וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלתות פנים - כך תתאימו אותן לעיצוב הבית

בשיתוף פרימדור, בשיתוף פרימדור

20.5.2020 / 10:29

דלתות הפנים הן כבר מזמן לא רק אלמנט פונקציונלי בבית אלא גם אלמנט עיצובי. אילו סוגי דלתות יש ואיך הן משפיעות על העיצוב?

דלתות פרימדור. יח"צ,
קטלוג הדלתות/יח"צ

דלתות פנים כבר מזמן אינן פריט פונקציונלי משמים וחסר אופי כמו שהיו בעבר הלא רחוק. כיום מעצבים ואדריכלים וגם בעלי בתים כבר יודעים, שדלתות הפנים בבית תופסות שטח פנים כל כך גדול, שבחירתן מחייבת התייחסות רצינית יותר.

אחת הדוגמאות לדרך הנכונה להתייחס לבחירת דלתות הפנים של הבית היא התפקיד שממלאות דלתות הפנים בחיבור בין חללים שונים בבית. אם תבחרו להתקין דלתות בעלות עיצוב זהה תוכלו ליצור מראה אחיד והרמוני, אולי מעט משעמם. אם תחליטו לגוון באמצעות עיצובים שונים לחדרים השונים לפי שימושיהם, תקבלו עיצוב מגוון ומעניין, שעשוי להיות צבעוני מדי עבור אנשים מסוימים.

אז איך מתאימים את דלתות הפנים לעיצוב הכללי של הבית? איך בוחרים את הדלת המתאימה לאקלים בישראל? ואילו סוגי עיצובים מיוחדים אפשר למצוא במיוחד לדלתות פנים?

חברת פרימדור, המתמחה בייצור, פיתוח יבוא והפצה של דלתות ללקוחות פרטיים ועסקיים, תוך שנים של ניסיון והתאמות לדרישות האקלים הישראלי, מציעה מדריך לבחירת העיצוב הנכון לדלתות הפנים בבית.

סוגים שונים של דלתות לפי חומרי גלם

דלתות פנים לבית מספקות מענה לכמה צרכים חשובים, המושגים באמצעות בחירת החומרים הנכונים:

1. שמירה על פרטיות בכל אחד מהחללים

2. בידוד אקוסטי - שמירה מפני מעבר רעשים מהחדר החוצה ולהיפך

3. בידוד תרמי - שמירה על טמפרטורה קבועה בחדר, בעיקר למקרים בהם מפעילים מזגן

4. עיצוב - דלתות פנים תופסות חלק נכבד משטח הפנים של הבית, למעשה הן נמצאות במקום השני לאחר קירות הבית והרצפה בגודל השטח שהן תופסות ולכן חשיבותן לעיצוב הבית גבוהה במיוחד

- דלתות פנים 100 אחוז פולימר - פולימר הוא חומר פלסטי, עמיד בפני לחות ומים, קל לעיצוב, קל משקל ועמיד ביותר - בתנאי שאכן מדובר בדלת שעשויה כולה מפולימר איכותי, כפי שנהוג בייצור ישראלי למשל. דלתות עשויות 100 אחוז פולימר מתאימות לתנאי אקלים קשה ובעיקר עמידות בפני לחות ומים. לעומת זאת, אינן מעניקות בידוד אקוסטי איכותי (בידוד מפני רעשים) ולכן מומלץ להשתמש בהם לחדרי אמבטיה ומטבחים וגם לדירות שכורות, אך לא לחדרים רועשים למשל, או לחילופין - לחדרים שבהם צריך בידוד מפני הרעשים שבחוץ.

- דלתות פנים עם ציפוי פולימר ומילוי פלקסבורד - פלקסבורד הוא חומר מילוי נפוץ ואיכותי לדלתות פנים, שעשוי משכבות שיוצרות בידוד איכותי. כאשר הדלת מיוצרת עם מילוי פלקסבורד ויש לה ציפוי פולימרי, היא מעניקה גם בידוד ברמה גבוהה וגם עמידות גבוהה בפני מים. דלתות אלה מתאימות לחדרים הזקוקים לבידוד אקוסטי מלא וניתן להתאימן בקלות לבתים סטנדרטיים.

- דלת עץ מלא - דלתות פנים מעץ מלא מעניקות מראה יוקרתי ובינינו הן גם יקרות יחסית. המאפיינים של דלתות אלה הם: סגנון מתאים במיוחד לבית בעיצוב כפרי, מקרה יוקרתי, מחיר גבוה, אינן עמידות למים, זקוקות לתחזוקה לעיתים תכופות יחסית. יחד עם כל החסרונות, דלתות עץ מלא בבית מעניקות תחושת חום וביתיות, לצד עיצוב ייחודי ונעים, כך שאם התקציב שלכם מאפשר והסגנון מתאים לעיצוב הבית שלכם, כדאי לשקול את האפשרות.

בחירת סוג הדלת לפי אפשרויות העיצוב

גם בהתייחס לסגנון העיצוב הרצוי לכם, חשוב לקחת בחשבון את סוג החומר ממנו עשויה הדלת:

- עץ מלא למשל, מתאים בעיקר לבית בסגנון כפרי, או לבעלי בית שרוצים עיצוב חמים וביתי ושאין להם מגבלה תקציבית. יחד עם זאת, דלתות עץ מלא יכולות להיות גם צבועות בשלל צבעים (אם כי קצת חבל לצבוע עץ מלא ולהסתיר את הגוון הטבעי שלו), לשלב חומרים נוספים בעיצוב הדלת, כמו מתכת, זכוכית ועוד ולבסוף, ניתן לבצע חריטות דקורטיביות יפיפיות על דלתות פנים מעץ מלא, שישדרגו את רמת העיצוב ויהפכו את הדלת לפריט מיוחד במינו.

- דלתות פנים 100% פולימר - בנוסף על יתרונות רבים שיש לדלתות פנים מפולימר מלא, ניתן גם לעצב אותן בשלל צבעים, סגנונות, חריטות ואפילו לשלב בהן חומרים שונים. אם תחליטו להשתמש בדלת פולימר לחדר האמבטיה, למשל, תוכלו לשלב בה חלון מזכוכית אטומה, מעושנת, או מצוירת. לחדר השירותים תוכלו לשלב צוהר קטן, או פסי זכוכית, שיאפשרו לבאים מבחוץ לראות אם האור בשירותים דולק ולדעת אם מישהו נמצא בפנים. את דלת המטבח תוכלו לקשט בחריטות דקורטיביות, לשלב פסי מתכת ולצבוע בכל צבע שתרצו.

- דלתות פנים עם ציפוי פולימר במילוי פלקסבורד - ציפוי דלת הוא שמשפיע על היכולת לעצב אותה כך, או אחרת. לכן, גם אם מילוי הדלת עשוי פלקסבורד והציפוי פולימר, אפשר לעצב אותה בכל צורה שרק תוכלו לדמיין - אם או בלי תוספת זכוכית, או מתכת, בצבעים שונים, או בלבן קלאסי, עם חריטות דקורטיביות מרהיבות, או בעיצוב חלק וכן הלאה.

עכשיו, שאתם יודעים איך לבחור את סוג הדלת, גם בהתייחס לאפשרויות העיצוב של כל חומר, תוכלו לבחור את הגוון, המרקם ואת הסגנון העיצובי של חלקה החיצוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שיקולים נוספים לבחירת עיצוב לדלת

1. צבעוני, או בגוון אחיד? אין ספק שלסגנון עיצוב קלאסי ואחיד יש לא מעט יתרונות - עיצוב כזה הוא בדרך כלל על זמני, כלומר אינו יוצא מהאופנה לעולם. מלבד העובדה שסגנון עיצוב קלאסי לא ימאס עליכם כנראה לעולם, הוא גם מתאים לטעם האישי של רוב האנשים ולכן יש סיכוי טוב שכל בני הבית ירגישו בנוח עם עיצוב כזה. יחד עם זאת, אם אתם רוצים להביא לידי ביטוי את היצירתיות שלכם, את הטעם והסגנון האישי שלכם, מעדיפים צבעוניות, או אינדיבידואליות, הרי שדווקא דלתות מעוצבות בסגנונות שונים יתאימו לכם יותר, אם כי ללא ספק מדובר בבחירה נועזת, שצריכה להיות מלווה בהבנה מינימלית בעיצוב.

2. עם חריטות, או בלי? חריטה דקורטיבית על דלתות פנים היא דרך אלגנטית לעיצוב של דלתות פנים שאינו משתלט, אינו יוצר עומס יש לו איכות על זמנית. חריטה על הדלת יכולה לגוון לכם את הנוף במסדרון, לעטר את הכניסה לחדר ולהוסיף דקורציה נעימה לעין, במידה הרצויה לכם. תוכלו גם לבחור דלתות מסוימות בלבד, שעליהן תתבצע חריטה דקורטיבית ולהשאיר חלק מהדלתות ללא חריטה כזאת, כדי לשמור על עיצוב שקט ונעים.

3. חדר גדול, או מסדרון צר - איך להתאים את הדלת? שיקול חשוב נוסף בבחירת עיצוב
לדלתות פנים הוא התאמה של הדלת לחלל אליו היא נפתחת. מה הכוונה? אם הדלת מיועדת לחדר קטנטן, רצוי שלא לגרוע מהמרחב המוגבל של החדר באמצעות הצבת דלת גדולה, הנפתחת לתוכו. במקרה כזה, יהיה נכון יותר להתקין דלת הזזה, או דלת שנפתחת למסדרון - אם זה אפשרי. גם למטבח, אם יש ורך בהתקנת דלת, רצוי להתקין דלת הזזה, או דלת שנפחת לשני הצדדים, כדי להקל על פתיחתה, כשאתם נושאים אתכם ערימות של כלים שבירים פנימה או החוצה משם.

4. צירים גדולים ובולטים, או קטנים ונסתרים? שימוש חכם בפרזול - דלתות עץ מלא, בסגנון וינטג', למשל, הן דוגמה מצוינת למקרה שבו כדאי להשתמש בצירים גדולים, מקושטים ובולטים. צירים כאלה לא רק ישאו ביתר יעילות את משקלה הגדול של הדלת, אלא גם ידגישו יפה את הסגנון העיצובי של הדלת. מנגד, דלתות בסגנון מודרני, נקי וחלק, המתאימות לבית בעיצוב דומה, ישתלבו טוב יותר עם צירים נסתרים, שישלימו את המראה החלק ולא יפגעו בסגנון העיצוב. כך יש להתייחס גם לבחירת ידית הדלת, מזוזה ועוד.

המומחים של חברת פרימדור עוסקים כבר שנים רבות במתן מגוון פתרונות עיצוב לדלתות פנים לבית, החל במידות שונות, מגוון עצום של צבעים וכלה במידות מיוחדות, חריטות, פרזולים ועוד.
כמו כן, פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך של החברה הביאו ליצירת דלתות עמידות ובעלות יכולת בידוד גבוהה במיוחד. חברת פרימדור חרטה על דגלה את ההקפדה על איכות הדלתות והתוצאה היא דלתות פנים במגוון עיצובים ואיכות ללא פשרות.

לצפיה בטיפים נוספים לעיצוב הבית לחצו כאן

בשיתוף פרימדור, בשיתוף פרימדור
  • עוד באותו נושא:
  • דלתות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully