וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בקורונה: כך תינצלו מרכישת דירה פגומה

בשיתוף סאגה, בשיתוף סאגה

4.5.2020 / 16:18

בחודשים האחרונים נרשמה האטה משמעותית באתרי הבנייה, מה שעלול להוביל קבלנים למסור דירות חדשות לפני שהן בטוחות למגורים. לכן, חשוב להזמין מהנדס אזרחי לביצוע בדק בית נרחב. כל התשובות, כדי שלא תצטערו בהמשך

שמואל גלברמן מנכ"ל סאגה בדק בית עם דוח בדק בית לאחר סיום בדיקה. יח"צ - סאגה,
שמואל גלברמן מנכ"ל סאגה בדק בית עם דוח בדק בית לאחר סיום בדיקה/יח"צ - סאגה

תקופת הקורונה מאופיינת בכך שנוצרים מצבים לא צפויים בתחומים רבים ובכללם הנדל"ן. מצבים אלו משפיעים רבות על הרוכשים הפוטנציאלים.

רכישת דירה בתקופת הקורונה

בחודשים האחרונים, למרות ההכרזה של ענף הנדל"ן כמשק לשעת חירום, נראתה האטה רבה בכל אתרי הבנייה. הסיבות לכך הן רבות, אך בעיקר נובעות מכך שעובדים רבים העדיפו להיות בבית בסגר ולא להגיע לאתרים ומכך שנוצר מחסור בחומרי בנייה עקב אי קבלת משלוחי ייבוא, אשר עד עתה הגיעו ארצה באופן שוטף.

מסירת דירות חדשות בתקופת הקורונה

הקבלנים שסיימו את עבודות הגמר מזמינים את הלקוחות על מנת לקבל את המפתח לדירתם החדשה, אך לנוכח הבעיות שנראו בחודשים האחרונים, חשוב מאד שכל דייר ישכור את שירותיו של מהנדס אזרחי, אשר יבצע בדק בית נרחב בדירה החדשה, כדי לוודא שהיא ראויה ובטוחה לשימוש.

מעבר דירה. shutterstock, ShutterStock
מעבר דירה/ShutterStock, shutterstock

הנושא חשוב שבעתיים בתקופה זו, כיוון שלאור הקשיים לסיים את הפרויקט מצד אחד וקשיי הנזילות של הקבלנים מצד שני, קיים חשש שעבודות מסוימות בוצעו באופן מהיר ולא מושלם, רק כדי להעביר את הדירה במהירות ללקוח. תקופת הקורונה יצרה בעיות אמיתיות ומהותיות בתזרים המזומנים של בעלי עסקים רבים וביניהם הקבלנים. כספים שהקבלנים היו אמורים לקבל מגורמים שונים לא התקבלו, אך הם נדרשו להמשיך ולשלם את כל המחויבויות שלהם לספקים ולגורמים נוספים.

עקב המציאות הקשה, הדרך הנכונה ביותר עבור הקבלנים היא למסור כמה שיותר מהר את הדירות החדשות ולקבל מהלקוחות את יתרת התשלום המגיעה להם, זאת כדי שיצופו מעל פני המים.

עריכת דוח בדק בית בדירה חדשה

דוח בדק בית הוא דוח מקיף ביותר, המתבצע בכל שטח הדירה וזאת כדי לגלות ליקויים ותקלות. המהנדס בוחן כל נקודה בדירה באמצעות מכשור חדשני, אשר בודק סוגיות אקוטיות כמו נזילות, בנייה בחומרי בניין שאינם בעלי תו תקן המאושר על ידי מכון התקנים הישראלי, לחות מוגברת, מים כלואים, מערכות החשמל, המיזוג, האינסטלציה, מידות שאינן תואמות את תכניות הדירה ועוד.

בתום הבדיקה המהנדס מגיש דוח מפורט של הליקויים ושל עלות תיקון כל אחד מהם. בנוסף, הוא מדגיש נקודות בעייתיות אשר על הקבלן לתקן ללא דיחוי, כיוון שללא ביצוען הדירה מסוכנת למגורים. לדוגמה, אם הקבלן, עקב חוסר בכוח אדם, לא דאג לבצע הארקה לדירה, לא חיבר כראוי את המזגן או לא התקין מעקה במדרגות. קיימות גם תקלות שהן חשובות אך לא קריטיות ולכן לא יעכבו את המעבר, אך על הקבלן להתחייב לבצע תיקונים עד תום שנת האחריות.

עין מקצועית בוחנת היא המפתח לקבלת דירה תקינה

הצורך בביצוע בדיקה מקצועית כמו בדק בית היא מהותית ולכן אסור לוותר עליה.

בשיתוף סאגה, בשיתוף סאגה
  • עוד באותו נושא:
  • דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully