וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח בלק"ר - הבדיקה הכי חשובה לפני קניית רכב

בשיתוף DataCheck, בשיתוף DataCheck

10.5.2020 / 11:49

לפני שקונים רכב חשוב לבדוק את כל הפרטים עליו: עיקולים, טוטאל לוס, תאונות וכו'. כעת ניתן לעשות זאת בלי לצאת מהבית

בלקר. יח"צ,
בלק"ר/יח"צ

החלטת לקנות רכב יד-שנייה? בשעה טובה! עכשיו נותרה רק הבדיקה האחרונה ואולי החשובה מכל, זו שתבטיח לך שהרכב אכן במצב שנאמר לך, לא עבר תאונות וירידות ערך והכי חשוב הוא לא מעוקל או משועבד. אם עד היום הייתה לך רק אפשרות אחת לבצע בדיקה שכזו וללכת למכון בדיקה או למוסך לקבל מידע על מצב הרכב, היום יש בדיקה אונליין מהפכנית, בלי לצאת מהבית, שמגדירה מחדש את המושג בדיקה לפני קניית רכב ונותנת הרבה יותר מידע ממה שהיית רגיל לקבל. הכירו את דוח בלק"ר (בדיקה לפני קניית רכב).

רגע לפני ביצוע העברת הבעלות, חשוב שיהיה לך מידע על הרכב ועל הבעלים שלו. לצערנו, לא פעם נעשות עסקאות של רכישת רכב מעוקל, רכב שעבר תאונה (שייתכן שהבעלים שכח לספר לכם עליה) ועם בעיות שונות אחרות, שלא בהכרח קשורות למצב הפיזי שלו. בדיקה מקיפה ויסודית תאפשר לך לדעת האם העברת הרכב אכן בטוחה ולקבל החלטה האם לבדוק את הרכב במוסך.

לבצע בדיקה מקיפה על הרכב

עיקולים, שעבודים והחלפת ידיים, הם רק חלק מהגורמים שיכולים לגרום לך לוותר על העסקה. קניית רכב היא קנייה יקרה ואין לך שום עניין שיפתיעו אותך, בטח שלא לאחר התשלום. תודות לרפורמת הנגשת מאגרי מידע לציבור, ניתן לקבל היום את כל הפרטים על הרכב ועד לשבע שנים אחורה. בין היתר אפשר לדעת האם הוגשו תביעות קודמות לחברות הביטוח, תאונות, ירידת ערך, טוטאל-לוס, גניבה של הרכב ובנוסף פרטים על מוכר הרכב כדי להשלים את התמונה.

בדיקת בלק"ר, בדיקה לפני קניית רכב, מספקת דוח מסודר וכל זאת בלי לצאת מהבית ובלי להגיע פיזית לשום מקום. הדוח נעשה לאחר איסוף מידע מכל מקור שיכול להיות רלוונטי לעסקה כמו: משרד המשפטים, רשם המשכונות, בית המשפט, חברות הביטוח הכונס הרשמי ועוד רבים אחרים. כל הנתונים, כולל הערכת שווי הרכב (בהתחשב בנתונים) יועברו באימייל תוך זמן קצר.

מתי כדאי לבצע בדיקה משלימה במוסך?

בעבר, הבדיקה היחידה שאפשר היה לעשות היא בדיקת מוסך. הבדיקה גילתה בעיקר בעיות גדולות וגם אם היו מספר בעיות קטנות, הן בדרך כלל לא עיכבו את העסקה. היום, הדוח המסודר מוציא מידע גם מחברות הביטוח כך שאם חברת הביטוח נתבעה בקשר לתאונה שעבר הרכב (עד שבע שנים אחורה), התביעות יופיעו בדוח. במקרה כזה, אם ההחלטה היא להתקדם עם העסקה, מומלץ לבצע בדיקה נוספת במוסך.

כשרכב עובר תאונה משמעותית, בד"כ שהסכום לתיקון בה עולה על ההשתתפות העצמית או שמעורב גורם נוסף בתאונה, בעל הרכב מדווח לחברת הביטוח כדי לקבל את ההחזר על הוצאות התיקון. ברגע שמתבצעת פעולה כזו, היא תופיע ברישומים של הרכב ומי שיתעניין ויבקש לקבל את הדוח יוכל לקבל את המידע הרלוונטי. דוח אינטרנטי יכולה לחסוך גם את עלות בדיקת הרכב במוסך, בדיקה שלא יכולה לספק מידע על הרכב ובעליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בדיקת בעלות גם בקנייה ממגרש מכירה

דוח בלק"ר יכול להתבצע בכל רכישת רכב. בין אם המוכר שעומד מולך הוא הבעלים של הרכב ובין אם בעל מגרש רכבים. בשני המקרים מומלץ לבצע את הבדיקה כאשר במידה ומדובר במגרש, אין מגע עם הבעלים ולכן ללא הבדיקה אי אפשר לדעת מה באמת המצב של הרכב. אמנם מי שמוכר לך את הרכב צריך להציג נתונים אמיתיים, אך יכול להיות שגם הוא לא יודע מהי ההיסטוריה של הרכב שהוא מציע לך, ועוד יותר סביר שהוא מכיר את ההיסטוריה של הרכב, אך הוא בניגוד עניינים ומנסה לייפות את המציאות ולהשמיט נושאים חשובים המשפיעים על מחיר הרכב.

בדיקת בעלות, טוטאל-לוס וקבלת הערכה מדויקת לרכב (שיכולה להיות מושפעת מבעלות מסחרית, תביעות קודמות ועוד), תאפשר לך לבצע את העסקה בבטחה. הכסף שלך חשוב וגם אם העסקה נראית לך הוגנת, עליך לבצע אותה בלב שלם ועם כל המידע שאפשר לקבל היום.

קצת יותר על הבדיקה

דוח בלק"ר (בדיקה לפני קניית רכב) מאפשר לך לחסוך כסף ומזמנך היקר. במקום לסמוך על מי שעומד מולך, לגשת למוסך ולשלם לא מעט על הבדיקה, וליצור קשר עם חברת הביטוח של הבעלים הנוכחיים, קל יותר לבצע בדיקה יסודית בלחיצת כפתור. את הבדיקה ניתן לבצע מכל מקום על ידי הזנת פרטי הרכב ובעל הרכב הרשום ברישיון הרכב. ניתן גם להעלות צילום של רישיון הרכב. תוך דקות ספורות יתקבלו אצלך במייל כל הפרטים החשובים שיעזרו לך לדעת אם העסקה שהוצעה לך הוגנת או לא, וחשוב מכך - ניתן יהיה לדעת מה המצב האמיתי של הרכב והאם הוא נקי מעיקולים ושעבודים.

לאחר קבלת הפרטים באפשרותך להמשיך עם העסקה, לצאת למשא ומתן או להמשיך לבצע בדיקה במוסך בשל גילוי ליקויים כלשהם. במידה והחלטת לגשת למוסך, יופק בעבורך קופון עם הנחה מיוחדת לבדיקה. דוח בלק"ר ייתן לך את המידע המקיף ביותר על הרכב ויאפשר לך לקבל את ההחלטה הנכונה בראש שקט.

בשיתוף DataCheck, בשיתוף DataCheck
  • עוד באותו נושא:
  • רכב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully