וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תתכוננו לקיץ - לג'וקים ולפשפשים

בשיתוף קקטוס הדברות, בשיתוף קקטוס הדברות

12.5.2020 / 10:01

הכינו את הבתים מראש לקראת החרקים ומזיקים של החודשים החמים, כל מה שצריך לדעת כיצד למגר את הסכנה

קקטוס הדברות. יח"צ,
קקטוס הדברות/יח"צ

תקופת האביב הנוכחית וחודשי הקיץ שמתקרבים להם בצעדי ענק מביאים עימם לא רק את השמש ופריחה של צבעים, אלא גם חרקים ומזיקים שונים, תיקנים, נמלים, יתושים, צרעות ודבורים. במערכת "המומחים" ביקשנו לבדוק מול מה אנחנו עומדים וכיצד ניתן להיערך בהקדם כדי למגר ולטפל בבעיות השונות.

על מנת לקבל תשובות לכל השאלות, יצרנו קשר עם עוזי המדביר, הבעלים של "קקטוס הדברה" בעלת רשיון 1910, אחת מחברות ההדברה המוכרות והמקצועיות ביותר מרכז הארץ. עוזי נמצא בתעשייה שנים רבות כאשר מטפל במגוון רחב של מזיקים בשוק הפרטי והעסקי.

ביקשנו לשמוע ממנו קודם על ההבדלים בין הדברה רגילה לזו הירוקה, להפתעתנו עוזי שינה עבורנו את על התפיסה: "לצערי מי שמעיד על עצמו כמדביר ירוק מטעה את הציבור. ההסבר המילולי של הדברה ירוקה זו הדברה ללא רעלים והדבר פשוט לא נכון! כיום לא קיימים תכשירי הדברה רשומים על ידי המשרד להגנת הסביבה המוגדרים אורגניים או ירוקים.

בעבר היו נוהגים לרסס עם זרחן אורגני, מדובר בחומר חזק ומסוכן, כיום משתמשים בפירתרואידים זוהי קבוצת חומרי הדברה קוטלי חרקים שהם בעלי רמת רעילות נמוכה לאדם ולסביבה. מדובר בתרכובת אורגנית סינטטית שדומה במבנה הכימי ובצורת הפעולה לפירתרין שמקורו בצמחי חרציות.

עוזי העניק לנו הסבר מפורט על המזיקים השונים ודרך שבה ניתן לטפל בבעיה. "בתחילת חודש אפריל מתחילה התחממות ואיתה מופיעים גם הג'וקים והנמלים. מי בעיקר נמצא בבתים שלנו הוא התיקן האמריקאי (ג'וק גדול) שהוא גם תיקן מעופף, לכן האפשרויות שהתיקנים נכנסים לבתים הם דרך צנרת מים או דרך החלונות. על מנת לעבור את הקיץ בשלום מומלץ לרסס בניין מגורים הכולל את בורות הביוב.

"בשוק העסקי בעיקר בעסקי המזון, בתי קפה ומסעדות מדובר בתיקן הגרמני שהוא קטן יותר ובצבע חום ג'ינגי, יש מקרים שתיקן זה מופיע גם בבתים, הוא מופיע במקומות חמים ויבשים כמו במנועים של מוצרי חשמל, ארונות מטבח ועוד, במצבים של פיצוץ אוכלוסין אפשר לראות אותם בכל מקום אפשרי.

האופי שלו מאפשר לו לעשות נזקים גדולים והוא ידוע כחזק ועמיד בפני חומרי הדברה רבים, לכן דרוש ידע מקצועי רחב על מנת לטפל בו, על כך עוזי פירט: "הניסיון לטפל בתיקן הגרמני באופן עצמאי עלול להחמיר את הנזק, כיוון שהם עמידים לתרסיסים הביתיים, מה שייקרה לאחר ריסוס מסוג זה הוא פיזור הנגע בכל הבית. לאחר הריסוס במטבח בכל מיני אמצעיים ביתיים למינהם התיקן הגרמני יחוש באי נוחות במקומות המרוססים ולכן הנגע יעבור למקומות אחרים. אופן הטיפול מתבצע באמצעות זיהוי מקומות הדגירה על ידי פתיונות ג'ל ללא ריסוס".

קקטוס הדברות. יח"צ,
קקטוס הדברות/יח"צ

קיבלנו פניות רבות בנוגע לפשפש המיטה, האם הוא מופיע בעיקר בקיץ? עוזי הסביר, "לא, פשפש המיטה עובר בעיקר על ידי חפצים שהאדם מעביר ממקום למקום, למשל, תיקים, מיטות, מזרונים, תמונות וכדומה. כמובן שעם התחממות מזג האוויר פשפש המיטה מתרבה במהירות גבוהה יותר ולעיתים מזהים את הבעיה רק לאחר שהמצב החמיר והפשפש התרבה במקום. לפני כעשור טיפלתי בעיקר בבתי מלון שהיו נגועים בפשפש מיטה אך כיום הבעיה נפוצה במספר רב של בתים ברחבי הארץ. פשפש המיטה הינו פעיל לילה ולכן העקיצות מתרחשות בשעות הלילה המאוחרות. פשפשי המיטה אוהבים להתחבא בסביבת האדם בעיקר בחדרי השינה. עקיצת הפשפש עלולה להוביל לתגובות אלרגיות.

"אופן הטיפול לפשפש המיטה מורכב מכמה שלבים, בתחילה זיהוי החרק ומקומות הדגירה שלו. השלב השני הוא שאיבה של המקומות הנגועים, השלב השלישי הוא שימוש בקיטור אדים על המזרונים, בסיסי המיטה ומקומות נוספים. לבסוף ריסוס יסודי באזור הנוגע. חשוב לזכור, בסיום פעולת ההדברה ינתנו הוראות בטיחות מסודרות כיצד להתנהג לאחר ההדברה".

מה לגבי צרעות ודבורים? אלו הם חרקים שמתגוררים בקינים, כאשר הן בונות מושבות ליד בני אדם הן עלולות להפוך לתוקפניות ומסוכנות עד כדי סיכון חיי אדם. עוזי ציין בפנינו כי ישנה אפשרות לפנות כוורות דבורים (דבורת דבש) ללא עלויות באמצעות פנייה לכוורן המשתמש במושבה לצורך הפקת דבש, אך במקרים חריגים שלא ניתן לפנות את הקן מסיבות שונות והיא מהווה מפגע בתוך הבית כדאי לפנות למדביר מקצועי.

דבורת הדבש הינה חרק בעלת חשיבות אקולוגית לסביבה, הדבורים מאבקים את הגידולים החקלאים.

השירות שעוזי מעניק למסעדות ובתי עסק הוא למשך כל השנה, כאשר פעם בחודש מגיע לביקורת כחלק מהחוזה השנתי שמעניק.

כדי להבטיח כי האדם שמגיע אליכם לביצוע ההדברה מוסמך לכך, יש לבקש רישון הדברה ולשים לב שהוא מגיע מוגן עם מסכה מותאמת לחומרי ההדברה וכך תדעו שמדובר בעובד מקצועי.

בסיום ההדברה בקשו מסמך שבו רשום מה בדיוק בוצע ובאיזה חומר השתמש המדביר וכמובן מהן הוראות הבטיחות בסיום ההדברה.

"קקטוס הדברה", שמחנו לקבל מאיש מקצוע ותיק בשטח מספר טיפים חשובים כיצד לטפל נכון במזיקים וחרקים שונים לקראת חודשי הקיץ החמים.

ליצירת קשר עם עוזי המדביר ניתן להתקשר 050-7559580.

לאתר החברה

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף קקטוס הדברות, בשיתוף קקטוס הדברות
  • עוד באותו נושא:
  • הדברה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully