וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם היתרונות של מנוף סל?

בשיתוף תומר מנופים, בשיתוף תומר מנופים

24.5.2020 / 9:54

מה זה מנוף סל, מה ההבדל בינו לבין מנוף צריח ולאיזה שימושים הוא מתאים במיוחד?

מנוף סל. תומר מנופים,
מנוף סל/תומר מנופים

לעיתים זה מרגיש מובן מאליו, אך החיים המודרניים מתרחשים בהפרשי גבהים גדולים מאי פעם. האם פעם חשבתם על זה שאתם הולכים לישון בגובה של 10 או 20 מטר מעל הקרקע? עובדים ויוצרים בעודכם גבוהים כצמרות העצים או נחים וקוראים בגובה אליו מגיעות רק ציפורים? יש סיבות רבות לכך שהמין האנושי פיתח ושיכלל את הבניה לגובה אך ללא ספק כל זה לא יכול להתקיים ללא פיתוח של מנופים מתקדמים המאפשרים לנו לבנות לגובה, להעביר סחורה וציוד וכן לבצע תיקונים, עבודות תחזוקה או עבודות חקלאות בגבהים שבעבר היו דמיוניים עבורנו. אז איך מחליפים נורה בגובה 12 מטר? עם מנוף סל כמובן.

מה זה מנוף סל?

מנוף סל, הוא סוג של מנוף אשר בקצה זרוע ההרמה שלו מותקן סל מתכת המתאים בגודלו ובחוזקו לנשיאה של אדם. בדרך כלל מנופי סל יהיו מנופים הידראוליים, כלומר מנופים אשר בנויים מזרועות המתקפלות אחת לתוך השנייה ואשר מופעלות באמצעות צינורות מים או שמן. כמו כן, ברוב המקרים, מדובר במנופים המותקנים על גבי משאית ובכך מאפשרים ניידות גבוהה והגעה לנקודות שונות במהירות ובקלות.

אופן פעולתו של מנוף סל

בחלק ממנופי הסל הפעלת המנוף מתרחשת בסל עצמו, כאשר המפעיל מזיז את הסל בשלושה צירים באמצעות ידיות השולטות בתנועת המנוף. כך, מפעיל המנוף, אשר גם מבצע את העבודה בגובה, יכול לנוע בחופשיות בהתאם לצרכי עבודתו ואין סכנה שמפעיל מרוחק יניע את הסל לנקודה מסוכנת או כאשר האדם שבסל אינו ערוך לתנועה. בדומה למנופים אחרים, על מנת לשמור על יציבות המנוף בעת ההנפה, המנוף אינו נשען על גלגלי המשאית (אשר מלאים באוויר ועשויים להיקרע מהלחץ), אלא נאחז בקרקע באמצעות רגלי מתכת המורדות ארצה מן המשאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

יתרונות של מנוף סל על פני מנופי צריח

מנופי צריח, המכונים גם עגורנים, הם מנופים הבנויים על רגל אחת (המכונה גם הצריח) ובקצה הרגל זרוע הרמה. מנופים אלו משמשים בעיקר לעבודות בניה שכן כושר הנשיאה שלהם גבוה במיוחד והם מסוגלים להגיע לגובה רב. לעומתם, מנוף סל הוא נמוך יותר ומסוגל להניף משקל קל יותר. עם זאת, מנופי סל הם ניידים הרבה יותר וקל להובילם ממקום למקום. מנופי צריח, בשל המשקל הרב שעליהם לנשוא, מחוברים לקרקע באמצעות יציקות בטון והרכבתם היא מסובכת, איטית ודורשת צוות רב של אנשי מקצוע. בניגוד אליהם, מנופי סל יכולים להגיע לכל מקום במהירות וכל שנדרש הוא נהג משאית ומפעיל מנוף אשר בדרך כלל הוא גם איש המקצוע אשר מבצע את העבודה. כמו כן, בניגוד למנופי סל, עבודה עם מנופי צריח לא מאפשרת נשיאת אדם לעבודה בגובה ועל כן, במקרים בהם נדרשת עבודה במקום בו לא ניתן להתקין פיגומים, או במקום גבוה מדי או לא יציב עבור סולם, עבודה עם מנוף סל היא הפתרון היחיד האפשרי.

יתרונות של מנוף סל על פני מנופים בעלי וו

מנופים רבים, הן ניידים והן נייחים, מצוידים בוו הרמה (Jib) בקצה זרוע המנוף המשמשת להרמת משאות ממקום למקום. מדובר בתצורה פופולרית למדי של מנופים שכן במקרים של הרמת משקל רב, זוהי הדרך היעילה ביותר. עם זאת, בהנחה ומטרת המנוף היא העברה של ציוד רגיש, שביר או בעל צורה לא נוחה לקשירה, שימוש במנוף בעל וו עשוי להיות לא מועיל ואף מסוכן. קשירה לא נכונה של הציוד לוו עלולה לגרום לנפילת הציוד, באופן שיכול לגרום לו להינזק או להיהרס וכמובן עשויה לפגוע בעוברים ושבים ולסכן את חייהם. בניגוד לכך, שימוש במנוף בעל סל מאפשר הרמה של ציוד בצורה בטוחה ולגובה רב בקלות וביעילות. קיומו של משטח חזק ויציב מבטיחה את השמירה על הציוד וכן מקלה על תהליך ההרמה והפריקה שלו.

שימוש במנוף סל לעבודות תחזוקה

כמו כן, מנוף סל הוא יעיל ביותר עבור עבודות תחזוקה בגובה. בניגוד למנופי צריח או מנופי וו אשר אינם מתאימים לנשיאת אדם, מנופי סל בנויים באופן ייעודי למטרה זו. ישנם סוגים שונים של מנופים בעלי גדלי סל שונים המאפשרים עבודה של איש אחד או יותר ובכך הם שימושיים מאוד למגוון של עבודות תחזוקה. חשבו על מגוון מנורות הרחוב שצריכות החלפה, אנטנות סלולריות המותקנות בגובה רב, החלפה של שלטי חוצות בצמתים או אפילו תליה של דגלים וקישוטים ביום העצמאות ובחגים. כל אלו מתבצעים באמצעות שימוש במנוף סל אשר נושא את איש המקצוע אל הנקודה המתאימה ומאפשר לו לבצע את עבודתו. בנוסף, גם עבודות תיקונים בבניין לעיתים מתבצעות באמצעות מנופי סל. חיפוי חיצוני אשר נפגם מפגעי מזג אוויר או תאונה, מעבר של צנרות או חוטי חשמל והתקנה של סורגים בגובה, כולם דורשים הגעה של איש מקצוע מהצד החיצוני של הבניין. בעת בניית הבניין הדבר מתבצע באמצעות פיגומים, אך לאחר סיום הבניה, הקמה של פיגומים היא תהליך מורכב וארוך, בייחוד אם מדובר בקומות גבוהות ועל כן שימוש במנוף סל הוא יעיל ופשוט הרבה יותר.

שימוש במנוף סל לעבודות חקלאות

כשאנחנו חושבים על חקלאות אנחנו בדרך כלל חושבים על עובדי אדמה אשר כורעים בשדה על מנת לקטוף תבואה. אך עם זאת, ישנם לא מעט חקלאים אשר עבודתם מתבצעת דווקא בגובה. פרי התמר למשל, הוא אחד מענפי הייצוא המובילים של ישראל ועל מנת לקטוף את הפירות ולטפל בעץ נדרשת לא מעט עבודה בגובה רב, שכן עצי התמר מסוגלים להגיע לגובה של 10 עד 15 מטרים. עבודה זו מתבצעות באמצעות סוג של מנוף סל המותאם לענף החקלאות ומאפשר מעבר של עובדי הגדיד מעץ אחד לאחר במהירות ויעילות. כמו כן, ישנם פירות נוספים דוגמת מנגו ואבוקדו אשר עציהם גבוהים במיוחד ודורשים עבודה בגובה רב על מנת לטפל בהם. בנוסף לכך, עבודות עירוניות רבות של גיזום וטיפוח עצי נוי מתבצעות באמצעות מנופי סל המאפשרים הגעה לצמרות העצים על מנת לגזום אותן.

שימוש במנוף סל למעבר דירה או משרד

בנוסף לשימושים אלו, מנוף סל הוא גם יעיל מאוד במעברי דירה או משרדים. דירות רבות נמצאות בבניינים ישנים, ללא מעלית ובעלי חדרי מדרגות צפופים וקטנים. העברה של רהיטים גדולים בתוך חדר מדרגות קטן לאורך קומות רבות עשויה להיות מסוכנת הן עבור הרהיט והן עבור הסבל אשר נדרש לתמרן במרחב צר ולא נוח. כמו כן, הורדה של ציוד רגיש באמצעות חבל עשויה להיות לא בטוחה ולסכן את הציוד ועוברי אורח. על כן, שימוש במנוף סל הוא פתרון אידיאלי להעברה של ציוד ורהיטים במקרים של מעבר דירה או משרד בבניינים שאינן מאפשרים הובלת ציוד נוחה.

כללי בטיחות בעת שימוש במנוף סל

כמובן שכל עבודה בגובה היא מסוכנת ונדרשת בה הקפדה על כללי בטיחות מחמירים וקפדניים. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעבודה הכוללת נשיאה של אדם לגובה רב בתוך תא מתכת. השימוש במנופי סל הוא מותר רק למפעילי מנוף מנוסים בעלי תעודה ואשר עברו הדרכה מתאימה. כמו כן, על האדם שבסל תמיד לוודא את נעילת הסל לפני ההנפה ועליו לחבוש קסדה בכל זמן העבודה.

בשיתוף תומר מנופים, בשיתוף תומר מנופים
  • עוד באותו נושא:
  • מנופים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully