וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים: עזרו לילדיכם להגיע לתפקיד משמעותי בצבא והשירות הלאומי

בשיתוף גפנית מזרחי, בשיתוף גפנית מזרחי

18.5.2020 / 8:34

מה אתם, כהורים, יכולים לעשות על מנת לסייע לילדיכם להתקבל לתפקיד בצבא או בשירות הלאומי שיהיה יותר מסתם דרך להעביר את הזמן אלא גם יתרום לחיי האזרחות העתידיים?

גפנית מזרחי. יח"צ,
גפנית מזרחי/יח"צ

הילד או הילדה שלכם מתקרבים לגיל 16? בוודאי כבר עולות מחשבות על התפקיד בצבא או השירות הלאומי. עם קבלת הצו הראשון יכולות לעלות שאלות רבות כמו מה צפוי להיות ביום המיונים? איך אפשר להשיג את הטוב ביותר במבדקים? וכיצד אותו יום ישפיע על העתיד? כהורים, חשוב שתדעו שאלו שרוצים להצליח להיכנס לתפקידים משמעותיים, צריכים להגיע מוכנים כבר בשלבי המיון הראשונים.

אמנם השירות הצבאי בישראל הוא שירות חובה, אך הוא לא זהה אצל כולם (או כולן). ישנם צעירים המגיעים לתפקידים משמעותיים, כאלו שישפיעו על העתיד האזרחי שלהם ועל הדלתות שיפתחו בפניהם באזרחות. לעומתם, ישנם צעירים שמוצאים עצמם מנסים להעביר את הזמן.

מהי הגישה הנכונה לתקופה משמעותית זו וכיצד אפשר להעלות את הסיכוי לקבל את התפקיד הנחשק? עם השאלות הללו פנינו אל גפנית מזרחי, יועצת להכוונת קריירה ומומחית בעבודה עם בני נוער לקראת הצו הראשון, יום המא"ה והגיוס לשירות הלאומי, ושמענו ממנה על התהליך ועבודת ההכנה הנדרשת אליו.

להסתכל על הצבא והשירות כהזדמנות

כהורים, אחד התפקידים שלנו הוא לכוון את ילדינו ולסייע להם להשיג את הטוב ביותר עבורם. התקופה הקרובה יכולה להיות הזדמנות נפלאה לתרום למדינה ובו בזמן להתפתח ברמה האישית. כדי שילדינו יצליחו לממש את עצמם גם בתקופת השירות, הם צריכים לדעת לקראת מה הם הולכים ולהתכונן למפגש הראשון עם הגופים השונים, המפגש שיקבע במידה רבה לאיזה תפקיד הם ישובצו.

בני נוער רבים מופתעים מהבדיקות הראשונות הנעשות בצו הראשון ונערות לא יודעות כיצד להתכונן ליום המא"ה. לדברי גפנית מזרחי, אשר ליוותה בני ובנות נוער רבים לקראת המבדקים השונים, הכנה נכונה מגדילה את הסיכויים להתקבל לתפקיד הנחשק. הנערים והנערות משתמשים באינטרנט כדי לקבל מידע על מה שמצפה להם, אך שם לא יינתנו להם כלים ממשיים לתפקוד נכון במפגש הראשון מול המערכת. התפקיד של ההורים הוא לבחון את הכלים שיעצימו את החוויה הראשונית ויגדילו את סיכויי ההצלחה להתקבל לתפקיד שילדיהם חפצים בו.

מה מצפה לבני הנוער במפגש הראשוני עם הצבא והשירות הלאומי?

במהלך יום המא"ה נדרשות המועמדות להתנהג בצורה הנכונה במיונים הקבוצתיים ולענות על שאלות רבות במהלך הריאיון האישי. מעטות הן הבנות שמרגישות טבעיות מול כל השאלות ואין זה נכון להמר על ההזדמנות היחידה של הילד או הילדה להשארת הרושם במיונים השונים. זכרו - "אין שני לרושם ראשוני" ובמערכת הצבאית הדבר נכון במיוחד. שינוי הנתונים שכבר הוזנו במערכת הוא דבר מאתגר עד בלתי אפשרי.

על פי מזרחי, כדאי להקפיד לישון היטב בלילה שלפני המבדקים, להביא חטיף אנרגיה או נשנוש קל ושתייה. שמירה על אנרגיה חיובית חשובה גם היא והכנה מקדימה, לרבות שיחה והגדרת המטרות האישיות מסייעת רבות לקבלת התוצאות הרצויות.

מבחינת בני הנוער אשר רוצים להגיע לתפקידים משמעותיים, לא מספיק רק להיכנס לכושר (אשר חשוב לכל אחד שרוצה להתקבל לתפקיד קרבי ומומלץ באופן כללי). חשוב להבין כיצד למצות ולהפיק את המרב מהצו הראשון ועד לגיוס בדרך הנכונה. כבר בתחילה נשאלים בני הנוער על התפקיד בו הם שואפים לשרת ורבים מאבדים את הביטחון העצמי כבר בשלב זה. מזרחי מציינת כי ניתן ללמוד כיצד להתראיין נכון, כיצד להתאים את שפת הגוף הנכונה ולקבל כלים להצלחה במיונים.

חשוב לציין כאן גם את בנות השירות הלאומי שחלקן מוצאות בו מקפצה לחיים. כדי להתקבל לתפקיד הרצוי, יש להצטייד בארגז כלים מתאים, להבין את התהליך וגם כאן - להתכונן לכל שלב בדרך ולדעת לאיזה תפקיד הן רוצות להתקבל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הכנה אישית לקראת השלב הבא

תקופת השירות הצבאי או השירות הלאומי יכולה להיות תקופה משמעותית. התפקידים הנכונים יתנו לילדינו כלים שישמשו אותם ביעילות גם באזרחות. לא כל בני ובנות הנוער מצליחים לקבל את התפקיד שהם רוצים ופעמים רבות הסיבה לכך היא חוסר הכנה. בני ובנות נוער שלא יודעים היכן הם רוצים לשרת ולא יודעים לענות בצו הראשון על השאלות בצורה שתקדם אותם, ככל הנראה לא יגיעו לתפקידים שמעניינים אותם.

כהורים, יש לנו אפשרות לעזור לילדינו ולהציע להם לפנות להכנה אישית ממוקדת, יעילה ונינוחה. ההכנה מתבצעת במפגש אחד על אחד ועוזרת לבני ובנות נוער להגיע מוכנים לצו הראשון, ליום המא"ה ולראיונות הנערכים לקראת השירות הלאומי. גפנית מזרחי תכין את ילדיכם וילדתכם ליום החשוב וכל זאת באווירה נעימה ותוך מתן כלים חשובים ויעילים שישפיעו על עתידם.

לפרטים - גפנית מזרחי - ייעוץ והכוונת קריירה

מוזמנים ליצור קשר ישיר - גפנית - 054-473-3262

בשיתוף גפנית מזרחי, בשיתוף גפנית מזרחי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully