וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמרעה לחנות: המשק המשפחתי המיוחד

בשיתוף משק דן, בשיתוף משק דן

4.5.2020 / 12:05

עמרי דן וארבעת בניו רכשו מקיבוץ חמדיה את העדר כדי לשמור על מפעל חייהם. כיום, ארבע דורות כבר מעורבים בעשייה והעניינים משגשגים, כולל התגברות על כל הקשיים שבדרך. עכשיו אפילו יש להם קצביית בוטיק חדשה

משק דן. Visionet,
משק דן/Visionet

בתי עסק רבים בישראל חרטו על דגלם את הציונות ומשק דן, מקיבוץ חמדיה, נמצא בצמרת הרשימה הזו.

המשק שייך למשפחה מהקיבוץ השוכן בעמק המעיינות. במשך עשרות שנים כחברי קיבוץ בני המשפחה עבדו בחוות הבקר, עד שרכשו אותה מידי הקיבוץ עצמו בסוף 2015. שני מפיקים חברי מערכת "המומחים" קפצו להכיר את סיפורם של בני המשפחה המיוחדת במינה הזו ואת פועלם.

בשנת 1981, בן קיבוץ חמדיה, עמרי דן, לקח על עצמו את ניהול ענף הבקר של הקיבוץ ועשה זאת באהבה והצלחה יתרה. בחלוף השנים, במסגרת הקפאת הליכים, החליט הנאמן על מכירת חוות הבקר ועמרי, יחד עם ארבעת בניו נעם, אלון, עדי ובן, סירבו לוותר על מפעל חייהם, רכשו את עדר הפרות כולו והקימו את משק דן.

החווה מחזיקה כ-21 אלף דונם של שטחי מרעה פתוחים, המחולקים לחלקות משנה. העדר הגדול מושתת על הכלאות מגזעי שרולה, סימנטל ואנגוס אדום, במגמה להעלות את דחיקת הגזעים המשפרים את איכויות הבשר, כולל גזע הווגיו.

משק דן. Visionet,
משק דן/Visionet

גזעי הבקר הנבחרים זוכים ליחס מיוחד, הכולל קירור על ידי ממטרות בעונות החמות של העמק, כאשר הטמפרטורה חוצה את 40 המעלות. כמו כן, לאורך השנים ניטעו אלפי עצים המשמשים לצל לבקר והוספו שקתות, על מנת להקל על שהות הפרות בשטחים הפתוחים.

בעיית מזג האוויר איינה היחידה עמה נאלצים בני המשפחה להתמודד. בעיה נוספת, קשה ומכאיבה עוד יותר, מתרחשת במשך כל ימות השנה - פשיעה חקלאית, במסגרתה ישנם ניסיונות קבועים לגנוב מהם עגלים וטלאים. לכן, בנוסף לאמצעים הטכנולוגיים בהם הם משתמשים, כל בני המשפחה שומרים במשך כל הלילה על הבקר בחלקות השונות, כל אחד בתורו. יש לציין בהזדמנות זו את "השומר החדש", המסייעים בשמירות ובכל עבודה שביכולתם לעזור בה. התסכול גדול מאוד בשל אוזלת היד של הרשויות, שכן גם כאשר נתפס גנב, הוא משוחרר לרוב ללא נקיטת אמצעים כנגדו. בעיה מורכבת נוספת היא טריפת עגלים על ידי זאבים ותנים. על מנת להילחם בתופעה זו, במשק דן משתפים פעולה עם רשות הטבע והגנים.

למרות הקשיים הללו, משק דן הוא משק פורח ומבוקש מאוד בקרב מסעדנים וסוחרים בכל רחבי הארץ ובתקופה האחרונה גם אנשים פרטיים יכולים ליהנות מהבשרים המשובחים. לפני כחצי שנה בני המשפחה פתחו קצביית בוטיק במרכז צים אורבן סנטר בית שאן. במקום ישנה חנות, לצד מקום לפירוק ויישון של הבשרים המגיעים מהחווה המשפחתית.

משק דן. Visionet,
משק דן/Visionet

על היתרון הגדול של רכישה של נתחי בשר ממשק דן סיפר מנהל החנות בן: "היתרון שלנו הוא שאנחנו שולטים בכל התהליך, מרגע ההמלטה. אני יכול להגיד לך בדיוק מי הפרה, מאיזה גזע ומאיזה שושלת, באיזה משקל היא הייתה ובאיזו חלקת מרעה היא הייתה לאורך כל חייה, כמה זמן הייתה ביישון ועוד עשרות פרמטרים הנמדדים ונמצאים במערכת הממוחשבת. כמובן שהנתונים הרבים על כל פרה מייחדים ומבדילים אותנו מחנויות בשר אחרות".

החנות מפעילה שירות משלוחים לכל רחבי הארץ, כאשר כיום גם בני הדור הרביעי של המשפחה, נכדים ואחיינים עוזרים בגידול הבקר והטלאים ובאריזת המוצרים.

משק דן, היה לנו הכבוד לפגוש במשפחה ציונית שמייצרת בשרים איכותיים כחול לבן.

ליצירת קשר ניתן להתקשר ל:

04-8162816 או 052-6215560

לעמוד הפייסבוק

לדף האינסטגרם

משק דן. Visionet,
משק דן/Visionet
בשיתוף משק דן, בשיתוף משק דן
  • עוד באותו נושא:
  • בקר
  • בשרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully