מה הקשר בין נשירת שיער ומתח נפשי

גנטיקה, תזונה לא מאוזנת, שינויים הורמונליים - כל אלה הם גורמים אפשריים לנשירת שיער. אבל גם למצב הנפשי שלנו יש השפעה ישירה ועקיפה על גודל הרעמה. מה אפשר לעשות?

בשיתוף פרמה גורי, בשיתוף פרמה גורי
26/05/2020
נשירת שיער. יח"צ,
נשירת שיער(צילום: יח"צ)

השיער הוא הכוח של ההופעה וכאשר השיער נושר המראה הכללי נפגע. ככל שמתבגרים כך מתחילים לאבד שיער ונשירת שיער יכולה להתרחש גם כתוצאה משינויים הורמונאליים (לידה, גיל המעבר), גנטיקה, שימוש בתכשירי שיער לא מתאימים ואפילו מתח נפשי.

למעשה, אנשים החווים מתח עשויים למצוא את עצמם מושכים את השיער או מתעסקים אתו יתר על המידה כסוג של התמודדות אישית עם מצבים פסיכולוגיים מלחיצים ומריטת שיער זו עשויה לגרום להיווצרותו של שיער דליל ולא מחמיא כלל.

ישנה גם תופעה בשם "שפכים טלוגניים" הנוצרת בעקבות מתח נפשי, תזונה לקויה או שינויים הורמונאליים שבמהלכה זקיקי השיער נכנסים למעין "מנוחה" כפויה ולכן לא מצליחים להצמיח שיער.
לחץ זמני או קבוע אף הוא יכול לגרום לבעיה במערכת החיסון ואחת ההשפעות של מערכת חיסונית מוחלשת קשורה לנשירת שיער. כמובן שיש סיבות נוספות שגורמות לאובדן שיער מחסכים תזונתיים ועד אורח חיים.

לנהל את הלחץ - לעזור לשיער

למרבה השמחה ישנם תוספי תזונה אשר יכולים לסייע בהחזרת צמיחת השיער כמו למשל - ויטמין C שחיוני לבניית קולגן, ויטמין B וויטמין E התורם לבריאות הקרקפת. אם הלחץ מחלחל לחיים ועולה חשד שהוא האויב של השיער כדאי לאמץ טכניקות הרגעה שיוכלו לסייע לכם להתמודד עם מתח מוגבר. ממדיטציה דרך יוגה ועד דמיון מודרך, מיינדפולנס, צ'י קונג או טאי צ'י. שנת לילה טובה ואיכותית אף היא יכולה לעזור בבלימת המתח וכך בבלימת נשירת השיער. פעילות גופנית נחשבת לאחד הממריצים של צמיחת השיער כאשר במהלך פעילות גופנית משתחררים אנדורפינים המעלים את מצב הרוח ומפחיתים את רמת הורמון הקורטיזול "הורמון הלחץ" ומאיצים את זרימת הדם לשורשי השערה בקרקפת החיוני לצמיחה מחודשת של שיער.

המטרה היא להשיג מצב נפשי מאוזן יותר ולשלוט ברמות הלחץ. חפשו את כל הדרכים לצמצם חרדה, לחץ ומתח ככל שניתן - אמבטיה מרגיעה, מוסיקה נעימה, מפגש עם אנשים, התנתקות מחדשות מלחיצות, טיול באוויר הפתוח.

לטפח את השיער - למנוע נשירה

מתח נפשי הוא גורם עקיף לנשירה, כיוון שהוא יכול להשפיע על אורח החיים, תזונה, תחושה שלילית, הופעת דפוסים של התנהגות כפייתית. הבשורות המעודדות שעל אף שגנטיקה משחקת תפקיד בדילול שיער יש מה לעשות. בדיקה רפואית באיתור חסכים תזונתיים, תזונה מאוזנת, כושר גופני וכמובן - הרגלי טיפוח יעילים.

לדרך בה מטפלים בשיער השפעה משמעותית על קצב צמיחת השיער ומראהו. יש להתאים את סוג תכשיר השיער לסוג השיער בין אם מדובר ביבש, שומני, פגום, שיער דליל כאשר קיימים תכשירים מאיצי צמיחה שיכולים לעזור עם נשירת שיער. רכיבים שיכולים להמריץ את הצמיחה, שמנים חיוניים למראה השיער בדמות שמפו או אמפולות המבוססות על רכיבים פעילים. כדאי גם להשקיע בעיסוי עדין של הקרקפת ולהימנע מייבוש מלאכותי של השיער או איסוף והידוק השיער במיוחד בעת השינה.

היכנסו לכתבות בנושא נשירת שיער ותופעה של שיער דליל אצל נשים במדריך באתר פרמה גורי.

עוד בוואלה!

הבדיקה החכמה שמאתרת סיכון מוגבר ללקות בשבץ מוחי - כעת במבצע

מוגש מטעם שחל
  • נשירת שיער
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully