וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים דירה? הבדיקות לליקויי בניה שחייבים לבצע לפני אכלוס

בשיתוף הורביץ מהנדסים, בשיתוף הורביץ מהנדסים

6.5.2020 / 12:08

לאחר שנים של מאמץ, בשעה טובה ומוצלחת, הצלחתם להגיע אל היעד הנכסף של רכישת דירה. על מנת להיות בטוחים שהנכס לא טומן בחובו ליקויי בנייה שיגרמו לכם להוצאה כספית לא מתוכננת, מומלץ ביותר להיעזר בשירות בדק בית מקצועי לדירה

הורביץ מהנדסים. יח"צ,
בדק בית/יח"צ

קבלו נתון שיפתיע אתכם: לפי מחקרי הטכניון, ב100% (!) מהדירות בישראל ישנם ליקויי בנייה. הליקויים יכולים להיות קלים, כמו למשל סדקים קטנים או פגמים בריצוף, ואף יכולים להצביע על בעיה חמורה בהרבה כגון חדירת רטיבות סמויה, דירה בשטח קטן יותר מהמובטח או כשלים במערכות החשמל והגז בדירה.

סיבות רבות מובילות לכשלים אלו, לעיתים מדובר בעובדי בנייה לא מקצועיים ולא מיומנים דיים המבצעים כשלים בעבודתם, ולעיתים הסיבה נעוצה באינטרסים של הקבלן המבצע להוזיל עלויות ו''לעגל פינות''.

הורביץ מהנדסים. גלית חזן,
בדק בית/גלית חזן

האומדן הכספי לתיקון הליקויים בדירה חדשה בישראל עומד בממוצע על 60,000 שקל. היכולת לקבל את סכום הפיצוי מהקבלן תלויה לרוב באיכות כתיבת חוות הדעת של המומחה.

על מנת להימנע ממצבים אלו, המחייבים הוצאה כספית נוספת לתיקון הליקויים, חשוב במיוחד להיעזר בשירות מקצועי של בדיקת הנכס הכוללת איתור ליקויי בנייה, פגמים ונזקים, בעיות גלויות באיטום וחדירת מים.

חשוב לציין כי חוק מכר דירות בישראל מגדיר את תחום אחריותו של הקבלן המבצע בנוגע לתיקון ליקוי בניה המתגלים בשטח הדירה. ברוב המקרים, איתור ליקויי בניה בטרם רכישת הדירה, מאפשר לכם לדרוש מהקבלן נטילת אחריות בנוגע לתיקון הליקוי. במקרים של רכישת דירה מיד שנייה, איתור הליקויים על ידי מומחים בבדק הבית יכולה להוביל לירידה במחיר הדירה בהתאם לעלות תיקון הליקויים שנמצאו, מסביר המהנדס נחשון הורביץ, מומחה לכתיבת חוות דעת הנדסיות מחברת ''הורוביץ מהנדסים''.

לדברי נחשון, ההצלחה טמונה בידיהם של המהנדסים והניסיון שברשותם. מסיבה זו החלטנו שבחברת הורביץ מהנדסים כלל המומחים המבצעים ביקורות בדירות יהיו מהנדסים אשר הוסמכו על ידי איגוד המהנדסים לכתיבת חוות דעת משפטיות לליקויי בניה.

"אני חושב שזו בגדר חובה על כל רוכש נכס לבצע בדק בית בטרם הרכישה." מכריז נחשון "אדם שרוכש רכב בעשרות אלפי שקלים, דואג לקחת אותו לבדיקה, על אחת כמה וכמה אדם שרוכש נכס בשווי מיליוני שקלים, מומלץ שייעזר בבדיקת בדק הבית שיכולה לחסוך עבורו המון כסף. לדעתי לא צריכה להיות התפשרות בתחום ליקויי הבנייה. מדובר בנכס שאדם רוכש ממיטב כספו, לאורך תקופה ארוכה ויש לו השלכות כספיות מרחיקי לכת."

במסגרת בדק הבית, צוות מהנדסי החברה מפיק חוות דעת מקצועיות המפרטות ליקויים שנמצאו, בגיבוי התקן הישראלי או על פי כללי המקצוע, צילום הליקויים שנמצאו והערכה כספית לתיקונם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הורביץ מהנדסים. יח"צ,
ליקויי בנייה/יח"צ

בדירות בהן קיימת חדירת רטיבות שמקורה בחדר המקלחת או ממעטפת הבית, מומלץ לקבל מהמומחה מפרט איטום והנחיות ברורות לאופן הטיפול בנזילה.

כמו כן, מומלץ לבדוק את היקף שירותי הבדיקה המוצעים על ידי החברה, כך למשל תוכלו לבדוק האם הליך הליווי כולל שירותי שמאות במידת הצורך, או סיוע מעורך דין, שנדרש לעיתים כאשר לאחר קבלת דו''ח הליקויים הקבלן מתנער מאחריות.

אם הנכם לפני רכישת דירה מקבלן או דירה יד שנייה מומלץ לבדוק את מצב הנכס בעזרת מומחים שידאגו לכך שתקבלו תמורה מלאה לכספכם ותוכלו להימנע ככל שניתן מליקויים העלולים להוות מפגע בטיחותי וסביבתי בעתיד.

לקבלת הצעת מחיר ממומחה בדק בית של ''הורביץ מהנדסים''

03-6909485

לאתר החברה

בשיתוף הורביץ מהנדסים, בשיתוף הורביץ מהנדסים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully