וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אפשר לעשות עם 100 אלף שקל בשוק ההון?

בשיתוף אינסיידרס, בשיתוף אינסיידרס

5.5.2020 / 10:04

נדל"ן? קופות גמל? או אולי סתם פיקדון בבנק? מה כדאי לעשות עם כסף פנוי שצברתם?

התלבטות. ShutterStock
התלבטות/ShutterStock

עבדתם ובזעת אפכם חסכתם סכום של 100 אלף שקלים. זהו בהחלט סכום מכובד, אך אם אין לכם צורך לשימוש מיידי בכסף, אולי כדאי לכם להשקיע אותו? מה האפשרויות העומדות בפניכם? ערכו של הכסף נשחק באופן טבעי והשקעתו היא הסיכוי היחידי לשמר את ערכו ואף לצבור תשואות, כלומר לתת לכסף שלכם לעבוד בשבילכם. בטרם תשקיעו את הכסף עליכם לשאול את עצמכם מהי רמת הנזילות הדרושה לכם, כלומר מתי תזדקקו לכסף, ובהתאם לכך לבחור אפיק השקעה לטווח קצר או ארוך. כמו כן יש לקחת בחשבון את הסבילות שלכם לסיכון.

אפשרות ההשקעה הבסיסית ביותר היא באחת מתוכניות החיסכון אשר מציעים לכם הבנקים. אלו יכולים להיות פיקדונות קצרי מועד ופיקדונות לטווח ארוך, אך הבעיה בתכניות חיסכון אלו היא שהריביות הן נמוכות וככל הנראה זוהי אינה הדרך הטובה ביותר להשקיע את הכסף שלכם. אז מה אפשר לעשות עם 100 אלף שקל ? להלן כמה רעיונות:

1. תיק השקעות - אחת האפשרויות אשר עומדות בפניכם היא פנייה לבתי ההשקעות לצורך ניהול תיקי השקעות. ברוב בתי ההשקעות נדרש סכום מינימלי אשר עשוי להיות גבוה יותר. אך יתכן ותמצאו בית השקעות אשר ינהל עבורכם את הכסף. היתרון של תיק השקעות הוא שאתם זוכים בניהול תיק השקעות מקצועי ומעבר לקביעה ראשונית של מאפייני ההשקעה והציפיות שלכם מהתיק, אינם צריכים להיות מעורבים ברמה היום יומית. תיק השקעות מאפשר לכם נזילות גבוהה והוא מתאים למי שאינו מבין בשוק ההון אך רוצה ליהנות מיתרונותיו והאפשרויות הקיימות בו.

2. מסחר בבורסה - השקעה בבורסה באופן עצמאי יכולה להתאים גם עבור השקעות לטווח ארוך וגם עבור השקעות לטווח הקצר. כך תוכלו לבחור לעצמכם את ההשקעות ואת רמת הסיכון. אך מסחר בבורסה דורש יותר מהבנה בסיסית בשוק ההון וגם הקדשת זמן לניתוחי מניות וניהול סיכונים. אם אתם שוקלים אופציה זו ואינכם מכירים את שוק ההון, כדאי שתקדישו קודם את הזמן ללימוד הנושא. תוכלו לקחת קורס השקעות ושם תלמדו כיצד לבחור מניות, כיצד לקבוע אסטרטגיית השקעה, לפזר סיכונים וכל מה שצריך בשביל להשקיע נכון.

3. השקעה בקופות גמל - קופת גמל היא מוצר פיננסי מעניין אשר מאפשר לכם להשיג תשואות יפות ויחד עם זאת לשמור על רמה גבוהה של נזילות. בקופת גמל, בדומה לניהול תיק השקעות, אתם זוכים לניהול מקצועי של הקופה. יש כאן גם הטבת מס במקרה ותמשכו את הכסף לאחר גיל הפרישה כקצבה פנסיונית. גם דמי הניהול הם נמוכים וזהו פתרון אשר יכול להתאים לכל משקיע.

4. השקעה בנדל"ן - גם השקעה בנדל"ן היא אפשרות טובה. אנשים המשקיעים בנדל"ן יכולים ליהנות מעליית ערך הנכס וגם הכנסות מדמי שכירות וניתן לבצע את השקעות הנדל"ן בארץ ובחו"ל. אך סכום של 100 אלף שקל הוא סכום קטן מידי בשביל לרכוש נכש ולכן אפשרות ההשקעה הרלוונטית עבור סכום זה היא באמצעות קרן השקעות נדל"ן. קרן שכזו היא גם כן קרן המנוהלת בנאמנות אך במקום להשקיע במניות ומוצרים פיננסיים היא משקיעה בנכסי נדל"ן ומייצרת עבורכם תשואות יפות וגם שומרת על נזילות.

5. השקעה בזירות סוחר - זירות סוחר הן זירות מסחר המתנהלות מול החברות שמפעילות אותן. בדרך כלל מדובר בסחר בנגזרים של מט"ח, ניירות ערך וסחורות. ניתן להשקיע כאן בדומה להשקעה בבורסה אך למעשה לא תהיה לנו אחזקה בנכס הבסיס אלא בחוזה שמחקה את המחירים ואנו נרוויח\נפסיד את הפער בין מחיר הפתיחה למחיר הסגירה של הנכס שרכשנו. בזירות סוחר ניתן לקבל מינוף גבוה(הגדלת כח קניה) יחד עם זאת הן דורשות הבנה לפחות בסיסית בשוק ההון בגלל הסיכון הגבוהה של מסחר באמצעותן.

אז מאיפה מתחילים? כיום יש חברות המספקות הכוונה ללקוחות בשוק ההון, המובילה והגדולה ביניהם אינסיידרס , עוזרת לכאלו שמעוניינים להכנס לשוק ההון ללא ידע או ניסיון ועוזרת להם בצעדיהם הראשונים בשוק ההון(בחינם, אמרנו?) מלבד ההסברים המפורטים שתקבלו מנציגי החברה תוכלו גם להעזר בהם בכדי לקבל קורסים במחירים מוזלים מהמכללות המובילות בארץ, לקרוא מדריכים, מאמרים, לבצע סקר שוק בין בתי ההשקעות בארץ ועוד הרבה. עצה שלנו? יש לכם התלבטות או שאלה בנוגע לשוק ההון? פשוט תתקשרו אליהם.

בשיתוף אינסיידרס, בשיתוף אינסיידרס
  • עוד באותו נושא:
  • שוק ההון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully