וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החנות המאלפת: חנות בעלי החיות המיוחדת מהצפון

בשיתוף דוגטור, בשיתוף דוגטור

5.5.2020 / 16:19

הראל, שלמד אילוף כלבים בווינגייט, פתח בקניות הרקפות במעלות תרשיחא חנות בעלי חיים בשם "דוגטור", שמציעה גם אוכל במחירים מצוינים וגם טיפים מהבעלים לגידול הכלבים שלכם. יש אפילו משלוחים מהירים לכל הצפון

חנות בעלי חיים דוגטור. יח"צ,
חנות בעלי חיים דוגטור/יח"צ

במסגרת כתבות מערכת "המומחים" על בתי עסק חדשים, לשולחן העורך הגיעו שמועות על חנות למוצרי בעלי חיים חדשה ביישוב מעלות תרשיחא, "דוגטור" שמה. החנות ממוקמת בקניון הרקפות (שדרות ירושלים 22) ולמרות שהיא פעילה רק כארבעה חודשים, היא כבר הספיקה לעשות לעצמה שם גדול בכל אזור הצפון. קפצנו להתרשם מקרוב וחזרנו מוקסמים מאיש שמבין לעומק את בעלי החיים.

חנות למוצרי בעלי חיים "דוגטור" במעלות תרשיחא נפתחה בתחילת השנה וכבר הפכה למקום עלייה לרגל עבור לקוחות רבים מאזור הצפון. הסיבה לכך היא כי בנוסף לסוגי האוכל הרבים הנמצאים בה, בעלי החנות הראל הוא מאלף כלבים מקצועי, כך שלקוחותיו נהנים משירות כפול, אוכל איכותי לבעלי החיים וקבלת טיפים לגידול נכון כלבים.

"מאז ומתמיד אהבתי בעלי חיים וחלום חיי היה לעבוד במשהו שאני אוהב וכיום אני משלב בין התזונה לבין הפעילות בשטח עם הכלבים עצמם", סיפר הראל. את הכשרתו קיבל בקורס אילוף שעבר במכון וינגייט, אילוף מקצועי בשיטה החיובית ועל כך הוא הסביר: "הדגש בשיטה הזו הוא ללמוד כיצד לאלף את הכלבים על ידי גירוי חיובי של אוכל ומשחק, כלומר על כל פעולה טובה יש תמורה".

תהליך הלימוד כלל מספר שלבים, הראשון תיאורטי ולאחריו מעשי, במסגרתו הראל היה צריך לאלף ארבעה כלבים שונים, "ירוקים" לגמרי, כאלה שלא עברו אילוף קודם לכן. "בתהליך התיאורטי למדתי בין היתר על כל סוגי האוכל לבעלי חיים, מה להתאים לכל סוג ולכל גיל, כי יש סוגי אוכלים שונים שיכולים לגרום לתופעות לוואי ולכן לא כל כל סוג אוכל מתאים לכולם", סיפר הראל. "במסגרת הקורס המעשי למדתי על התנהגויות הכלבים. מתחילים בשלב הבסיסי ומשם מתקדמים עם הכלב, לאט לאט מכניסים לו הרגלים ברורים עד שהוא מחונך לבצע מספר פעולות עיקריות".

אחד הדברים החשובים ביותר באילוף הכלב הוא שגם בעלי הכלבים יבינו כי להם יש תפקיד מרכזי בעיצוב ההתנהגות: "הכלב נוטה לקבל סמכות דרך שפת הגוף של בעליו", סיפר הראל, "המטרה הסופית היא להגיע לשלב שבו לא צריך לתת הוראה קולית, אלא ששפת הגוף תנחה אותו באופן אוטומטי".

חנות בעלי חיים דוגטור. יח"צ,
חנות בעלי חיים דוגטור/יח"צ

בחנות עצמה מצאנו מגוון רחב של מזון לכלבים, חתולים, מכרסמים וזוחלים של כל החברות הגדולות והמוכרות, במחירים נמוכים. על תפיסת עולמו הכלכלית הראל סיפר: "אני מעדיף להרוויח פחות ולמכור יותר. אומנם הפרנסה חשובה, אבל חשוב לי עוד יותר להתאים את המוצר המתאים לכל בעל חיים ולא לעשוק את האנשים". ביקשנו לקבל טיפ מעשי עבור בעלים של כלבים מזדקנים והראל המליץ להרטיב מעט את האוכל בשלב הראשון ומעבר לזה לקנות אוכל מסוג סניור, בו רמת השומן וחלבון מותאמים שם לכלבים הוותיקים.

לעומת זאת, מזון לגורים חייב להיות מועשר בחלבון וויטמינים והניתוק מהשגר חייב להיות לאחר שבעה שבועות ולא מאוחר יותר משמונה עד תשעה שבועות, משום שזה יכול להשפיע על כל ההתפתחות הגורים וליצור בעיות התנהגות עתידיות.

תוך כדי שהות בחנות שמנו לב שלא מעט ילדים ונערים הגיעו על מנת לשוחח עם הראל ולשאול על טיפול בכלבים והוא שמח לתת הסברים בסבלנות מרשימה, חלק ממשימה התנדבותית שלקח על עצמו, לעזור לילדים להתחבר לכלבים בזמן הפנוי כדי שלא יפנו למקומות לא טובים בחיים ובמקום להתערבב עם אוכלוסייה בעייתית.

הפתעה נוספת שלמדנו עליה היא כי בביתו הראל מגדל שני סוגים של תוכים, תוכונים וקוקטיילים: "תוכים זו האהבה השנייה שלי אחרי כלבים ולהפתעתי בתקופת הקורונה העכשווית הביקוש להם גדל בצורה משמעותית. הורים רבים למדו כי מדובר בחיה נהדרת עבור ילדים והם נהנים לשבור את השגרה שבה מטפסים על הקירות בבידוד עם חיית מחמד שכזו".

בתקופת הקורונה הראל מבצע לא מעט שיחות אונליין עם לקוחות ומנסה ללמוד מרחוק ודרך מסך הטלפון הסלולרי או המחשב על בעיות ההתנהגות של הכלבים. לעיתים הוא מחכה במשך מספר שעות עד לסיטואציה בה הכלב יעשה את הבעיה שעליה סיפרו לו הבעלים. בתקופה הזו, שירות המשלוחים של "דוגטור" עובד שעות נוספות, כאשר האספקה מגיעה לכל אזור הצפון עד 24 שעות מרגע ההזמנה. לנו הייתה חוויה נעימה עם איש מקצוע שחי ונושם את בעלי החיים בצורה מרשימה ועל כך לא נותר לנו אלא להוריד בפניו את הכובע.

מספר הטלפון להזמנות - 0552700608

https://www.facebook.com/people/Dogtor-Dogtor/100033272242097

https://instagram.com/dogtor12?igshid=1m14jqt14nr5c

חנות בעלי חיים דוגטור. יח"צ,
חנות בעלי חיים דוגטור/יח"צ
בשיתוף דוגטור, בשיתוף דוגטור
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully