וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילוף שכולו לב - אליאור קוהן, מאלפת כלבים וכלבנית טיפולית

בשיתוף כ-לב אילוף באהבה, בשיתוף כ-לב אילוף באהבה

21.5.2020 / 10:57

תשכחו מכל מה שידעתם על עולם אילוף הכלבים. אליאור קוהן, מאלפת וכלבנית טיפולית מוסמכת הדוגלת בגישה חיובית ומביאה בשורה חדשה לעולם אילוף הכלבים והטיפול באמצעותם

אליאור קוהן. יח"צ,
אליאור קוהן/יח"צ

כולנו מכירים את הפתגם הידוע, לפיו הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, אך לעיתים גם מערכת היחסים שלנו עם ידידינו הטוב ביותר עולה על שרטון והיא איננה מיטבית. לשם כך, ניתן להיעזר במאלפי כלבים מקצועיים שיסייעו לנו לשפר את היחסים שלנו עם הכלב. בניגוד למקובל בקרב חלק מהמאלפים, הדוגלים בשיטות עונשים שונות על מנת לאלף את הכלב, אליאור קוהן, מאלפת כלבים וכלבנית טיפולית מוסמכת, דוגלת בשיטה שונה, המעלה על הנס את הגישה החיובית (force free), ומקפידה להשתמש בחיזוקים בלבד בעבודה עם כלבים. פגשנו את אליאור לשיחה מעוררת השראה.

אליאור, בת 26, חלמה להיות כלבנית טיפולית, ולצורך כך הוסמכה כמאלפת כלבים ומטפלת רגשית באמצעות כלבים. לדבריה, חלום האהבה לכלבים החלה כבר מהילדות "כבר מגיל קטן הבנתי שכלבים הם חלק מהמשפחה. הכלבה הראשונה שלי, קוקי, הייתה כמו אחות גדולה עבורי. כיום יש במשפחה שלוש כלבים, אחד אצל אימי, אחד נוסף אצל אחי, ואני חיה יחד עם קופר, 40 ק''ג של כיף שהוא חלק בלתי נפרד ממני."

כאמור, אליאור היא מאלפת כלבים וכלבנית טיפולית. כך יוצא שהיא מטפלת בכלבים באופן פרטני וגם מטפלת רגשית בבני אדם בעזרת כלבים. אליאור מספרת בהתלהבות על האג'נדה שלה כמאלפת "המטרה שלי הייתה להיות מטפלת רגשית באמצעות כלבים, אך במהלך הלימודים התאהבתי בנושא האילוף. ולאט לאט הבנתי כי אילוף זה לא מה שחשבתי, זה לא "שב! וארצה!". זה להבין את הכלב אחרת. בתור מאלפת, אני מתמקדת בתקשורת עם הכלב, דרך שפת הגוף, ובהתאם לכך מתקדמת בשלבי האילוף. לדוגמה, אם אני מרגישה שהקצב גבוה מידי עבור הכלב, אני מתקדמת בעדינות ובצורה נעימה. בכל רגע אני בודקת האם ישנה הסכמה ואם יש שיתוף פעולה מהכלב. אני שואבת מהכלב המון מידע, מה הדרייב שלו, מה היצרים שלו."

אליאור קוהן. יח"צ,
אליאור קוהן/יח"צ

לשמוע את אליאור מדברת על תפיסת עולמה ועל היחס שלה לכלבים מעורר השראה. קצת מזכיר את תפיסות החינוך של מורים לתלמידיהם בבית הספר. היא מחדדת את הגישה הייחודית שבה היא נוקטת. "אני פועלת בגישה חיובית ולא דוגלת בענישה. אני עובדת רק בבית הלקוח וחשוב לי לעבוד עם המשפחה ולא בגישת פנסיון. נקודת המבט שלי על הכלב היא שהוא בן בית ויצור מכיל, שיש לו את היכולת להבין, ולכן חשוב מאוד ללמד אותו בעדינות, ובסופו של דבר הוא יבין והוא יבצע את מה שאתה מבקש."

כמי שמאמינה בכלבים, אליאור משקיעה המון בתהליך האילוף. התהליך מתחיל בפגישת היכרות עם המשפחה ועם הכלב, באמצעותו היא שומעת מבני המשפחה על מערכת היחסים עם הכלב ועל האתגרים שברצונם להתגבר עליהם. במהלך הפגישה אליאור עורכת ''מבחן אופי'' לכלב בו היא לומדת את התנהגותו. לאורך כל תהליך האילוף אליאור מקפידה לשלב את המשפחה, שכן חשוב לה שבני הבית ילמדו לחיות ולהסתדר עם הכלב ולהבין כיצד יש להתנהג איתו על מנת להוביל למערכת יחסים מיטבית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אליאור קוהן. יח"צ,
אליאור קוהן/יח"צ

כאמור, אליאור משמשת גם כמטפלת רגשית באמצעות כלבים. "אני מאמינה שהכלב הוא שיקוף העולם הפנימי של הבן אדם. אני מגיעה למטופל יחד עם הכלב שלי, קופר, ויחד אנחנו מסייעים לאנשים בהתמודדויות שונות. הטיפול הרגשי נועד לחשוף את עולמם הפנימי של המטופלים דרך הכלבים. כך למשל כאשר מטופל אומר ''הכלב עצוב'', אני מבינה שזה משקף את מצבו הרגשי של המטופל, הוא זה שעצוב."

התוצאות שמתקבלות בטיפולים הללו מדהימות. כך למשל אליאור מספרת על אדם עם שיתוק מוחין, שהתחיל את הטיפול ללא יכולת להזיז את הידיים. לאחר עבודה של מספר חודשים הוא החל להפוך לעצמאי יותר, מזיז את ידיו ואף מאכיל את הכלב כשאליאור וקופר מגיעים לבקרו.

ומה היעד הבא? אליאור חולמת להקים מרכז כלבני גדול, שיכלול בית ספר שבו ילמדו את בעלי הכלבים כיצד לנהוג עם הכלב שלהם, ומרכזי טיפולי גדול שנועד לסייע לציבור הרחב בהתמודדות עם בעיות רגשיות, באמצעות ידידינו הטוב ביותר - הכלב.


להתייעצות, אילוף כלבים וטיפול רגשי עם כלבים

054-4735467

לאתר

לדף הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

בשיתוף כ-לב אילוף באהבה, בשיתוף כ-לב אילוף באהבה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully