וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומלץ בתקופת הקורונה ובכלל: מקור הכנסה נוסף - החזר מס

אסף כהן בשיתוף פינאפ, בשיתוף פינאפ

10.5.2020 / 8:48

הירידה בהכנסה של שכירים רבים בתקופת משבר הקורונה עשויה להביא לזכאותם להחזר מס הכנסה. איך משיגים אותו?

מחשבון. pixabay,
מחשבון/pixabay

אף אחד מאיתנו לא דמיין את שנת 2020 מתחילה בצורה הזו. בצמוד להתפרצות נגיף הקורונה בישראל ובעולם, רבבות אזרחים, במקרה הטוב, נאלצו לצאת לחל"ת. במקרה הפחות טוב, עובדים רבים גם פוטרו ממקומות עבודתם. כעת, יותר מתמיד, זהו הזמן להגיש בקשה להחזרי מס באינטרנט ולקבל את הכספים המגיעים לכם כחוק.

שיעור האבטלה בתקופת הקורונה: התמודדות כלכלית ב-2020

לפי נתונים רשמיים אשר פורסמו על ידי רשות התעסוקה, שיעור המובטלים הנוכחי עומד כעת על 26%, נתון שלדאבוננו צפוי גם לגדול בתקופה הקרובה. בכדי לסבר את האוזן, שיעור האבטלה בתחילת חודש מרץ עמד על כ-4%. למעשה, אנחנו מדברים על גידול של פי -6 בשיעור האבטלה.

על רקע יציאתם של עובדים רבים לחל"ת, אנחנו במקביל גם עדים להתחלה של פיטורי עובדים במקומות עבודה שונים. כמובן שעובדים רבים אשר יצאו לחל"ת, או שמא פוטרו, יקבלו את תשלומי האבטלה שלהם. יחד עם זאת, תשלומי האבטלה האלו בדרך כלל יהיו נמוכים משמעותית מהשכר החודשי שקדם למשבר הקורונה.

בין אם עובדים יצאו לחל"ת ובין אם פוטרו, השינוי הזה ברמת ההכנסה הוא הסיבה לכך שמומלץ להגיש בקשה להחזרי מס אונליין. ייתכן כי בימים עברו, החזר מרשויות המס לא בהכרח נלקח בחשבון כמקור הכנסה נוסף, הרי שכיום התמונה השתנתה. בימינו, אנשים רבים נעזרים בחברות ייעוץ מס והחזרי מס הכנסה עבור קבלת החזרי מס, במקרים רבים מדובר בסכומי כסף משמעותיים.

מי הם העובדים הזכאים להחזרי מס ומדוע?

לפני שנסביר מדוע לעובדים שכירים מגיעים החזרי מס הכנסה בתקופת הקורונה, בואו נבין קודם איך עובד גוף מס הכנסה. כיצד למעשה מחושבים אותם מסים שאנחנו משלמים למס הכנסה? לאחר שנבין קצת יותר לעומק את נושא גביית המסים מאיתנו, נוכל גם להבין מדוע בתקופת הקורונה תהיה קיימת סבירות מאוד גבוהה שאכן תקבלו החזרים ממס הכנסה.

חישוב מס הכנסה מתבצע באופן קלנדרי. במילים אחרות, המסים משולמים על ידי האזרח בעבור כל שנת מס בנפרד. מאידך, המעסיקים מחשבים את מס ההכנסה של העובדים שלהם בכל חודש וחודש. כך יוצא שבתקופה זו של נגיף הקורונה, נוצרים למעשה פערים בין תשלומי המסים החודשיים אשר בוצעו בפועל, לתשלומי המסים השנתיים הנדרשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בימי הקורונה: מקור הכנסה נוסף שחשוב לקחת בחשבון

בהקשר ישיר למשבר הקורונה שכל העולם כרגע מתמודד אתו, בחודשי ינואר, פברואר וגם מחצית מחודש מרץ השנה, רוב העובדים השכירים בארץ נהנו משכר עבודתם הרגיל דרך מקומות עבודתם. בחודשים אלו, המעסיקים ניכו במקור את תשלומי מס ההכנסה על פי מדרגת המס הגבוהה. מה זה אומר? ובכן, במילים אחרות, זה אומר שבעצם הניכוי בוצע בשיעורו הגבוה יותר. השיעור הגבוה תואם את מדרגת הכנסתו של העובד השכיר במועד הקבלה של המשכורת.

העובדים השכירים שילמו תשלומי מס הכנסה לפי רמת שכרם טרם פרוץ המשבר. בעתיד הקרוב, גוף ביטוח לאומי צפוי לשלם לאותם עובדים את דמי אבטלתם וינכה מס שולי נמוך יותר. זאת, משום הירידה ברמת השכר של העובדים השכירים. כשיהיה באפשרותם של העובדים השכירים לחזור לעבוד במסגרת ובאופן מלאים, השכירים אשר הוצא לחל"ת ישובו למקום עבודתם וישלמו מסים בהתאם להכנסתם באותו החודש. במילים אחרות, ללא התחשבות בירידה ברמת ההכנסה שהייתה להם בתקופת החל"ת, או בתקופת האבטלה.

בתקופה זו, חלה ירידה משמעותית ברמת הכנסותיהם של למעלה ממיליון ישראלים. בחודשי ינואר ועד מרץ, המיסים ששולמו ע"י עובדים שכירים היה בד"כ גבוה יותר ממה שהם אמורים לשלם באמת. לאור הנסיבות הקיימות, שכירים כיום נהנים מזכאות לקבלת החזר מס מרשויות המס. רוצים את זה במספרים? כרגע, מסתמן כי למעלה מ-1,000,000 שכירים בישראל יוכלו לקבל החזרי מס הכנסה. הצפי המוערך הוא בגובה של מאות מיליוני שקלים, שישמשו ישראלים רבים כמקור הכנסה נוסף.

2020: מה הדרך המומלצת לקבל החזרי מס?

חשוב מאוד לדעת, גוף מס הכנסה לעולם לא בודק "למי הוא חייב כסף". מאחר שקבלת הכסף שלכם תלויה אך ורק בכם, אתם תצטרכו להגיש בקשה להחזרי מס הכנסה (עדיף אונליין ובצמוד לסיוע של חברת החזרי מס מקצועית ומוכרת). לאחר הגשת בקשת החזרי מס הכנסה, גוף מס הכנסה יפעל ויבדוק את בקשתכם להחזרי המס. נכון ל-2020, קיימות דרכים מומלצות להגיש בקשות להחזרי מס הכנסה, בואו נסביר:

• אתם יכולים לפנות למס הכנסה עם בקשה להחזר עבור שנות מס שנגמרו. ככה יוצא שהחל מינואר 2021, יהיה אפשרי ששכירים יגישו בקשות החזרי מס למשרד פקיד שומה. מומלץ לשמור את כל הטפסים והדיווחים על ההכנסות שלכם בתקופת משבר הקורונה, בכדי שתוכלו לקבל את מלוא ההחזרים המגיעים לכם ממס הכנסה.

• כיום, שכירים יכולים להגיש בקשה להחזרי מס הכנסה עבור השנים 2014 - 2019. לכן, ההמלצה הכי גורפת היא הגשת הבקשה להחזר מס - כבר עכשיו. בכדי להגיש את הבקשה, תצטרכו להצטייד בטפסי 106 של שנות המס הנדרשות. יחד עם זאת, יש להמציא גם את אישורי התשלומים של הביטוח הלאומי (אפשר לקבל אותם אונליין באתר האינטרנט של ביטוח לאומי).

בכל מקרה ולאחר שהגשתם בקשה להחזר מס, תמיד יהיה כדאי ומומלץ לבצע בדיקה שנתית עבור החזר מס. הבדיקה הזו יכולה להוות עבורכם מקור הכנסה נוסף.

בשורה התחתונה, חשוב לדעת כי לאחרונה, רשות המסים הורתה על השחרור של כספים עבור החזרי מס לשכירים ולעצמאיים. לידיעתכם, מדובר בסכום של כמיליארד שקלים. מאחר שרשות המסים בהחלט מודעת לאותם קשיים כלכליים אשר נוצרו בעקבות משבר וירוס הקורונה, מסתמן כי צפי זמן הטיפול יהיה יחסית קצר. כמו רבים וטובים אחרים, גם אתם זקוקים למקור הכנסה נוסף? זה בדיוק הזמן לפעול עבור כך, הגישו בקשה להחזרי מס הכנסה באינטרנט.

למה לקבל כסף ממס הכנסה עם חברת פינאפ (FINUPP) ?

• בדיקת החזרי מס הכנסה חינם - תוך זמן קצר תקבלו תשובה ותוצאות בדיקה על ידי מומחי ייעוץ המס של חברת פינאפ (FINUPP).

• שירות החזרי מס אונליין - הכול באינטרנט, אתם לא צריכים לקום מהכיסא. השירות הוא דיגיטלי לכל אורך הדרך.

• הכי זולים בארץ - חברת פינאפ (FINUPP) גובה את המחיר הנמוך בישראל עבור החזרי מס הכנסה - 7% - 9% מההחזר (כולל מע"מ).

צריכים ייעוץ נוסף? אל תתעכבו בקבלת הכספים המגיעים לכם כחוק. עם ניסיון של שנים רבות וייעוץ עבור רבבות ישראלים, חברת פינאפ יכולה לסייע גם לכם בקבלת כספים ממס הכנסה בתקופת הקורונה. ושנחזור לשגרה במהרה, תרגישו טוב!

אסף כהן, מנכ"ל פינאפ (Finupp.com), סטארט-אפ המפתח פלטפורמה להחזרי מס לשכירים

אסף כהן בשיתוף פינאפ, בשיתוף פינאפ
  • עוד באותו נושא:
  • החזרי מס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully