וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'קליסט כרונולוגי חשוב לפני מעבר דירה

בשיתוף אחים יששכר, בשיתוף אחים יששכר

24.5.2020 / 10:41

היי אתם עוברים דירה ולא יודעים מה עושים קודם? לחוצים שתשכחו משהו או לא תעשו את זה כמו שצריך? יש מי שחושב עליכם, ארגנו פה רשימת מטלות לפי הסדר

מעבר דירה. shutterstock,
מעבר דירה/shutterstock

חודש לפני מעבר דירה

1.הכינו את הילדים ושתפו אותם בתהליך. ודאו איתם מה צריך מבחינת חוגים ובתי ספר השלמת לימודים וקשר עם חברים. כדאי גם ללכת לבית הספר החדש לעשות סיבוב.

2.התחילו לרכז את כל הכתובות והטלפונים של חברות הספקים, היו איתם בקשר ועדכנו אותם הן במעבר לכתובת החדשה כמו כבלים ואינטרנט, מגזינים ומשלוחים והן בסגירת חשבונות כמו מכולת, גז ומים, חנות ירקות שכונתית ומספרה. כמו כן עדכנו בכתובת החילופית את כל מי שאפשר (חברות ביטוח, כרטיסי אשראי וכל מי ששולח לכם עדיין מכתבים בדואר הרגיל). בנימה זו עדיף כבר לעדכן הכל בכתובת אלקטרונית שתחסוך ריצות וטרטורים.

3.קחו מידות בבית החדש כמו נישה למקרר, מדיח ומכונת כביסה, מקום לספה או לשולחן אוכל וכו'.

4.התארגנו מי ומה הולך לקחת אחריות וטיפול בנושאי גינה, אקווריום, חיות מחמד והתנדבות בקהילה.

5.ידעו את השכנים ואת ועד הבית הן בכתובת הישנה והן בחדשה תמיד כיף לקבל פירגון ומחמאות.

6.צריכים ביטוח או אמצעי הגנה, חברת שמירה או החלפת מנעול בדירה החדשה דאגו לזה כבר עכשיו.

7.הכינו רשימה והתקשרו לחברת הובלות, קבעו תאריך ושעה ובקשו ממנו לבוא לראות את הדירה.

8. זירקו חפצים שאתם לא זקוקים להם או פנו לחברת איחסון דירה שתדאג לאיחסון החפצים.

10 ימים להובלה

אריזה

יאללה הגיע זמן למלא קרטונים. אבל רגע, חישבו וחשבו, ישנם דברים שצריך להשאיר לסוף, לכן התחילו במה שלא תזדקקו לו בזמן הקרוב (כמו ספרים וצעצועים) ועבר בהדרגה לחיוני כך שליום האחרון יישארו רק הדברים שנמצאים בשימוש יומיומי (כמו מברת שיניים ופיג'מה) חלקו את הכמות בזמן הנותר (למשל: יש לי 30 קרטונים ונשאר לי 10 ימים אז זה 3 קרטונים ליום) ככה גם תשמרו על הגב (כי מי רוצה לארוז הכל ביום אחד) וגם יהיה לכם מספיק זמן להתארגן - שורה תחתונה אל תחכו לרגע האחרון עם האריזה ואל תתחילו מוקדם מידי כי תצטרכו את מה שארזתם.

קניות

כמו לפני פסח עם החמץ ככה היו צרכנים נבונים בכל הקשר לסטוקים של מזון קפוא או טרי, קנו אולי מנה חמה ושימו בצד אם ערב לפני הכלים יהיו ארוזים ותגמרו את הגבינות והסלטים שנשארו לפני שתקנו חדשים בתיאבון ?

יום קודם לשעת האפס היכונו היכונו

שבועיים לפני מעבירים הילוך

1.ריסוס בבית החדש מפני ג'וקים לצבוע לעשות פוליש לסדר וילונות ולעשות תיקונים אחרונים.

2.נצלו את הזמן ותראו מה אפשר להקדים כמו טסט\טיפול לרכב.

3.הזמינו כבר את החופשה שאחריי זה ייתן לכם בוסט אנרגיה.


השבוע שלפני בפתח

צילום ShutterStock :

1.שימו כמה בגדים בצד למשך השבוע הקרוב את השאר בדקו שאפשר להכניס למזוודה ולכבס את כל מה שניתן כדי לא להיתקע עם מלא בגדים רטובים על החבל.

2.ארגנו את יום החופש מהעבודה, בייביסיטר אם צריך, ולהורי החיילים תראו מה אפשר לארגן כדי להקל על הילד אולי לתכנן אפטר או לסופ"ש גמיש בימים.

3.ארגנו לילדים בבית הספר קרטון או שניים עם כל המערכת לימים הקרובים חוברת כלי כתיבה והכל.
זהו, אתם על קו הזינוק. סידורים אחרונים ואתם טסים. נשאר רק לעשות כמה דברים אחרונים. מוכנים?

1.טלפון למוביל, תנו תזכורת על מחר באיזה שעה ואיזה כתובת ולשאול אם לשריין לו חניה.

2.שימו קרטון בצד לכל הדברים שתצטרכו מחר: ערכת קפה, בגד להחלפה, בקבוק קרח במקפיא וכו'.

3.רוקנו את המקרר נקו ויבשו שיהיה מוכן ולמחרת בקשו שהמקרר יהיה הדבר האחרון לקחת והראשון לשים בבית החדש כדי כבר לחברו לחשמל.

4.עשו בדיקה שלא נשאר כלום: בארונות, במגירות, במחסן, במזווה באמבטיה בבוידעם, בחניה, במדיח, במכונת כביסה, בארון תרופות, במקלט, בחדר מדרגות, בגינה, בקרטונים מקופלים בצד. קחו שלטים, ממירים, מטענים, כיסויים, מתלים, מתקני כביסה, מוטות וילונות, שמפו.. וכל מה שצריך.

5.הכינו מזוודה עם כל דברים יקרי הערך, ארנק, כסף, תכשיטים, ומחר על הבוקר לפני שהמוביל מגיע לשים בתא המטען של האוטו ולנעול. אל תהיו שאננים ולא נאיבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מעבר דירה. shutterstock,
מעבר דירה/shutterstock

בשעה טובה יום ההובלה הגיע

עשה ואל תעשה

1.התכוננו ליום מפרך, מעצבן ומתיש בואו עם סבלנות ואנרגיות טובות וזה יעבור בשלום.

2.אל תחשבו אפילו על ארוחת צהריים או ערב. לא יהיה לכם דברים זמינים במקרר, לא יהיה לכם כלים ולא יהיה לכם זמן לבשל. הכינו סנויץ לחמניה בבוקר הזמינו פיצה בצהריים ותצאו לאכול שווארמה בערב.

3.הכינו עוגיות וקפה, מיץ והמון מים קרים לכם ולמובילים.

4.אחד יטפל בכל הקשור להובלה, זאת אומרת ישאל ויענה למובילים, יפקח שהכל כשורה ויכוון אותם מה הולך לאן, ייראה שלא חסר שום דבר ושהכל הגיע בשלום ובשלימות, ינעל את הדלת אחריו ויכבה את האור. השני יטפל בכל מה שמסביב, לשמור על הילד להוציא אותו מהגן לדאוג שישתה ויאכל, לעשות סיבוב לכלב וכל מה שצריך כי לאדם אחד לעשות הכל זה נורא קשה.

5.השאירו טיפ לסבלים הם עבדו קשה מאוד בשבילכם.

היום שאחריי

תנוחו והרבה! אפילו אם קשה קחו יום חופש אחרת זה מטורף גם להתחיל לפרוק ולסדר גם להמשיך ללכת לעבודה וגם להתארגן על בית חדש מה השתגעתם? בקשו עזרה מחברים או משפחה ותעשו את זה לאט ובטוח בלי כאבי גב ובלי לחץ נפשי ככה תוך שבוע הכל ייראה טוב יותר ורגוע העיקר לא לרכז את כל המשימות ליום אחד.

בשיתוף אחים יששכר, בשיתוף אחים יששכר
  • עוד באותו נושא:
  • מעבר דירה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully