וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברה והרחקת יונים - כל מה שרציתם לדעת

בשיתוף המומחה להרחקת יונים, בשיתוף המומחה להרחקת יונים

17.5.2020 / 9:23

מה הבעיה ביונים ואילו נזקים הן גורמות; מה ניתן לעשות על מנת להיפטר מהיונים ומי עושה זאת? אלו השאלות שבהן נעסוק הפעם

יונים. ShutterStock
יונים/ShutterStock

ראשית כל בואו נדבר על הבעיה עם היונים, או בעצם הרשימה הארוכה של הבעיות בגינן נרצה לבצע הרחקת יונים. הסיבה הראשונה היא הריח והלכלוך. במקומות בהן היונים מתקהלות ישנו לכלוך רב הכולל לשלשות יונים וגם נוצות, הלכלוך הזה מלווה בריח צחנה חריף וזה יוצר מפגע תברואתי עבור בני האדם. הן מלכלכות קירות, אדני חלונות, מרפסות, גגות, קולטי שמש, מדרכות, ספסלי רחוב ועוד.

הסיבה השנייה הוא הנזק שהיונים גורמות. לשלשות היונים לא רק מלכלכות אלה גורמות נזק של ממש. כאשר קולטי השמש של הדוד מכוסים בלכלוך הם אינם נחשפים לקרני השמש ואינם מבצעים את עבודתם. ובהמשך, כאשר מגיעים הגשמים חלק גדול מלשלשות היונים נשטף אל תוך המרזבים וסותם אותם. הדבר מביא להצטברות מים בגג ואחריהן מגיעות הנזילות ובעיות הרטיבות בבית.

כמו כן לשלשת היונים היא חומצית ומקדמת קורוזיה, לא תרצו אותה על המרזבים, המזגנים ודודי השמש.

ולבסוף יש לנו את סכנת המחלות. אין מדובר במיתוס, היונים הן נשאיות של מחלות רבות, טפילים וגם גורמות לאלרגיות, חלקן של המחלות הן סכנת חיים של ממש.

איך מרחיקים יונים

בשוק קיימים אמצעים שונים אשר נועדו להרחקת יונים, למען האמת חלקם די מגוחכים. שני האמצעים היחידים שבאמת עוזרים ומעניקים לכם פתרון מוחלט, בהנחה שהותקנו על ידי מקצוענים, הם הרשתות והדוקרנים. אלו הם אמצעים אשר מרחיקים את היונים, אך אינם פוגעים ביונים. הדברת יונים אינה עומדת על הפרק, יונים אחרות יגיעו במקומן…

הרשתות להרחקת יונים נועדו לחסום את כל הכניסות דרכן היונים נכנסות למבנים ומוצאות בהן מקומות קינון או סתם מקומות לשרוץ בהן. החלק השני של הפתרון הוא שימוש בדוקרנים להרחקת יונים; זהו אמצעי אשר נועד לכסות את המשטחים עליהן נוחתות ושורצות היונים ופשוט לא לאפשר להן לנחות עליו ולא למצוא שום מקום לעמוד בו. אלו הם הפתרונות הכי פשוטים והכי הגיוניים והם פשוט עובדים.

המומחה להרחקת יונים

ישנם שני קשיים עיקרים בהרחקת יונים ולכן חשוב לבצע את העבודה אצל המומחה להרחקת יונים. הקושי הראשון הוא שאסור לפספס שום נקודה, אם סתמתם 99% אחוז מהפתחים אבל נשאר אחד, בסופו של דבר היונים ימצאו אותו. באופן דומה חשוב להתקין את הדוקרנים בצורה הנכונה על מנת שהיונים לא ידלגו בין הדוקרנים ויעשו מאיתנו צחוק. והקושי האחרון הוא הסיכונים הקשורים לעבודה זו. המקומות בהם צריך להתקין אמצעים להרחקת יונים נמצאים בגובה וזוהי עבודה מסוכנת הדורשת הכשרה לעבודה בגובה. כמו כן במהלך העבודה ישנה סכנה של חשיפה לזיהומים ומחלות כאשר עובדים בסביבה מזוהמת בלשלשת יונים.

למידע נוסף אודות מדבירים באתר המומחים

בשיתוף המומחה להרחקת יונים, בשיתוף המומחה להרחקת יונים
  • עוד באותו נושא:
  • יונים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully