וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאת ויזה לארה"ב - כל מה שצריך לדעת

בשיתוף visa USA, בשיתוף visa USA

24.5.2020 / 16:21

איזה סוגי ויזות יש לארה"ב? מה צריך לעשות כדי לקבל ויזה ולכמה זמן הי תקיפה? כל התשובות - בפנים

פסל החירות. ShutterStock
פסל החירות/ShutterStock

ארה"ב הייתה מאז ומתמיד יעד מבוקש בקרב ישראלים שהולכים למדינה הפופולרית כדי לנפוש ולעתים גם כדי לעבוד. בעוד שכניסה למדינות רבות ברחבי העולם מצריכה דרכון בלבד, כדי להיכנס לארצות הברית צריך להצטייד בויזה שדורשת מילוי טפסים ומעבר של ראיון בשגרירות ארצות הברית. אז, אם אתם מתכננים לעשות גיחה לאמריקה, אלו הדברים שעליכם לדעת על הוצאת ויזה לארצות הברית.

אילו סוגי ויזה קיימים כיום?

ישנם מספר זוגי ויזה המקנים אישור כניסה לארצות הברית, ותצטרכו להירשם לוויזה הנכונה כדי להיכנס למדינה:

• ויזת מבקר B1/B2 - הוויזה הפופולרית ביותר שמיועדות לנסיעות עסקים או לטיולים. אלו שנרשמים לוויזה מסוג ויזת מבקר B1/B2 אינם יכולים לנסוע לארצות הברית למטרות לימודים או עבודה (אלא אם כן מדובר בפגישות עסקיות).

• ויזת סטודנט (M/F) - ויזה המיועדת לסטודנטים זרים שהתקבלו ללימודי השכלה גבוהה בארצות הברית.

• ויזות חילופי סטודנטים (J) - ויזה המיועדת לסטודנטים המבקרים בארצות הברית כדי לעבור קורסים או לחילופי סטודנטים.

• ויזת אנשי צוות (D/1-C) - ויזה הניתנת לעובדים בחברות תעופה אשר צריכים לשהות בארצות הברית.

• ויזה עבור אנשי דת (R) - ויזה המיועדת לחברים בארגונים דתיים במשך שנתיים לפחות.

• ויזת אישור עבודה (H, L, O, P, Q) - ויזה המיועדת לכל אלו המעוניינים לנסוע לארצות הברית למטרות עבודה, גם אם מדובר בעבודות זמניות.

כאמור, מרבית הישראלים מגישים בקשה לקבלת ויזת תייר B1/B2, וכדי לקבל את הוויזה הזו, עליכם לבצע את השלבים הבאים:

מילוי טופס DS-160 - טופס שניתן למלא באינטרנט ומנוסח באנגלית. הטופס כולל סעיפים על פרטים אישיים, כמו סיבת הביקור לארצות הברית, המקצוע שבו אתם עובדים, שאלות על עברכם הפלילי, ועוד. את הטופס המלא יש להגיש לשגרירות ארצות הברית דרך האתר הרשמי שלה או דרך אתרים של חברות המתמחות בסיוע בהגשת בקשות לוויזה. בשני המקרים עליכם לבחור את המקום בו תרצו לעבור את הראיון - שגרירות ארצות הברית בתל אביב או בירושלים.

יש למלא את הטופס במדויק כדי לקבל תאריך ראיון בהקדם וכדי למנוע בעיות בתהליך קבלת הוויזה. אם נפלו טעויות בטופס שלכם, תוכלו לעבור עליו ולתקן אותן אונליין. את הטופס ניתן למלא באנגלית בלבד, ואם אתם מתקשים בסעיפים מסוימים, תוכלו "לעמוד" לידם עם העכבר ולראות תרגום לעברית.

לאחר מילוי הטופס, עליכם לשלם אגרה בסך 160 דולר. את האגרה ניתן לשלם בשובר בדואר (שאותו תבקשו באתר) או לשלם אונליין עם כרטיס אשראי. אם הטופס תקין ותשלום האגרה יעבור, ייקבע לכם ראיון לשגרירות ארצות הברית תוך מספר שבועות.

לראיון תצטרכו להגיע עם טופס 160-DS מלא וטפסים נוספים כפי שתתבקשו להביא על ידי השגרירות. כמו כן, עליכם להצטייד בתמונות בגודל 5*5 צבעוניות, עם רקע לבן, כשפניכם חשופות במלואן, בלי משקפיים ובלי חיוך.

ביום הריאיון עצמו תצטרכו להגיע לשגרירות עם התמונות, מכתב זימון לראיון, דרכון (בתוקף חצי שנה לפחות לאחר מועד הכניסה לארצות הברית), אישור על תשלום אגרה וכן ויזה אמריקאית קודמת (אם יש לכם כזו). ייתכן שתתבקשו להביא טפסים ומסמכים נוספים, ולכן חשוב שתעקבו אחר הוראות השגרירות שיישלחו לדואר/דואר אלקטרוני שלכם.

בהגיעכם לשגרירות ארצות הברית, היאזרו בסבלנות... התור לראיון ארוך לרוב, אך חשוב שתגיעו במועד ובשעה שנקבעו לכם ולא תאחרו. אם המועד שנקבע לריאיון שלכם לא נוח, תוכלו לשנות אותו עד 48 שעות לפני הריאיון. לשגרירות לא תוכלו להיכנס עם אמצעים אלקטרוניים, כמו טלפונים סלולריים, ותתבקשו להגיע עם מסמכים, תמונות, ודרכון בלבד.

הריאיון עצמו יתבצע על ידי נציג של הקונסוליה, ורוב הסיכויים הם שהריאיון יהיה באנגלית. ישנם מקרים בהם ניתן לערוך ריאיון ברוסית או עברית, ולכן חשוב שתהיו קשובים לעובדי השגרירות ולהוראות שהם נותנים במהלך הריאיון. כאשר תגיעו לאשנב הריאיון, נציג הקונסוליה ישאל אתכם שאלות שונות על הטיסה שלכם, כמו מטרתה, האנשים איתם אתם טסים, משך הטיסה, המקצוע בו אתם עוסקים, ועוד. עליכם לענות על כל השאלות.

אם יוחלט להעניק לכם ויזה, הדרכון שלכם יילקח מכם ואתם תקבלו אותו בחזרה תוך שבועיים באמצעות דואר שליחים עד למפתן ביתכם יחד עם הוויזה. במרבית המקרים, הוויזה תקפה ל-10 שנים וניתן לשהות בארצות הברית במשך חצי שנה לכל היותר בכל נסיעה.

תהליך קבלת הוויזה לארצות הברית כולל מספר שלבים ודורש לא מעט סבלנות, אך אם תמלאו את הטפסים במדויק ותקפידו על ההוראות, תוכלו להשיג את הוויזה המיוחלת ולנסוע לאמריקה בכל עת שתרצו.

למידע נוסף.

בשיתוף visa USA, בשיתוף visa USA
  • עוד באותו נושא:
  • ויזה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully