וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה החשיבות של ניתוח תנועת הגולשים לאתר ולמה אסור לוותר על זה?

בשיתוף תמי לב – קידום אתרים, בשיתוף תמי לב – קידום אתרים

12.5.2020 / 16:28

אחד הפרמטרים המרכזיים במסגרת קידום אתרים אורגני הוא תנועת הגולשים לאתר. ניתוח תנועה זו יכול וצריך לעמוד בבסיס אסטרטגיית הקידום בה אנו נוקטים. מדוע ניתוח מקצועי של תנועת הגולשים לאתר הוא חשוב כל כך, כיצד עושים זאת נכון ואילו מסקנות ניתן להסיק כתוצאה מכך?

טראפיק. depositphotos,
טראפיק/depositphotos

כמובן שנושא התנועה המגיעה לאתר שלנו הוא נושא רחב ועשיר ביותר, הכולל אינספור נתונים ומדדים שונים. אין אף מדד ספציפי אשר מסכם את הנושא ויכול לספק לנו מסקנות ותובנות מהירות ופשוטות. תחת זאת, נדרש להכיר את הפרמטרים השונים ואת הרלבנטיות של כל אחד מהם ספציפית לאתר שלנו, כמו גם את המסקנות הפרקטיות המשתמעות. להלן כמה מהמדדים המרכזיים והחשובים בהקשר זה, מדדים שחשוב להכיר אותם ואת חשיבותם לקידום אורגני מוצלח של האתר.

מספר הכניסות לאתר

כמה גולשים נכנסים לאתר שלנו מדי יום? שבוע? חודש? באופן כללי, ככל שמדובר ביותר גולשים כך סיכויי ההצלחה של האתר גבוהים יותר, אך קיימות הסתייגויות משמעותיות לכך אליהן נגיע מיד. בשלב זה נסתפק בכך שמספר הכניסות לאתר מהווה סוג של מדד כללי ובסיסי העומד ברקע ניתוח התנועה לאתר.

זמן שהייה ממוצע

כמה זמן שהו הגולשים באתר או בדפים ספציפיים בו? כמות גדולה ככל היותר של כניסות לאתר אינה אפקטיבית אם אנחנו לא מצליחים להאריך את הזמן הממוצע בו שוהים גולשים באתר. מדד זה מרמז עד כמה התוכן הקיים באתר היה רלבנטי עבור הגולשים שהגיעו אליו, עד כמה האתר עמד בציפיות שלהם וסיפק להם עניין וערך מוסף וכו'. כמובן שנשאף להגדיל את משך הזמן ששוהים באתר שלנו בממוצע כמה שיותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

גולשים חוזרים

כמה מהגולשים המבקרים באתר חוזרים אליו שוב ושוב? המטרה שלנו היא כמובן להשיג כמה שיותר גולשים אשר יחזרו אלינו שוב ושוב ויהפכו לצרכנים קבועים של האתר. גם מבחינת קידום בגוגל, האתר מקבל "נקודות זכות" מגוגל ומתקדם בתוצאות החיפוש ככל שאחוז הגולשים החוזרים שוב לאתר הוא גבוה יותר.

מאין הגיעו אל האתר שלנו

מאין הגיעו מרבית הגולשים לאתר שלנו? האם זה היה מחיפוש ישיר בגוגל? האם דרך אתרים מסוימים המקשרים אל האתר שלנו? ניתוח המקורות מהם מגיעים מרבית הגולשים יכול ללמד אותנו המון בנוגע לפעילות האתר ולאפשרויות לקדמו ולהגדיל את נפח התעבורה המגיעה אליו.

בעוד אלו הם כמה מהפרמטרים המרכזיים שכדאי להכיר במסגרת ניתוח תנועת הגולשים באתר, חשוב להכיר גם כמה מהכלים המתקדמים הזמינים כיום עבורנו לצורך ניתוח תנועה זו, כמו גם לצורך ביצוע שינויים ושיפורים הנדרשים לאור ניתוח זה. אחד הכלים המרכזיים והחשובים ביותר בהקשר זה הוא כמובן - גוגל אנליטיקס.

גוגל אנליטיקס ככלי רב ערך בניתוח תנועת גולשים ושיפור מערך הקידום האורגני

מכיוון שניתוח תנועת הגולשים באתר היא חשובה ומרכזית כל כך לצורך קידום אורגני אפקטיבי, מספקת גוגל כלים שונים המאפשרים לבצע ניתוח זה ביתר יעילות וקלות. גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כנראה הכלי המוכר והרחב ביותר בהקשר זה, כלי אותו חשוב לכל בעל אתר להכיר, ולא רק למקדמי אתרים מקצועיים.

גוגל אנליטיקס הוא בעצם שירות שמציעה גוגל המאפשר מעקב מדוקדק, יסודי ומפורט אחר תנועת הגולשים באתר שלנו, החל מכמות הגולשים הנכנסים לאתר לפי יום או שעה ועד דוחות בזמן אמת וסטטיסטיקות רבות, מפורטות ושונות שמספק שירות חינמי זה.

שימוש נבון ומושכל בגוגל אנליטיקס יכול לסייע לבעל האתר לגבש אסטרטגיית קידום אורגני יעילה הרבה יותר, ולעדכן ולשנות אותה מדי יום בהתאם למידת הצלחתה. באמצעות ה"אנליטיקס" ניתן לזהות קהל יעד פוטנציאלי לאתר שלנו ולהעריך בצורה טובה יחסית את פוטנציאל ההמרה של קהל זה, לבחון בצורה יסודית את הצלחתן או אי הצלחתן של הפעולות השיווקיות בהן נקטנו לצורך קידום האתר והעסק, לבחון את ביצועי האתר בזמן אמת על ידי ניתוח תנועתם של הגולשים ועוד (לדוגמה - באמצעות ניתוח תנועה בזמן אמת ניתן לזהות במהירות ובקלות דפים ספציפיים אשר אינם נטענים בצורה אופטימאלית ולהספיק לתקנם לפני שיגרמו נזק וישלחו גולשים מאוכזבים מהאתר שלנו לאתרים אחרים...

לסיכום, ניתוח תנועת הגולשים לאתר הוא אחד הכלים החשובים והאפקטיביים ביותר העומדים לרשותנו במסגרת קידום אתרים אורגני. באמצעות כלים משוכללים, נגישים ונוחים ביותר לשימוש, דוגמת גוגל אנליטיקס, יכול כיום כל בעל אתר לנתח את תנועת הגולשים באתר שלו בצורה מעמיקה,ולהסיק מכך מסקנות רלבנטיות בנוגע לקידום האפקטיבי של האתר.

*** למאמרים נוספים בנושא קידום אתרים בגוגל היכנסו למדריך קידום אתרים של תמי לב באתר
https://www.tamilev.co.il/ .

בשיתוף תמי לב – קידום אתרים, בשיתוף תמי לב – קידום אתרים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully