וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבים גינה יוקרתית - כל מה שחשוב לדעת

בשיתוף שדות, בשיתוף שדות

18.5.2020 / 16:38

טיפוח ועיצוב גינות ביתיות הוא תחביב נפוץ מאוד בישראל, ורבים מאיתנו רואים בגינה הביתית את חלקת האלוהים הקטנה שלנו - מקום מפלט נעים ומטופח בו נחמד לשתות קפה בבוקר או להירגע בסיומו של יום ארוך

גינה. RF123,
גינה/RF123

זאב דיאמנט, בעלים ומנכ"ל שדות, מומחה בעצוב גינות יוקרה, משתף שבמיוחד לאחר תקופת הסגר, אשר גרם לרבים מאיתנו לבלות ימים ושבועות רצופים בבית, מעוניינים רבים לעצב לעצמם גינה יוקרתית, מושקעת ומטופחת. זאב משתף מניסיונו כמה טיפים מרכזיים לעיצוב גינה יוקרתית, אסתטית ונעימה.

תכנון גינות מקצועי מקדים

עיצוב גינות יוקרה מצריך תכנון מקדים. אם נתחיל לעבוד ולשנות דברים בפועל ללא תכנון כללי ומחשבה מקדימה, נגלה מהר מאוד כי אנחנו עובדים כפול ונדרשים לשנות דברים עליהם הוצאנו הרבה מאוד זמן ומאמץ. תכנון גינות מקצועי צריך לכלול התייחסות לתוואי השטח של הגינה, לכיוונים מהם מגיעה השמש ולשטח המוצלל באופן מלא או חלקי במהלך היום, לשימושים השונים עוברם אתם מעוניינים בגינה (נוי, פינת ישיבה, חלקת ירקות ועצי פרי, ג'קוזי וכד'...) ובכל שיקול רלבנטי אחר. בהתאם לכך ניתן לקבוע את סדר העבודה והפעולות הרצויות, את סוג הצמחים והעציצים שנרצה לקנות וכו'.

אנשי מקצוע המתמחים בעיצוב גינות יוקרה

בעוד עיצוב והקמת גינות יוקרה מצריך כאמור תכנון גינות מקצועי, עבודה עם אנשי מקצוע מסוימים, דאגה לפרטים רבים וקטנים אליהם איננו בהכרח מודעים וכו', מומלץ ביותר לעבוד עם אנשי מקצוע המתמחים ספציפית בבית ועיצוב גינות יוקרה. לא כל גנן המצהיר כי הוא מומחה לפיתוח גינות בהכרח מתמחה בגינות יוקרה, ואלו שכן מכירים את התחום מקרוב ובקיאים בכל השיקולים והדברים הקטנים שחשוב לקחת בחשבון ולהקפיד עליהם. לכן, כדאי לחפש אחר חברה או בעל מקצוע המתמחים ספציפית בעיצוב ופיתוח גינות יוקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

פתרונות הצללה לגינה

פיתוח גינות יוקרה כולל לרוב גם התקנה של פתרונות הצללה אלו או אחרים, על מנת להשמיש חלקים בגינה עבור חודשי הקיץ והחורף גם יחד. את פתרון ההצללה הרצוי, בין אם מדובר בפרגולת אלומיניום, פרגולת עץ או אחד ממגוון הסוגים הנוספים של פתרונות הצללה הזמין כיום בשוק, כדאי לעשות לפני שמתחילים בפועל בהקמת הגינה עצמה, שכן ייתכן כי התקנת פתרון ההצללה תצריך חפירה באדמה וכו'. בנוסף, ברגע שפתרונות ההצללה כבר ממוקמים ניתן לתכנן טוב יותר את סוג הצמחייה בה נשתמש, שכן עכשיו נוכל לדעת בדיוק כמה צל יש לנו בגינה, היכן בדיוק ובאילו שעות של היום.

מערכת השקיה אוטומטית

אף גינת יוקרה אינה מושלמת ללא מערכת השקיה אוטומטית איכותית. מאחר ומדובר בגינת יוקרה, נרצה לוודאי כי כל הצמחייה מקבלת תמיד בדיוק את כמות המים הנחוצה עבורה, והדרך הטובה והנוחה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מערכת השקיה אוטומטית. כיום, ניתן למצוא בגינות יוקרה מערכות השקיה מתקדמות ביותר המאפשרות מגוון רחב של פונקציות שונות, ואפילו מערכות השקיה חכמות עימן ניתן לתקשר מרחוק באמצעות אפליקציות ייעודיות, ולעשות פעולות שונות במערכת גם כשאתם בכלל לא נמצאים בבית. כמובן שבהקשר זה במיוחד מומלץ לעבוד עם אנשי מקצוע המתמחים במערכות השקיה מתקדמות, ולא לנסות לרכוש ולהתקין זאת בעצמכם אם אין לכם יותר מדי ידע מקצועי בנושא...

בחירת "ז'אנר" לגינה

בבתים רבים ניתן למצוא גינות יוקרה המתאפיינות בנושא (או "ז'אנר") מסוים, דוגמת גינת זן יפנית, גינה בסגנון ספרדי, גינה ים תיכונית וכו'. גינות יוקרה מעוצבות ברוח של נופש והנאה ומדמות ממש בית מלון יוקרתי (בריכת שחייה, פינת מנגל מעוצבת, כיסאות שיזוף, אזורי ישיבה נוחים וכד'). אינכם חייבים כמובן לבחור נושא כללי שיאפיין את הגינה בכללותה, אבל רבים מעדיפים זאת וזה יכול גם להקל עליכם משמעותית בבחירת הפריטים השונים. גם כאן, אנשי מקצוע המתמחים בעיצוב גינות יוקרה וכבר הקימו לא מעט גינות כאלו יוכלו להציע לכם רעיונות שונים ולעזור לכם להגיע לכלל החלטה.

שימוש בחומרים האיכותיים ביותר

גינת יוקרה אמיתית צריכה לא רק להיראות יוקרתית, אלא באמת להיות כזו. כלומר, עליה להיות מורכבת מהחומרים הטובים, האיכותיים והמתאימים ביותר. זה נכון לגבי כל דבר ודבר בגינה, החל מסוג האדמה בה משתמשים ועד לאיכות חומרי הגלם מהם בונים את הדקים, המדרכות והשבילים שבגינה.

אווירה נעימה ומזמינה

לצד העובדה כי מדובר בגינת יוקרה, זהו גם מקום המפלט הפרטי שלכם. לכן חשוב שמקום זה יהיה נעים ומזמין, כי תשרור בו אווירה רגועה ומהנה וכי תמיד יהיה לכם כיף לחזור לשם. על מנת ליצור אווירה נעימה ומהנה יש להקפיד על שילוב מושלם בין אזורים מוצללים ושמשיים ובין פינות ישיבה נוחות לצמחייה מרשימה, לדאוג להסתרה מספקת מהרחוב ומהשכנים (במידה ואתם מעוניינים בפרטיות בגינה שלכם) וכו'. גם כאן, רק בעלי ניסיון בעיצוב, תכנון והקמת גינות יוקרה יוכלו לסייע לכם לעצב את הגינה כך שתתאפיין באווירה נעימה, נוחה, מהנה ומזמינה.

ריהוט מתאים

אחד השלבים האחרונים בעיצוב גינת היוקרה שלנו יהיה בחירה של ריהוט גן מתאים. כאן המקום לציין כי התחום של רהיטי גן, כמו גם ספציפית זה של רהיטי גן יוקרתיים, הוא כיום תחום רחב ביותר בו תוכלו למצוא מגוון גדול ורחב של סוגים וסגנונות שונים. לכן, כדאי להשקיע מעט יותר זמן ומאמץ בחיפוש על מנת למצוא את ריהוט הגן היוקרתי המתאים בדיוק לגינה שלכם, או להתייעץ כמובן עם אנשי המקצוע המסייעים לכם בהקמת הגינה. אם שמעתם לטיפ השני כאן למעלה אז וודאי שכרתם אנשי מקצוע המתמחים ספציפית בעיצוב גינות יוקרה, ואנשי מקצוע אלו גם יידעו לרוב לייעץ לכם בנוגע לפריטי הריהוט המתאימים ביותר עבור הגינה הספציפית שלכם.

בשיתוף שדות, בשיתוף שדות
  • עוד באותו נושא:
  • גינה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully