וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטליז שמכין מראש מעדנים שגרמו לנו ללקק את האצבעות

בשיתוף אטליז אבו שקארה, בשיתוף אטליז אבו שקארה

6.5.2020 / 14:34

שני מפיקים חברי מערכת "המומחים" ביקרו בקצביית הבוטיק "אטליז אבו שקארה" ברחוב חורי 38 בשכונת ואדי ניסנאס בחיפה, הם חזרו מוקסמים משפע הבשרים האיכותיים

אטליז אבו שקארה. יח"צ,
אטליז אבו שקארה/יח"צ

במסגרת כתבות מערכת "המומחים" התרות אחר קצביות נבחרות ברחבי הארץ, אנחנו תמיד אוהבים לסמן מקומות בהם ניתן לרכוש נתחים שונים מוכנים ומתובלים מראש. הפעם מצאנו מקום שככל הנראה מעניק את מגוון האפשרויות הגדול ביותר, "אטליז אבו שקארה", והמעדנים שנמצאים בו, דליקטס.

"אטליז אבו שקארה" הוא עסק משפחתי, דור שני ואחד המקומות הידועים ואהובים ביותר על תושבי הצפון. קצביה ותיקה שפעילה כבר למעלה מ-33 שנה. במקום מתמחים בסוגי בשרים שונים, בשר עגל, כבש ובשר לבן, כאשר יש מקום מכובד גם לעופות ואפילו פירות ים.

הקצביה מחזיקה בתו "חי בר", זה מעיד כי הם בוחרים את הבקר וכבשים שלהם ממרעות חופשים ברמת הגולן, אלו לנחשבים למובחרים ביותר בתעשייה.

כאשר ביקרנו במקום התאפשר לנו לשוחח עם כמה לקוחות. מושיקו אנטבי, תושב העיר סיפר לנו, "אני משוגע על הסטייקים שלהם, אלה שעוברים יישון במקרר המיוחד, מדובר תהליך שנמשך כמה חודשים לכן אני מזמין מראש כל שבועיים, כדי שלא יגמר לי לעולם".

אטליז אבו שקארה. יח"צ,
אטליז אבו שקארה/יח"צ

ביקשנו ממרוואן הבעלים של הקצבייה הסבר מעמיק על התהליך המדובר. "על מנת שהסטייק ייצא מושלם יש שתי אפשרויות, הראשונה שבה אנחנו משאירים את הנתח ביישון יבש פתוח במשך 90 ימים. אפשרות נוספת היא שהנתח יעבור יישון רטוב, זה נעשה בוואקום כאשר הנתח עטוף, בסיום התהליך הנתח רך ומעט מעושן, מה שמעניק לו טעם מיוחד".

בקצבייה ניתן להשיג סטייקים בלאק אנגוס משוישים.

הדבר שמבחינתנו הוא חוד החנית של הקצבייה אלו הן הארוחות המוכנות מראש שהקצבים במקום דואגים להכין עבור הלקוחות, חגיגה אחת גדולה, פשוט לבוא ולקחת או להזמין.

לדוגמא: שוק טלה ממולא עם כמה אפשרויות לבחירה, עם עשבי תיבול, אורז, פירות יבשים או עלי גפן ממולאים שמונחים בתוך השוק. כל מה שצריך לעשות לאחר מכן זה לחמם את התנור מראש על 250 מעלות ולהכניס את השוק למשך 20 דקות כשהוא פתוח. לאחר מכן להוריד את המעלות ל 150 ולהשאיר אותו סגור בתנור למשך 3 שעות, לא לשכוח להוסיף כוס מים לתבנית.

ישנה רולדה עם ארבעה טעמים, טלה, אנטריוקט, סינטה ופילה, גם את הרולדה מכניסים לתנור שחומם מראש על 250 מעלות למשך 20 דקות, לאחר מכן מורידים ל 170 מעלות ומשאירים את הרולדה בפנים למשך 40 דקות נוספות.

יש עוף שלם ללא עצמות, ממולא בחזה אווז מעושן, פיסטוקים ובשר בקר, אותו מכניסים למשך שעה ועשרים דקות על חום של 200 מעלות.

פילה עגל מעולה עם ערמונים ופטריות, גם בנוגע אליו מתחילים עם 20 דקות בחום של 250 מעלות ולאחר מכן מחכים עוד חצי שעה בחום של 170 מעלות.

פורקטה, צלעות חזיר עם עשבי תיבול ושום, גם בנוגע אליו הנוהל הוא של 20 דקות ראשונות ב 250 מעלות ולאחר מכן מורידים ל 150 מעלות ומשאירים את הצלעות במשך שעתיים תמימות.

לקוחה נוספת, מיכאלה פלדמן תושבת הקריות סיפרה לנו, "אני מגיעה לפה פעם בשבוע במיוחד עבור שיפודי לוליפופ, סינטה דקה שמתבלים אותה, ולאחר מכן שמים מעל עוד שכבה דקה של שומן כבש ופיסטוקים, מגלגלים והם מוכנים כמו סושי בתוך שיפוד, זה הפייבוריט של בעלי והילדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אטליז אבו שקארה. יח"צ,
אטליז אבו שקארה/יח"צ

אם כל הטוב הזה לא מספיק אז בנוסף ישנה פינת כריכים מלחם מחמצת של אופה פרטי, אלו ממולאים בבשרים שונים שבקצביה מעשנים, פיקניה, רוסטביף, ספריבס לבן, ביחד עם רטבים תוצרת הבית ללא סוכר ותוספת של גבינות צ'דר ובייקון.

"אטליז אבו שקארה", ניסיון של 33 שנה, ניקיון של בית מרקחת ושירות אדיב, אנחנו יצאנו המומים ומאושרים מהשפע וטעמים בלתי נגמרים.

לעמוד הפייסבוק

לעמוד הפייסבוק של הקצבייה

לעמוד האינסטגרם

בשיתוף אטליז אבו שקארה, בשיתוף אטליז אבו שקארה
  • עוד באותו נושא:
  • אטליז
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully