וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוח נופל קרוב ל''מתססה'': המפעל לייצור סיידר על טהרת הקיימות

בשיתוף המתססה, בשיתוף המתססה

27.5.2020 / 8:26

במתססה מנצלים את כמות הפירות הרבה המושלכת לפח ומושמדת בסוף הקטיף על מנת לייצר סיידר אלכוהולי מעולה

המתססה. יח"צ,
המתססה/יח"צ

השמדת התוצרת החקלאית בישראל נמצאת על סדר היום שנים ארוכות ללא הועיל. מערכת המומחים מביאה בפניכם את הסיפור מעורר ההשראה של ''המתססה', מפעל לייצור שהוקם על טהרת הקיימות, ומשתמש בתוצרת חקלאית באיכות מצוינת, להכנת מגוון מוצרים, ובראשם משקה סיידר אלכוהולי מרענן.

האם ידעתם שיותר מ700,000 טון של תוצרת חקלאית מושמדת בכל שנה בישראל? מדובר בכ35% אחוז מהמזון המיוצר בחקלאות המקומית. ומדוע הם מושמדים? לא בשל פגיעה בטעם, או חשש מפגיעה בבריאות הציבור, אלא רק בשל המראה שלהם. ירק או פרי שלא נראה אסתטי מספיק על מנת לבלוט על המדף בסופר או בבאסטות בשוק, ייעדו אחד - השמדה.

בניגוד לכל המתנגדים, שמשמיעים את דבריהם השכם וערב ומרתיעים בשער ללא הרף, תומר, החל לפעול באופן אקטיבי להצלת התוצרת החקלאית והקים את ''המתססה'', מפעל שפועל על טהרת הקיימות, ומשתמש בתפוחים ובאגסים המיועדים להשמדה להכנת מיצים טבעיים, סיידר אלכוהולי, חומצים וריבות באיכות מעולה.

המתססה. יח"צ,
המתססה/יח"צ

בשיחה שערכנו עם תומר, מייסד ''המתססה'', הוא מספר על הרקע החקלאי שהוביל אותו לקום ולעשות מעשה על מנת להציל את התוצרת החקלאית המיועדת להשמדה. "בנעוריי חונכתי בתנועת הנוער של השומר הצעיר, ולכן מיד עם שחרורי מהצבא היה זה אך טבעי שאעסוק בחקלאות. במסגרת עבודתי בקיבוץ צובה, ראיתי מול עיני את כמויות הפרי הנותרות על האדמה לאחר הקטיף או נזרקות בתום המיון מבית האריזה. מסתבר שאיסוף הפרי ושליחתו למפעלים אינה "כלכלית" ובשל כך טונות רבות של פרי באיכות מעולה מתבזבזות והופכות למפגע חקלאי."

תומר משתף כי הצפייה בפירות המושלכים על האדמה השפיעה עליו מאוד והייתה קשה מנשוא "זה שיגע אותי, התחילו לי כאבים פיזיים בגוף מרוב צער. אני מדבר על כמות פרי אסטרונומית, בלתי נתפסת כמעט, שמושלכת על האדמה ומיועדת להשמדה. המראה הוא כמו של מגרש טניס בסיום אימון, המון כדורים על הקרקע שמכסים את המגרש."

המראות הקשים הובילו את תומר להקים מפעל, שהוא למעשה בית לעיבוד הפירות מהתוצרת החקלאית המיועדת להשמדה. מעבר למניעה של פחת חקלאי, ב"מתססה" מאפשרים לחקלאי להרוויח כסף עבור סחורה שהייתה נטל עבורו, וברוב המקרים יועדה להשמדה. כך למעשה נוצרת משוואה כלכלית הוגנת בין המתססה לחקלאי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
המתססה. יח"צ,
המתססה/יח"צ

ב''מתססה'' מתגאים בכך שהם המפעל היחיד בארץ המייצר סיידר אלכוהולי וחומצים מפירות אמיתיים. כל המוצרים במפעל עשויים מ-100% פרי ללא חומר משמר או חומרי טעם וריח.

גולת הכותרת של המפעל הוא הסיידר האלכוהולי המשובח, שמתאים במיוחד כמשקה מרענן בימים החמים של הקיץ הישראלי. מדובר ביין תפוחים מבעבע בריכוז של 7% אלכוהול, אשר מזכיר במעט שמפניה. טעמו של הסיידר מתקתק יותר משל בירה או יין ותחושתו קלה יותר. על הרעיון לייצור הסיידר ב''מתססה'' חתום אחיו הבכור של תומר, איתן, שבאחד מביקוריו במפעל עלה במוחו האפשרות לייצר סיידר תפוחים צלול מהתוצרת החקלאית שמגיעה למפעל.

הייחודיות של הסיידר של ''המתססה'' טמונה ברכיביו הטבעיים. בעוד שסיידר תעשייתי מכיל רשימת רכיבים בלתי נלאת, הסיידר מבית המתססה מיוצר על טהרת התפוחים, כך מתקבל מוצר טבעי, נטול גלוטן, שניתן ללגום ממנו בהנאה בימי הקיץ הטרופים.

בחנות ''המתססה'' תוכלו למצוא מוצרים נוספים מהפירות שמגיעים למפעל, כגון מיצי תפוחים ואגסים טבעיים, חומץ תפוחים טבעי ומעדני פרי מתפוחי עץ ומאגסים. את המוצרים ניתן לקבל במשלוח עם שליח עד הבית.

המתססה. יח"צ,
המתססה/יח"צ

ב''מתססה'' משווקים את הסיידר לעשרות בתי עסקים ומסעדות ברחבי הארץ. בעקבות משבר הקורונה, גם במפעל חוו פגיעה כלכלית, אך תומר משתדל לראות בקושי הזדמנות "אני אדם אופטימי מטבעי. ודאי שנפגענו כלכלית מהקורונה, אך ניצלנו את ההזדמנות על מנת לדייק את המערכת, ולשמחתי נחשפנו לקהל הפרטי באופן רחב יותר".

ב''מתססה'' לא נחים על זרי הדפנה וכבר מסמנים את היעד הבא - הרחבת המפעל לייצור מוצרים נוספים מנשירים שמיועדים להשמדה אך ניתן להינות מאיכותם באמצעות תהליך עיבוד במתססה.

לאתר

בשיתוף המתססה, בשיתוף המתססה
  • עוד באותו נושא:
  • חקלאות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully