וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה מדירה שינה מעיניכם? איך ישנים טוב גם בתקופת משבר

בשיתוף פרמה גורי, בשיתוף פרמה גורי

11.5.2020 / 8:24

המגיפה גורם לעלייה ברמת הלחץ ולעיתים פוגעת בשינה - החשובה במיוחד עכשיו לצורך שמירה על בריאותינו. איך מתמודדים עם הבעייה?

נדודי שינה. RF123,
נדודי שינה/RF123

הקורונה השפיעה על אורח החיים ורבים נאבקים מאז התפרצות הנגיף בלחץ המעיב על השגרה. האי ודאות, הפחדים, אפילו המרחק מאנשים אהובים הנמצאים בקבוצת סיכון מערערים את המצב הנפשי ובאופן טבעי משפיעים על איכות השינה.

הבעיה היא ששינה לקויה לאורך זמן עשויה לפגוע בבריאות שכה חשובה בימים אלה של התמודדות המערכת החיסונית עם הנגיף. במהלך השינה מערכת החיסון משחררת חלבונים הנקראים ציטוקינים הפעילים במערכת החיסון שלנו וחיוניים למאבק בזיהומים ודלקות. כמו כן, היעדר שינה מחמיר את תחושת המתח ומעלה את מפלס החרדה. הגיע הזמן לחזור לישון טוב יותר בלילה כדי להפיק את הערך החיובי משנת לילה טובה.

אז קבלו עצות איך להירדם מהר וכיצד להתמודד עם נדודי שינה גם בתקופת הקורונה המאתגרת.

לזהות את מקור הלחץ הזמני (סטרס זמני)

נסו לבחון מה משפיע לדעתכם על הקושי שלכם להירדם - סטרס ממשהו ספציפי או אולי אי נוחות פיזית. בכל מקרה, חפשו מהי אלטרנטיבת ההירגעות האפקטיבית עבורכם לפני שינה. יש אנשים שזקוקים לאוויר צח לפני השינה כדי להתאוורר ואחרים יכולים להפיק תועלת מאמבטיה חמה לפני שינה או קריאת ספר עד שהם חשים עייפים וקל להם יותר להתמסר לשינה.

בכל מקרה, מומלץ לנסות להגביל את החשיפה לחדשות אם היא זו שמעלה זמנית את רמת החרדה ולנסות לאמץ טכניקות הרפיה ורגיעה יומיומיות בעיקר לפני השינה, כדי לנטרל את הדאגות ולנקות את הראש והמחשבות לקראת השינה. שיטות כמו מיינדפולנס יכולות לסייע מאוד להתמודד עם לחץ יומיומי והשפעתו על טיב השינה. אפשר לנסות דמיון מודרך, החלפת המחשבות השליליות במחשבות חיוביות.

להתכונן לקראת השינה

חשוב שתפחיתו את האנרגיות ככל שמתקרבת השעה לישון. הימנעו מספורט או ממאמץ פיזי אינטנסיבי לפני השינה ונסו לרגל תרגילי נשימה. חשוב מאוד לנטרל הסחות דעת אלקטרוניות (דהיינו - כיבוי מסכים). הסיבה לכך היא שמסכים עשויים להשפיע על המלטונין ולגרום להפרעות שינה. שימו דגש על יצירת סביבת שינה רגועה ככל שניתן וויסות הטמפרטורה לדרגה המועדפת, אורות עמומים או חושך מוחלט (תלוי בכם).

הקפידו על מזרן נוח, מצעים נושמים ובגדים מאווררים, כדי שלא תתעוררו שטופי זיעה רק בגלל בקרת אקלים בעייתית. חזרו על טקס השינה שלכם כל ערב מחדש ואל תשכחו להימנע מקפאין לפחות כ-6 שעות לפני ההליכה למיטה. בנוגע לתזונה, וודאו שאינכם הולכים לישון רעבים אבל גם לא על קיבה כבדה שעשויה להעיב על השינה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

זה הזמן הנכון לישון

חשוב מאוד לישון בלילה בין 7-9 שעות, משך הזמן המומלץ לתפקוד מטבי ועל מנת להרגיל את השעון הביולוגי, מומלץ להקפיד ולהתמיד ביצירת לוח זמני שינה קבוע שחוזר על עצמו יום ביומו. אם אגב שנת צהריים עלולה למנוע מבעדכם שנת לילה טובה, נסו לוותר עליה.

נדודי שינה אופייניים לתקופת הקורונה אך ברגע שתנסו טכניקות הירדמות והתמודדות עם לחצים, תוכלו לשלוט בהרגלי השינה וליהנות משינה איכותית יותר גם בתקופה זו.

למידע נוסף אודות תופעת נדודי שינה ומה חשוב לדעת אם לא מצליחים להירדם היכנסו למאמר

https://www.rescueremedy.co.il/?CategoryID=954&ArticleID=1920

בשיתוף פרמה גורי, בשיתוף פרמה גורי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully