וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנס יין, יצא בוטיק: הכירו את ''יקב בזק''

בשיתוף יקב בזק, בשיתוף יקב בזק

21.5.2020 / 13:21

בישוב כרמי יוסף ישנו יקב בוטיק מיוחד במינו, שהוקם על ידי דורות של משפחת חקלאיים שהיין זורם בדמה, המשלב חוויה של טעמים בכרמים ובמטעים

הכרם של משפחת בזק. יח"צ,
הכרם של משפחת בזק/יח"צ

הסיפור מאחורי ''יקב בזק'' מתחיל לפני עשרות שנים, במסדרונות ''הפקולטה לחקלאות'', שם הכירו מלכה וחנן בזק, זוג אגרונומים בעלי תואר שני, שהקימו בית משותף ומשק מטעים וכרמים בכרמי יוסף ובמושב שרונה.

חנן הינו חקלאי בעל ניסיון עשיר בתחום גידול הגפנים וייצור היין. בין שלל תפקידיו לאורך השנים כיהן כמנהל שה''מ, ארגון שירות ההדרכה והמקצוע לחקלאים. בתחילת שנות האלפיים, היה ממובילי ''מהפכת היין'' בישראל, והוביל למעבר ליינות איכות.

בשנת 2006, חנן הקים יקב בוטיק ביתי ומשפחתי, בבית המשפחה בכרמי יוסף, המשקיף על הכרם של המשפחה, שנמצא על גבעה סמוכה בעלת אדמה גירית. ברשות משפחת בזק כרם נוסף, הנמצא במושב שרונה אשר בגליל התחתון, בגובה 400 מטרים ומשקיף על ימת כינרת, בעל אדמת חמרה כבדה ועסיסית.

ייצור היין החל כתחביב, בעיקר למשפחה ולחברים קרובים, ואט אט טיב היין והקסם הייחודי של היקב הופץ בקרב הקהל הרחב וחובבי יין איכותי. כתוצאה מכך היקב גדל והתפתח, וכיום מיוצרים ביקב כ10,000 בקבוקים מידי שנה.

מלכה וחנן בזק. יח"צ,
מלכה וחנן בזק/יח"צ

יינות היקב עשויים מגפני הכרם המשפחתי, והם כוללים את הזנים קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, פטי ורדו, סובניון בלאן, ויוניה, רסן וריזלינג לבן. לחובבי הפרימיום, בין היינות המומלצים ביותר תוכלו למצוא את ''תהילה 2016", יין עשיר מאוד בטעמים המיושן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

הייחודיות של יקב בזק, מעבר לאיכות המופלאה של היין, הינה במראה הפסטורלי והנוף עוצר הנשימה הנשקף מהכרם המשפחתי. במשפחה מארחים מידי שישי אירועים מיוחדים לקהל הרחב, במסגרתם ניתן להתרשם מהיקב המשפחתי ומהנוף עוצר הנשימה הנשקף מחצר הבית, וכמובן ליהנות מטעימות היין האיכותי המיוצר במקום, לצד גבינות מיוחדות, קישים, פשטידות ופירות מובחרים מהמשק המשפחתי. בנוסף ב''יקב בזק'' מארחים גם אירועי קונספט ייחודים ביקב, כגון ערבי ג'אז, יין ובשרים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אירועי קונספט ב''יקב בזק''. יח"צ,
אירועי קונספט ב''יקב בזק''/יח"צ

בנוסף, את יינות הבוטיק של ''יקב בזק'' ניתן לרכוש גם בחנות הדיגיטלית באתר ולאסוף עצמאית מהיקב או לקבלם במשלוח עד לבית הלקוח.

כאמור, מדובר ביקב משפחתי, במסגרתו כל משפחת בזק התאהבה ב''חיידק'' היין, ונרתמה לעסק המשפחתי. בנוסף לחנן ומלכה, הבן אלעד הוא מנהל המשק המשפחתי. הבן עמוס משמש כמנהל היקב ושיווקו, והבת רעות אחראית על עיצוב אירועי הקונספט ביקב. כמו כן, שאר האחים תומכים ועוזרים בייצור היין ובאירועי היקב.

בשיחה שערכתי עם עמוס, הוא משתף אותנו בקונספט החדש שהושק ב''יקב בזק'' בשבועות האחרונים :"אנו מכינים מארזים מיוחדים Take away שמשלבים את יינות האיכות מהיקב שלנו ומוצרים מהמשק החקלאי של המשפחה. כל המוצרים הם מוצרי בוטיק בתוצרת מקומית. המארזים מיועדים לפיקניק זוגי או משפחתי, כאשר בכל מארז ישנה מפה קטנה שהרכבנו במיוחד, המרכזת עשרה יעדים לפיקניק המושלם, במרחק של מספר דקות נסיעה מהיקב כגון מעיין עין ורד, בית הקשתות ועוד. עשרות זוגות כבר נהנו מהמארזים בפיקניק בטבע בשבועות האחרונים." ניתן להזמין את המארזים באתר.

מארזי הפיקניק של יקב בזק. יח"צ,
מארזי הפיקניק של יקב בזק/יח"צ

במבט לעתיד, החלום הגדול של משפחת בזק הוא להעביר את היקב לשטח החקלאי של המשפחה בכרמי יוסף. השילוב בין השטח המיוחד והפסטורלי של השטח החקלאי לייצור היין יספק חווית תיירות וטעם מיוחדת במינה.

בקרב עורכי מערכת המומחים ישנם חובבי יין מושבעים, שנדלקו במיוחד על הרעיון של מארזי הפיקניק של ''יקב בזק'' וממתינים בציפייה ללגום מן היין ולטעום מהמוצרים החקלאיים של המשפחה באוויר הפתוח.

יקב בזק

אתר

דף הפייסבוק

בשיתוף יקב בזק, בשיתוף יקב בזק
  • עוד באותו נושא:
  • יקב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully