצועיים מהשורה הראשונה, מרצים ישראלים ובינלאומיים המעבירים את הידע המקצועי שלהם לדורות הבאים, מתוך מסירות ומחויבות להוביל את הסטודנטים להצלחה. בימים אלה, צוות ההוראה של המכינה מתמודד עם אתגר התופס תאוצה עולמית של למידה מרחוק באמצעות האינטרנט. המכינה מעמידה לרשות הסטודנטים אפשרות למידה באמצעות צפייה בהרצאות חיות בזמן אמת. מרצים ישראלים ובינלאומיים מאנגליה וגרמניה מלמדים בהרצאות חיות את התלמידים שנמצאים בביתם בישראל."

במכללה טוענים כי מדובר בקרש קפיצה ללימודי רפואה בחו"ל. אנשי מכללת "תל אביב מדיקל קולג'", מספרים כי סטודנטים המגיעים למכללת "תל אביב מדיקל קולג' " מקבלים את הידע והכלים הדרושים, כדי להכין את עצמם ללימודי רפואה באוניברסיטאות איכותיות ברחבי אירופה.

מסלול הלימודים כולל: ביולוגיה, אנטומיה, כימיה, פיזיקה, מתמטיקה, כימיה כללית, כימיה אורגנית וחשיבה קוגניטיבית. אלה נחשבים קריטיים בבחינות הקבלה לכל האונ' לרפואה באירופה בתוכניות בשפה האנגלית, כולל מבחן ה IMAT האיטלקי . הלימוד מתייחס לסילבוס של סמסטר א' התובעני בפקולטות לרפואה.

המכללה לא מסתפקת בכל אלה ומטפחת קשרים הדוקים עם מגוון אוניברסיטאות אירופאיות איכותיות, להגדלת הסיכויים לקליטה מוצלחת של הסטודנטים הישראלים. הם פועלים מול אוניברסיטאות ללימודי רפואה באירופה כמו פולין, צ'כיה, איטליה, הונגריה וקפריסין. במכללה מציגים את האפשרות ללמוד לימודי רפואה בפולין באוניברסיטת ורשה . מדובר באוניברסיטה בת 200 שנה, המכשירה סטודנטים לרפואה במסלול הלימודים באנגלית, מ- 1993. כיום, עם סגל שזכה להכרה בינ"ל לרפואה ולמדע, הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ורשה היא בין המבוקשות בעולם.

לימודי רפואה בהונגריה מתקיימים באוניברסיטת סגד, השוכנת בעיר סגד שטופת השמש. האוניברסיטה מדורגת בצמרת האוניברסיטאות המובילות באירופה. 200 סטודנטים ישראלים לומדים בה מדי שנה, משתתפים במסלול ללימודי רפואה באנגלית, אחת התוכניות הוותיקות באירופה למסלול זה. בנוסף מתקיימים לימודי רפואה בהונגריה באוניברסיטת פץ' ההונגרית שהיא בין המוסדות האקדמיים העתיקים ביותר באירופה.

היא גם ביתו של מרכז קליני, שהוא אחד מספקי שירותי הרפואה הגדולים בהונגריה. אלפי סטודנטים מרחבי העולם משתתפים בתוכניות הלימוד הבינ"ל של האוניברסיטה וזוכים לתעודה מוכרת ברחבי האיחוד האירופי, בארה"ב, ישראל ועוד.

לימודי רפואה בצ'כיה מתקיימים באוניברסיטת ברנו, האוניברסיטה השניה בגודלה בצ'כיה שהיא בין המוסדות המובילים למחקר. שם משלבים בתוכניות השונות מעל 1000 סטודנטים זרים, בתוכניות הלימוד השונות באנגלית.

הביקוש הגדול לו זוכה האוניברסיטה הביא לגידול עצום במספר הסטודנטים בשנים האחרונות, אך זה לא מפריע לה להמשיך לעמוד בראש צוותי מחקר זוכי פרסים.

לימודי רפואה באיטליה מתקיימים באוניברסיטת הומניטס. האוניברסיטה הפרטית הגדולה באירופה ממוקמת בתוך בית חולים ומצטיינת במתקני לימודים ומחקר מהמתקדמים בעולם. הקמפוס החדש והיפה מאכלס מעל אלף סטודנטים מעשרות מדינות שונות בעולם, חלקם מצליחים לזכות במלגות של עשרות אלפי אירו לטובת מימון הלימודים.

לימודי רפואה בקפריסין מתקיימים באוניברסיטה האירופאית. התוכנית ללימודי רפואה באנגלית, באוניברסיטה האירופאית בקפריסין, הוקמה תוך השקעה כספית עצומה במתקנים השונים, הקמפוס הקפריסאי נחשב לאחד המודרניים והמבוקשים באירופה. סטודנטים ישראלים המשתלבים במסלול ללימודי רפואה באנגלית, נהנים מתנאים טובים, וקרבה גיאוגרפית לישראל. האקלים הים תיכוני נוח ומוכר.

בנוסף, מדברים במכללה על שער לחיים מלאי ערך במכללת "תל אביב מדיקל קולג". המכללה משמשת שער פתוח למסלול לימודי רפואה בחו"ל עבור סטודנטים ישראלים בעלי פוטנציאל מתאים. המכללה מעניקה לסטודנטים אפשרות לעתיד מלא משמעות וערך, כשהיא מכשירה אותם ללימודי רפואה באוניברסיטאות מובילות באירופה, תוך השקעה ניכרת בכל היבט של הלימודים.

בשיתוף תל אביב מדיקל קולג', בשיתוף תל אביב מדיקל קולג'
  • עוד באותו נושא:
  • רפואה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully