וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלקת בדרכי השתן: השיטה שמוציאה נשים ממעגל האנטיביוטיקה

בשיתוף אולימד, בשיתוף אולימד

25.5.2020 / 13:30

נשים רבות סובלות מדלקות בדרכי השתן ופונות לאנטיביוטיקה לצורך התמודדות עם המטרד. אך כשלעצמה האנטיביוטיקה לא תמיד עובדת ביעילות - שימוש בצמחי מרפא עשוי לעזור

אולימד. יח"צ,
אולימד/יח"צ

עובדה לא משעשעת מס' 1: 40% מהנשים ילקו בדלקת בדרכי השתן באיזשהו שלב בחיים.

עובדה מס' 2: ההוצאות המוטלות על המערכת הרפואית עקב בעיה זו הן עצומות. בארצות הברית לבדה העריכו כי כמיליארד וחצי דולרים מוצאים מידי שנה על זיהומי דרכי שתן בקהילה.

עובדה מס' 3: 20% מאותן נשים, שסבלו בעבר מדלקת בדרכי השתן, יחזרו לסבול מאותה תופעה, ולפעמים אפילו בעוצמה חזקה יותר.

בכתבה הבאה תוכלו לקרוא על הסיבות להיווצרות דלקת בדרכי השתן, ועל הפתרונות הטבעיים היעילים ביותר לבעיה.

חבר מערכת "המומחים" פגש את סער שדה, נטורופת והרבליסט קליני, מטעם קליניקת "אולימד- מרכז לרפואת צמחים", שעשתה לעצמה שם של חברה מובילה בתחום הרפואה הטבעית. סער דיבר איתנו על אחת הבעיות השכיחות בקרב נשים ונערות; דלקת בדרכי השתן. ביקשנו להביא לכם, הקוראים, מידע רחב ככל האפשר על עולם רפואת הצמחים בישראל, ואיך צמחי מרפא יכולים לסייע לכם להתגבר על הבעיה, אחת ולתמיד.

"במרבית הפעמים, נשים משתמשות באנטיביוטיקה על מנת לנקות את מערכת השתן הסטרילית, מחיידקים לא רצויים שפלשו אליה. טיפול זה הוא אפקטיבי, ועובד תוך מספר ימים." מסביר לנו סער. "אך, אם את מעדיפה לא להשתמש באנטיביוטיקה לעיתים תכופות, או שאת מרגישה שהיא לא יעילה עבורך כמו בעבר, או לא נותנת הקלה מיידית, דעי שיש פתרונות טבעיים יעילים מאוד.

"טיפול תכוף מדי באנטיביוטיקה, עלול לגרום לחיידקים לפתח עמידות, ומחייב נטילה של אנטיביוטיקה חזקה אף יותר באפיזודת הדלקת הבאה. נשים מסוימות אף מגיעות למצב שהן זקוקות לנטילה קבועה של אנטיביוטיקה. נטילה של אנטיביוטיקה מניעתית באופן יומיומי כדי למנוע דלקות בשתן, עלולות לפגוע בחיידקי המעי הטובים, ובכך להביא לשגשוג של אוכלוסיית חיידקי הE.coli-, שהינו החיידק העיקרי החודר לשופכה.

האמת היא ששום נושא הקשור לשתן או לכאב הוא נושא שנעים לדבר עליו, אבל בהחלט שווה לדעת את מה כדאי ומה לא כדאי לעשות כדי לטפל ולמנוע דלקות בדרכי השתן. והחדשות הטובות הן, שלא תמיד צריך תרופות חזקות כדי להתגבר על הבעיה."

אז מהי בעצם אותה דלקת?

באופן לא מפתיע, דלקת בדרכי השתן היא חדירה של בקטריה לדרכי השתן, והתרבותה שם. דרכי השתן אמורות להיות נקיות מחיידקים. כששאריות ממערכת העיכול חודרות לדרכי השתן, עלולה להיווצר דלקת. למרות שהתיאור נשמע מזעזע, הוא נפוץ עד מאוד. היגיינה לקויה או קיום יחסי מין, או אפילו מבנה וקרבה אנטומית יכולים לגרום לחיידקים השוכנים באופן נורמלי במערכת העיכול התחתונה והרקטום, לחדור לנרתיק ולצינור השופכה.

חדירה והתרבות של חיידקי מעי בצינור השופכה, והתקדמותם פנימה, עלולה ליצור כאב בהשתנה, הפרשות, דם בשתן וחוסר נוחות באגן.

האם האנטיביוטיקה תפטור לי את הבעיה לצמיתות?

התשובה לצערנו בקצרה היא, לא. גם אם אתם מאוד אוהבים אנטיביוטיקה ומשוכנעים שהיא לא מזיקה, לא תוכלו לרפא את דרכי השתן לטווח הארוך עם אנטיביוטיקה. אתם פשוט חייבים להשתמש בתרופות טבעיות.

צמחי מרפא הן התרופות הטבעיות היעילות והמוכחות ביותר לדלקות חוזרות בדרכי השתן. היתרונות של צמחי מרפא הם רבים. צמחי מרפא הן תרופות נטולות תופעות לוואי, וחסרות רעילות או נזק לטווח ארוך. ניתן להשתמש בצמחי מרפא מיד עם תחילת התסמינים הראשונים של דלקת, ללא היסוס או התלבטות. וכן, כדי לעשות זאת, חשוב להחזיק בבית את המוצר הטבעי על מנת להתחיל טיפול מהיר.

בנוסף, צמחי מרפא עשויים לעזור לכם למנוע את הישנות של דרכי השתן. צמחי מרפא מסייעים לחיזוק רצפת האגן, חיזוק שלפוחית השתן וטיפול בשלפוחית רגיזה, ותורמים להתרוקנות מלאה בעת הטלת השתן. כל אילו קריטיים במניעה של דלקת זיהומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כבר התחלתי אנטיביוטיקה, מה עכשיו?

אם כבר התחלת ליטול אנטיביוטיקה בגלל דלקת בדרכי השתן, או בגלל דלקת חמורה, השילוב של חליטות ותמציות צמחים, במקביל לנטילה, יכול לשפר את האפקטיביות של הטיפול. כלומר, צמחי מרפא מעצימים את יעילות האנטיביוטיקה.

אולימד. יח"צ,
אולימד/יח"צ

שתו יותר מים

יש תחושה שהמשפט הזה תמיד נכון. אבל שימו לב! בדלקת בדרכי השתן, הוא נכון במיוחד. שתיה מרובה של מים עוזרת "לשטוף" את החיידקים מדרכי השתן. עם זאת צריך לדעת, שכמויות גדולות של מים לא מגיעות כולן לדרכי השתן, היות וחלק ניכר מהן חוזרות למחזור הדם דרך מנגנון ספיגה חוזרת בכליות, לפני שהן מגיעות לשלפוחית השתן. צמחי מרפא משתני נפח מדכאים את הספיגה החוזרת, וכך מאפשרים לכמויות גדולות יותר של נוזלים לעבור בדרכי השתן. לכן, אנחנו מעדיפים להמליץ על שתייה מוגברת של חליטות תה רפואיות, על פני מים.

לא להתאפק בהשתנה

אל תתגאו ביכולת איפוק של שעות ארוכות. התאפקות כשהשלפוחית מלאה, עלולה בהחלט להתפתח לדלקת בדרכי השתן. ככל שיעבור זמן רב מבלי שיעברו נוזלים בדרכי השתן, כך יוכלו הבקטריות לשגשג בשופכה באין מפריע. חשוב ביותר! לא להתאפק לתת שתן אחרי קיום יחסי מין.

הפכו את השתן שלכם לחומצי יותר

אכילה של מזונות מגוונים וצבעוניים עשויים לסייע לכם למנוע דלקות בדרכי השתן. הפירוק של תבלינים כמו כורכום, חילבה, פפריקה, שום ובצל, וכן צריכה קבועה של חומץ תפוחים (גרם ביום) יכולה להפוך את מרכיבי השתן לחומציים מעט טיפה יותר ממים. חומציות קלה זו, מקשה על חיידקים לחפור ברקמות העדינות של צינור השופכה, להשתרש ולהתרבות.

תרבית שתן לא העלתה דבר

נשים רבות מדווחות כי הן חוות תחושת אי נוחות קבועה באיזור מערכת השתן, ואפילו כאב וצריבה משמעותיים בעת ההשתנה. כשהן נשלחות ע"י הרופא לאיסוף שתן, אין ממצא חריג. בהעדר ממצאים, קשה לקבוע טיפול, ואין הצדקה לתת אנטיביוטיקה. השימוש בצמחי מרפא לא מצריך אבחנה סדורה או גילוי של ממצא חריג, תיאור הסימפטומים לבדו מספיק על מנת להתאים טיפול יעיל.

צמחי המרפא החזקים והיעילים ביותר לטיפול בדלקת בשתן הם:

טוג'ה - צמח עוצמתי לחיזוק מע' החיסון ויכולתה להילחם במזהמים עקשניים

שבטבט - הוא בין הצמחים העתיקים בעולם. הוא נוגד דלקת ומחדש רקמות, עובד באזורים התחתונים של הגוף, משתן ומטפל בערמונית מוגדלת, בריחת שתן, דימום בשתן, חלבון בשתן

לחך גדול- צמח הגדל גם בישראל, מצוין לציפוי והגנה על דפנות שלפוחית השתן ושיכוך כאב, מחזק שלפוחית שתן

ג'וניפר- פרי הערער מהווה אנטיספטי חזק ביותר למערכת השתן, נוגד דלקת ומשתן. הערער מכיל שמן נדיף בעל יכולת מחטאת חיידקים אנאירוביים. הוא משמש כמחזק כללי במצבי תשישות וחולשה, מטפל בהשתנה תכופה ודחופה ומשפר עיכולי ומפיג גזים

זקן התירס- לזקן התירס המפורסם השפעה משקמת, מסככת ומרככת על ריריות דרכי השתן, ועל כן הוא נחשב למחזק מערכת זו. הצמח משמש לטיפול בבעיות רבות ומגוונות בדרכיה שתן, כגון זיהומים אקוטיים וכרוניים, דלקת השופכה, ערמונית, גירוי בשלפוחית ובעיות השתנה אצל ילדים

סרפד - הצמח נחשב למזין ומפנה רעלים בעת ובעונה אחת. הוא מניע את השתן והלימפה ומגביר זרימת דם באזורים אילו. הוא מסייע במניעת אבנים בדרכי השתן ובכליות, קשיים וכאבים במתן שתן, ובשיקום הרקמות הריריות

ישנם צמחים בעלי פעילות עדינה יותר הזמינים בשווקים המקומיים:

קצח - זרע הקצח אנטי דלקתי, אנטי זיהומי, עשיר בנוגדי חמצון, ואנטי סרטני עוצמתי. מסייע במניעת סרטן הערמונית והשלפוחית ובעל אפקט מנקה ומחטא על דרכי השתן.

זרעי סלרי- יעילים בעיקר לבעיות במערכת השתן, כגון זיהומים ודלקות, כאבים בהשתנה ואבנים בכליות. ידועים כנוגדי זיהום ומשתנים, מסככים ומגנים על שכבת המוקוזה בדרכי השתן.

רוזמרין רפואי- צמח נפוץ זה משמש בין היתר להגברה כללית של זרימת דם באיזורי הנשימה, עיכול ושתן.

פטרוזיליה- הפטרוזיליה נחשבת לצמח מפתח לחיזוק דרכי השתן. הוא פועל כמשתן מטאבולי עוצמתי, וכך הוא מונע הצטברות של חיידקים והיווצרות אבנים. לפטרוזיליה השפעה נוגדת עווית על דרכי השתן ובכך מסייעת לאילחוש והורדת אי נוחות באיזור. הפטרוזיליה עשירה מאוד בויטמין C אשר תורם לחיזוק חיסוני.

קינמון- הקינמון מוכר מעולם התבלינים אלפי שנים. לאחרונה הוכחה יעילותו כצמח אנטי מיקרוביאלי רחב טווח בעל פעילות מחטאת עוצמתית. לקינמון השפעה חיסונית כללית, פעילות נוגדת כאב ונוגדת דלקת.

אניס- אניס הוא צמח ארומטי אשר נעשה בזרעיו שימוש רפואי רחב היקף. השמן הנדיף נמצא יעיל בטיפול בזיהומים ממקור פטרייתי, ויראלי או חיידקי במערכות הנשימה, העיכול והשתן.

ציפורן- למסמרי הציפורן השפעה מחממת ומניעה, והם משמשים לחיטוי ולריפוי של מגוון רחב של דלקות וזיהומים.

לצמחי מרפא יעילות חד משמעית בטיפול ומניעה של דלקת בדרכי השתן, ויש להם אפקט מחזק ייחודי על מערכת השתן כולה, הרגעת השלפוחית, הגדלת נפח השתן וחיטוי האיזור. למדנו שהם יעילים בצורתם המימית, אם בצורה של חליטה, ואם בצורה של תמצית נוזלית מרוכזת. אם את סובלת מדלקות כרוניות בדרכי השתן, כדאי להחזיק אותם בהישג יד. התוצאה היא- שיפור אדיר באיכות החיים.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר אולימד, מרכז לרפואת צמחים

האזנה לפודקאסט בנושא

לרכישת המוצר

בשיתוף אולימד, בשיתוף אולימד
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully