וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חשוב שיהיה במזון לכלבים

בשיתוף צ'או צ'או, בשיתוף צ'או צ'או

13.5.2020 / 13:12

איך בוחרים מזון לכלב שלכם? מה עושים אם יש לו אלרגיה למזון? ומה אסור בשום פנים ואופן לתת לו? התשובות בכתבה שלפניכם

כלב. pixabay,
כלב/pixabay

כידוע קיימים בשוק אינספור של סוגי מזון לכלבים בטווחי מחיר שונים. אנו נעזור לכם לעשות קצת סדר בכל הבלגן כדי שתגיעו מוכנים לחנות החיות ותדעו בדיוק מה לשאול את המוכר כדי שיוכל להתאים לכם את המזון האידיאלי עבורכם.

חשוב להתאים את המזון לגיל הכלב, גזע הכלב, ולכל צרכיו של הכלב. כלבים שונים אוכלים מזון שונה ולא כל מזון שמתאים לכלב אחד יתאים בהכרח לכלב אחר. רכיבי המזון צריכים להתאים לכלב מבחינת החלבונים שבו, המינרלים שבו, האנרגיה שהוא נותן לכלב ועוד. בשלב הראשון בבחירת מזון לכלבים יש צורך לבחור את החברה ממנה אנו רוצים לקנות את המזון.

יש לבחור חברה מוכרת ובעלת מוניטין. חברה גדולה ובעלת מוניטין היא חברה שבהכרח תשקיע כל הזמן סכומי כסף גדולים במחקר ופיתוח המזון שאותו היא מוכרת וכך גם בבקרה תמידית והבטחה כי המזון שהיא מציעה הוא האיכותי ביותר שהיא תוכל לייצר. לאחרונה צצו לא מעט חברות חדשות ואנונימיות בשוק שמציעות סוגי מזוון שונים בצירוף הבטחות שלרוב מתגלות כהבטחות שווא. אל תתנו לכלב שלכם להיות שפן הניסיונות של החברה ותקנו מחנות מוכרת ואמינה כמו צ'או צ'או.

יש לקחת בחשבון כי לרוב המזון שיעלה יותר, הוא המזון האיכותי יותר. מזון איכותי יותר יעלה יותר בגלל שהרכיבים שלו הם איכותיים הרבה יותר ביחס למזון זול יותר. כמובן שניתן למצוא אוכל לכלבים בסופר במחיר נגיש מאוד, אך אין להשוות בכלל את הערכים התזונתיים שלו לערכים של מזון שיהיה יקר יותר לשק אבל הרבה יותר בריא לכלבכם.

כמו כן, מזונות זולים נוטים להפוך לשומן וזה כמובן לא מומלץ לכלבים כאשר מזונות טובים יותר שכמובן יהיו יקרים יותר הופכים לאנרגיה לאחר שלב העיכול. דבר נוסף שיש לשים לב הוא כמובן מרכיבי המזון. כיום ניתן למצוא מזון על בסיסים שונים כמו עוף, כבש, צבי, סלמון ועוד.

כלבים רבים נוטים לפתח אלרגיות למרכיבי המזון השונים ולכן יכול להיות מצב שהמזון הראשון שתבחרו לא יתאים לכלבכם למרות היותו איכותי. חשוב מאוד לשים לב שאין לכלב תופעות לוואי שונות מאכילת המזון ובמידה ואתם חושדים במשהו יש להחליף את סוג המזון. כמובן ובמידה והחלפת המזון לא עוזרת מומלץ לקחת את הכלב לווטרינר שיאבחן את הבעיה.

בנוסף לכל האופציות הקיימות בשוק, ישנה גם האופציה של האכלה טבעית. במקרה של האכלה טבעית יש להתייעץ עם ווטרינר כדי שינחה אותכם בצורה בטובה ביותר. הווטרינר יוכל להמליץ או התזונה הטבעית אכן מתאימה לכלבכם והוא יוכל לפרט לכם בדיוק ממה להרכיב אותה כדי שלא תחסירו מכלבכם את כל הערכים התזונתיים שהוא צריך לקבל.

לסיום נציין כי יש מאכלים שאסור בתכלית האיסור להביא לכלבם והם יכולים להוות סכנה עד לכדי מוות וביניהם תוכלו למצוא את הבצל, אגוזים שונים, ענבים, שוקולד. את הרשימה המלאה ניתן למצוא בחיפוש פשוט בגוגל.

בשיתוף צ'או צ'או, בשיתוף צ'או צ'או
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully