וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימום פלוס: סיוע בקבלת אשראי לעסקים נפגעי הקורונה

בשיתוף אופטימום פלוס, בשיתוף אופטימום פלוס

17.5.2020 / 14:31

בעלי עסקים רבים נפגעו קשות בעקבות משבר הקורונה. גם לאחר הפתיחה החלקית של המשק למסחר, והתגבשות השגרה בצל הקורונה, המגזר העסקי מתקשה להרים ראש ובעלי עסקים זקוקים לסיוע כספי

אופטימום. יח"צ,
אופטימום פלוס/יח"צ

שמענו ואנו שומעים חדשות לבקרים הבטחות סיוע ממשלתי לאותם בעלי עסקים, עם כותרות מרשימות של תכניות כלכליות על סך 80 מיליארד ש''ח, בסכומים מרשימים של מילארדי ש"ח, הכוללות מתן מענקים והלוואות בתנאים מועדפים למגזר העסקי. בו בזמן עסקים רבים נקלעו למצוקה אמיתית וקשה, המוצאת את ביטויה בזעקת העצמאים ובעלי העסקים, הטוענים כי התוכניות הממשלתיות לא עונות על הצרכים האמיתיים שלהם.

בימים שבשגרה אופטימום פלוס מתמחה במתן שירותי ייעוץ פיננסי, ליווי פרויקטים, פתרונות מימון וגיוסי אשראי לחברות, ועסקים קטנים ובינוניים לצורך פיתוח העסק, צמיחתו וגידול הפעילות שלו. בימי הקורונה, רתמה החברה את הניסיון רב השנים בגיוסי אשראי ומענקים מקרנות ומבנקים בגובה של מיליארדי שקלים עבור עסקים קטנים ובינוניים, לצורך סיוע לעסקים בעידן הקורונה.

עורך המערכת שוחח עם מאיר אלעזר, מנכ"ל ''אופטימום פלוס'' ושמע ממנו על המענה הבלתי מספק עבור בעלי העסקים במשבר הנוכחי "אני בטוח שהממשלה ניסתה להיטיב עם המגזר העסקי בתוכנית המפורסמת על שלל תיקוניה והתאמותיה, אך לצערי היא לא השיגה את המטרות שלשמן היא נועדה., יתכן וזה נובע מכך שלא נעשתה בדיקה יסודית מה הם הצרכים של אותם בעלי עסקים וכיצד התוכנית עובדת בשטח.

כדי שבעלי העסקים יוכלו ליהנות מהכספים הללו, שיאפשרו לעסק לצלוח את תקופת המשבר ועל מנת לקבל הלוואה בתנאי התוכנית, על בעל העסק להגיש בקשה דרך אתר משרד האוצר, ולאחר מכן הבקשה מועברת לבנק על פי בחירת העסק .כל בנק גיבש לעצמו את הדרישות והתנאים שלו, ואת המערכת הייחודית לו, נוצר מצב שכל בנק דורש מבעל העסק פורמט שונה של הגשת מסמכים, ואין אחידות ביניהם. בעלי העסקים הולכים לאיבוד בין שלל דרישות הבנקים, שחלקם דורשות מיומנויות פיננסיות ומיומנויות שימוש במחשב, שהתהליך יהיה פשוט ומהיר.

בנוסף, חרף הבטחת הממשלה, אין מועד קבוע להגשת התשובות לאישור ההלוואות וגם בחלק מהבנקים חולף זמן לא מבוטל בין מועד אישור ההלוואה להזרמת הכספים (יכול להגיע לשבוע ימים ויותר). בנוסף, בעוד שבנקים מסוימים משיבים תוך יומיים, ישנם בנקים שמחזירים תשובה לאחר שבועיים ואף שלושה.

הדבר החשוב ביותר, הוא גם היכולת להתאים את הבקשה ולערוך בה שינויים שנדרשים לעיתים על ידי הבנקים תוך כדי תנועה. לכן מומלץ להיעזר בחברה מקצועית שמסייעת לבעלי העסקים בקבלת האשראי."

מאיר מוסיף נדבך נוסף המקשה על בעלי העסקים בקבלת אשראי "הדרישות של הבנקים רק בכדי להגיש את בקשת ההלוואה הן מופרכות. מדובר בערמה שלמה של ניירות שחלקן דורשות להמציא מסמכים, לייצר תחזיות, ודברים נוספים שהרבה בעלי עסקים לא יודעים כיצד לבצע אותם. צריך לזכור כי לא תמיד יש להם את יכולות העבודה מול מחשב, הידע המקצועי בקריאת דוחות כספיים והיכולת להוציא מהם את המידע שהבנק מצפה לקבל. בנוסף, השירות שלנו מקצר משמעותית את תהליך הגשת הבקשה משום שאנו מדברים באותה שפה עם הבנקים ומיומנים בכך."

בדיוק בשל כך חברת ''אופטימום פלוס'' מעניקה שירות ליווי לעסקים קטנים ובינוניים גם בתקופת הקורונה. בחברה דואגים לצמצם ולקצר ללקוח את כל האינטרקציה עם הבנק. צוות ''אופטימום פלוס'' מגיש את הבקשה באוצר בשמו של העסק, תוך שימוש בהזדהות ממשלתית. לאחר שהבקשה עוברת לבנק, האחרון פונה בחזרה לנציגי ''אופטימום פלוס'', שדואגים לארגן את כל החומר ולהגישו לבנק בצורה מסודרת. כמו כן, נציגי החברה עורכים את ההתאמות והשינויים הנדרשים ועוקבים בדריכות עד לסיום הטיפול של הבנק בבקשה.


מאיר מסביר שגם בקבלת תשובה שלילית מהבנק, לא מדובר בסוף פסוק "לאחר שבקשתו להלוואה נדחתה, יש זכות לבעל העסק להעביר בקשה לבנק נוסף. במסגרת השירות שלנו אנחנו מטפלים גם בבקשה נוספת, אנחנו לא מוותרים על אף לקוח ומוודאים שמיצינו את כל האפשרויות."

באשר לתנאי ההלוואות, מאיר מציין כי תנאיי ההלוואות לעסקים שמשרד האוצר סיכם עליהם עם הבנקים הם הוגנים בהחלט. מדובר בריבית ממוצעת בגובה ריבית הפריים + 1.5 אחוז. "אנחנו מבצעים תהליך התמקחות עם הבנקים על הריבית, ובחלק מהפעמים גם מצליחים לקבל ריבית נמוכה יותר עבור הלקוח, אך בכל מקרה מדובר בריבית טובה ובתנאים מצוינים."

במבט לעתיד, מאיר מסכם כי "עדיין יש דברים שעל הממשלה לתקן והתאמות שעליה לערוך, למשל בכל הקשור לתעשיית הפנאי (תיירות, מסעדות, בתי קפה, תעשית הבידור המוזיקה והתיאטרון) שאינם מקבלים מענה טוב בקרן הקיימת. כולי תקווה שהממשלה החדשה תשנס מותניים במהירות, תפעל לתיקון תכנית הסיוע לעסקים והתאמתה לצרכים שלהם ככלל ושל המגזרים השונים בפרט.

לטעמי, אם יעשו זאת במהרה יש סיכוי שהמשק יחזור לתפקוד אחרי המשבר עם פגיעה שהמגזר העסקי יוכל להכיל. בכל אופן, אנחנו באופטימום פלוס נמצאים עם היד על הדופק, וערוכים להתאים את עצמנו במהירות לכל שינוי וכמובן נעשה הכול על מנת לסייע למאמץ ככל שידרש."

"אופטימום פלוס"

לייעוץ וליווי קבלת אשראי לעסקים

0765301999

לאתר ''אופטימום פלוס''

בשיתוף אופטימום פלוס, בשיתוף אופטימום פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • הלוואות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully