וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרעיון טוב למוצר מצליח - חברת און הנדסה תוביל אתכם ליעד

בשיתוף און הנדסה, בשיתוף און הנדסה

13.5.2020 / 12:03

איך הופכים רעיון למוצר מצליח? 3 שלבים יוציאו את הרעיון ויהפכו אותו למציאות - וחברת און הנדסה תסייע לכם בדרך

און הנדסה. יח"צ,
און הנדסה/יח"צ

כל מוצר מהפכני שהגיע לשוק התחיל ברעיון ראשוני. התהליך שעובר המוצר, מהניצוץ הראשוני ועד שהוא מגיע לקהל הרחב כולל תכנון מעמיק ודורש הבנה הנדסית. מבחינת הוגי הרעיון, הדרך יכולה להיות מרגשת, אך גם מלאת תהפוכות ולפעמים להפתיע ברגעים הכי לא צפויים. חברת און הנדסה, מחברות ההנדסה המובילות בשוק מסבירה את אבני הדרך בכתבה זו ומפרטת מה נדרש כדי להפוך רעיון למוצר נמכר ואת החשיבות בצוות המקצועי שמלווה את הפרויקט.

שלושה שלבים בדרך ליצירת מוצר ראשוני

הרגע בו עולה רעיון ליצירת מוצר חדש שנותן מענה על צורך של ממש ושאין שני לו, מלא בהתרגשות. לא פעם ישנה תחושה ש"הנה, מצאנו את המוצר שישנה את העולם" ולא במקרה. התרגשות זו מאפיינת תהליכים רבים שהסתיימו לא פעם בהצלחה ונטמעו היטב בשוק. המעבר משלב ההתרגשות לשיווק ולמכירה דורש יצירת אבטיפוס של המוצר והייצור שלו מתבצע בשלושה שלבים:

שלב ראשון - בחינת הרעיון ותוכנית NO GO/ GO

לאחר שהרעיון הראשוני עלה בראש, זה הזמן להתחיל לפתח אותו. לגלגל אותו בראש וחשוב לא פחות, על הנייר. להתחיל ליצור סקיצות, לבדוק אם באמת ישנה דרישה בשוק ולבדוק האם יש בשוק פתרונות דומים (ואולי אפילו זהים). במידה ולא נמצאו רעיונות דומים ובאמת מדובר על רעיון ייחודי, אפשר לעבור ליצור תוכנית GO/NOGO אשר בוחנת לעומק האם יש עניין בהמשך הפיתוח.

NOGO/GO הוא שם לתוכנית עסקית אשר מטרתה היא לבחון את הצרכים ואת הכדאיות של המוצר. בהכנתה עונים על שאלות רבות אשר נוגעות במוצר עצמו, בקהל ונעשית בדיקה להיתכנות הטמעת המוצר בשוק. המטרה של התוכנית היא להציג תמונה ברורה ככל הניתן על השוק ולקבל החלטה האם להמשיך הלאה עם הפיתוח או לא. זהו שלב חשוב לפני יצירת אבטיפוס והוצאת כספים על הרעיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שלב שני - בדיקת ותמחור עלות פיתוח אבטיפוס

במידה והתקבלה החלטה להמשיך לפתח את המוצר, יש לבדוק את עלויות פיתוח האבטיפוס. בהמשך הדרך ככל הנראה יהיה צורך להשקיע כספים רבים, באופן עצמאי או תוך הסתמכות על משקיעים. ברגע שישנו אבטיפוס אפשר לראות את היתרונות והחסרונות של המוצר, להכניס שינויים ולהראות אותו באופן פיזי למשקיעים.

בשלב הזה יש לבדוק כמה יעלה הפיתוח של אב הטיפוס. זאת אומרת, לפני שאפשר לצאת לדרך ולהציג את המוצר, יש לבדוק כיצד נכון ליצור אותו. לשם כך יש צורך לבצע שרטוטים, להבין אלו בעיות עלולות לצוץ ולהגדיר את תכונות המוצר. כל אלו דורשים הבנה הנדסית וניסיון רב ביצירת אבטיפוס.

שלב שלישי - ייצור אבטיפוס

ברגע שברור כי התוכנית העסקית טובה ולאחר שהוגדרה הדרך לייצר את אב הטיפוס, אפשר לצאת לדרך וליצור את המוצר הראשוני. בין אם הכוונה היא לפנות למשקיעים, אנג'לים או להשקיע באופן עצמי, יש ליצור אבטיפוס ולראות את המוצר באופן פיזי.

ההחלטה היכן לייצא את המוצר הראשוני תלויה בגורמים רבים. רק לאחר שצוות הנדסי המתמחה בעיצוב או פיתוח מוצר יעבור על השרטוטים אפשר יהיה לקבוע איך ואיפה יתבצע הייצור הראשוני. בסוף שלב זה יהיה מוצר ראשון שאפשר להסתכל עליו, להרגיש אותו ולשווק אותו, למשקיעים או לציבור הרחב.

שיווק המוצר לאחר יצירת אבטיפוס

עוד לפני שישנו מוצר של ממש אפשר להתחיל למכור את המוצר במה שנקרא "פריסייל". מעבר לפנייה למשקיעים יחידים, ניתן גם לפנות אל הציבור הרחב דרך פלטפורמת גיוס המונים. כאשר ההמון שנחשף אל המוצר מתעניין בו ורוכש אותו, בידיעה שיקבל אותו בעתיד, למיזם יש כסף לצאת לייצור.

השיווק הוא נושא מורכב שחייב להביא בחשבון את הייצור עצמו. אי התחשבות בעלויות ייצור המוצר עלולה להוביל לפגיעה ממשית בתהליך וגיוס לא נכון של המשאבים. חשוב להעריך במדויק את עלות הייצור, בין אם היא מתבצעת כאן בארץ ובין אם מעבר לים ובעיקר בסין.

כל מי שרוצה לצאת עם מוצר צריך לדעת בשלב מוקדם ככל האפשר מה יהיו עלויות הייצור. אחרת, כל תהליך השיווק והמכירה עלולים להסתיים בהפסדי כספים ונפילה של הרעיון, שיכול להיות ייחודי.

להפוך רעיון למוצר

חברת און הנדסה מלווה סטארט-אפים מאז שנת 2012. על פי החברה, הקשר הישיר בין הלקוח לבין הצוות ההנדסי, הוא אחד הגורמים המשפיעים שיכולים להשפיע על המוצר. ההבנה המעמיקה בעיצוב מוצר וייצורו עומדת לרשות מיזמים שונים ומגוונים ומאפשרת לרבים לבדוק את היתכנות הרעיון ולצאת איתו בדרך חכמה ובטוחה.

כדי להפוך את הרעיון למוצר יש לבצע תוכנית GONOGO, לבדוק את העלויות הצפויות לפיתוח של המוצר, לאפיין את האבטיפוס, לבנות אפיון, לייצר את המוצר הראשוני ולבחור בדרך השיווק הנכונה. בעזרת הצוות הנכון אפשר להביא כל רעיון טוב לקהל הרחב.

בשיתוף און הנדסה, בשיתוף און הנדסה
  • עוד באותו נושא:
  • המצאות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully