וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד לבחור חברת חיטוי מקצועית ומהימנה

בשיתוף בלפור ישראל, בשיתוף בלפור ישראל

10.5.2020 / 12:12

בתקופה זו עולה הצורך בשירותי חיטוי על מנת להתמודד עם נגיף הקורונה. איך תוכלו לדעת כי אתם בוחרים את החברה הנכונה שאנשיה מיומנים במלאכת החיטוי?

בלפור ישראל. בלפור ישראל,
חיטוי/בלפור ישראל

בתקופה זו של פנדמיה, גובר ועולה הצורך בשירותי חיטוי נגד נגיפים, וזאת כחלק מהמלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה (שכידוע מדבק גם דרך מגע עם משטחים). אולם יחד עם הצורך עולה גם ההיצע, וחברות רבות, כמו גם עצמאיים, החלו להציע שירותי חיטוי, וזאת למרות שאין להם כל ניסיון או הכשרה מתאימים לתחום.

בהקשר הזה חשוב לשים לב להנחיות המשרד להגנת הסביבה כי "טיפול וחיטוי כנגד נגיף קורונה אינם פעולת הדברה תברואית" מזאת משני טעמים:

1. חשש להימצאות שאריות חומרי הדברה בציוד הריסוס

2. פעולות חיטוי אינן נכללות במסגרת רישיון מדביר, ואינן חלק מההכשרה, או מההשתלמויות הנדרשות ממדבירים.

במאמר הבא נסקור בקצרה מספר גורמים אותם חשוב לקחת בחשבון בבואנו לבחור חברת חיטוי לקורונה.

1. מומחיות בתחום חיטוי וטיהור נגיפים

מומלץ לבחור חברת חיטוי בעלת ניסיון מוכח ומומחיות בתחום החיטוי הביולוגי. לשם כך חשוב לוודא כי החברה עומדת בתקני ISO, ובכללם תקן ISO 14000 לניהול סביבתי. כמו כן רצוי גם לבחון את רשימת לקוחות החברה ואת הרקורד המעשי שלה בתחום החיטוי ככלל, וחיטוי נגד קורונה בפרט.

2. חומרי החיטוי

חשוב לוודא שחומרי החיטוי בהם החברה משתמשת אינם רעילים, בטוחים ומאושרים לשימוש בסביבת בני אדם. לשם כך ניתן להיעזר ברשימת חומרי החיטוי אשר פורסמה על ידי הרשות הלאומית האמריקנית להגנת הסביבה ה - EPA. במידה ויש מוצרים הכוללים מתכות בתכולת המבנה, כגון: ציוד אלקטרוני וחשמלי, ציוד מכני, מוצרי חשמל ביתיים ועוד, חשוב לוודא שחומר החיטוי אינו מעודד חלודה (אינו קורוזיבי).

במידה ויש מוצרי טקסטיל בחלל המחוטא, כדוגמת: וילונות, ריפודים, שטיחים וכד', חשוב גם להקפיד כי חומר החיטוי אינו מכתים או פוגע בהם בכל צורה שהיא.

3. טכנולוגיית החיטוי

בעוד שניתן לחטא משטחים רבים באמצעות שימוש במטליות, הרי שהחללים הקשים ביותר להגעה, כדוגמת החללים שמאחורי ומתחת ריהוט כבד, משטחי טקסטיל וציוד אלקטרוני, כמו גם חלל האוויר עצמו, ניתנים לחיטוי יסודי רק באמצעות שימוש במערפלים.

חיטוי בערפול למעשה "זורק" את חומר החיטוי לחלל האוויר בלחץ גבוה, ובפורמט של טיפות זעירות (הדומות לטיפות הטל בבוקר, או לערפל). שיטת חיטוי זו מבטיחה כיסוי גם בחללים הקשים ביותר להגעה.

כמו כן חשוב מאוד להקפיד שהחיטוי יעשה ב - 3 מימדים: חיטוי משטחים, חיטוי חלל האוויר עצמו, וכמו כן - חיטוי מערכת מיזוג האוויר.

4. זמינות

תמיד קיימת אפשרות שתזדקקו לפעולת חיטוי נוספת בהמשך, אם בשל חשיפה חוזרת לחולה מאומת, או כתחזוקה שוטפת במבנים בהם קיימת תנועת אנשים ערה. לכן העדיפו חברה בעלת אישור מפעל חיוני אשר תוכל המשיך לספק את שירותיה כרגיל גם במקרים של סגר כללי ותקנות לשעת חירום.

לסיכום, חיטוי נגד קורונה הינו כלי משמעותי בצמצום הפצת המגפה ותרומתו למלחמה בנגיף הקורונה היא רבה. יחד עם זאת, כדי להימנע מנזק, הן לבריאות והן לציוד, חשוב לבחור בחברת חיטוי אמינה המשתמשת בחומרים בטוחים ועובדת לפי נהלי בטיחות מחמירים.

בשיתוף בלפור ישראל, בשיתוף בלפור ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חיטוי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully