וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצועות הייטק - 7 טיפים להצלחה בתחום ההייטק הנחשק

בשיתוף האקריו, בשיתוף האקריו

4.5.2020 / 7:56

אם גם אתם רוצים להתחיל קריירה בהייטק. ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע אל היעד הנחשק

אנחנו חיים בעולם שנמצא בהתפתחות מתמדת. בתור ילידת שנות ה-80 המאוחרות, בילדותי כלל לא היה לי מכשיר סלולרי, מחשב ואת הטלוויזיה הראשונה שלי קיבלתי רק כשחגגתי בת מצווה. תראו איפה אנחנו נמצאים היום. המילה האחרונה רחוקה מלהיאמר בתחום הטכנולוגי. מקצועות הייטק הפכו להיות המקצועות הנחשקים ביותר בארץ ובעולם ולא בכדי. לא רק שכמות המשרות עולה, גם המשכורות בענף ההייטק לא מפסיקות לטפס.

אם גם אתם רוצים להתחיל קריירה בהייטק. ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע אל היעד הנחשק. חשבתם פעם מה משותף לסטיב ג'ובס, אילון מאסק, ריצ'רד ברנסון ומארק צוקרברג? נכון, כולם היו אנשים עם חזון. אך לא זה בלבד מה שאפשר להם להצליח בתחום. מעבר לחזון, היו להם מאפיינים ותכונות שאפשרו להם לקחת את החזון הזה ולהפוך אותו להיסטריה עולמית.

1. תשוקה
תשוקה היא המניע העיקרי לכל פעילות אנושית. המרכיב הכי חשוב להצלחה בכל תחום ובמקצועות ההייטק בפרט, הוא להתלהב ממה שאתה עושה. אם אתה אוהב את מה שאתה עושה, יש בכוחך להזיז הרים. אם אתה לא אוהב את מה שאתה עושה, אתה כנראה עושה את הדבר הלא נכון.

2. הסתכלות על התמונה הגדולה
כל אחד שלוקח קורס תכנות אונליין או קורס פרונטלי, יכול לכתוב קוד לאתר או לבניית אפליקציה. אך כמה מהם יודעים את הסיבה לבניית אותו אתר או אפליקציה? לכמה מהם זה אכפת? התשובה עשויה להפתיע אותך. אנשים שמצליחים באמת בתחום ההייטק, הם אנשים שתופסים ברמה הגבוהה איך העסק עובד, הם יכולים לתרגם את המינוחים העסקיים טכניים וההפך, כי הם מבינים את החשיבות האסטרטגית של אותה טכנולוגיה.

האקריו. יח"צ,
המרכיב הכי חשוב להצלחה בכל תחום ובמקצועות ההייטק בפרט, הוא להתלהב ממה שאתה עושה/יח"צ

3. תן לעבודה שלך לדבר בשבילך
נכון, זה מפתה לרוץ ולחלוק עם כולם את ההצלחות שלך ולקבל מחיאות כפיים. אך הבעיה בכך שהגאווה יכולה לעלות לך ביוקר. כדי לפתח קריירה בהייטק השתדלו להקשיב יותר, זו הדרך הטובה ביותר ללמוד דברים חדשים. אם אתה לא יודע משהו - תשאל. זה מוכיח את התשוקה שלך לנושא ואת הרצון ללמוד ולא מראה על חולשה.

4. סקרנות ויצירתיות
אנשים מצליחים הם אנשים שמגלים סקרנות של ילדים. הם שומרים על ראש פתוח ורוצים ללמוד דברים חדשים. אלו אנשים ששואבים השראה מכל דבר ולכן הם גם מאוד יצירתיים. כשמדובר על מקצועות הייטק, לא מספיק להיות אנליטי וחכם כדי להצליח. בעולם הטכנולוגי אין פתרון אחד שיכול להצליח. טכנולוגיה היא סוג של אומנות ואתה חייב להביא איתך יצירתיות כדי לפתור בעיות ולהמציא דברים שלא נראו כמותם.

5. תפתח לך רשת קשרים ותהיה שחקן קבוצתי
כל הכישורים המתוארים פה הם חשובים בשביל להצליח בתחום ההייטק ובכל תחום. עם זאת, המאיץ החשוב ביותר להצלחה, הוא מערך המיומנויות האישי שלך. פתח לך רשת חברתית מגוונת של אנשים ובעלי תפקידים שיכולים להעצים את העבודה שלך ואת היכולות שלך. תמצא את האנשים הנכונים שמוציאים ממך את הטוב שבך. תהיה שחקן קבוצתי ותדע איך לעבוד נכון בצוות כך כי הרי מי שהולך ביחד מגיע רחוק יותר.

6. שפר ללא הרף את עקומת הלמידה שלך
כפי שכבר כתבתי, כשמדובר בתחום טכנולוגי, דברים חדשים צצים כל הזמן. הדברים משתנים במהירות ואתה צריך ללמוד לקבל את השינויים האלו. האנשים המצליחים ביותר בתחום ההייטק, הם אנשים שמשדרגים כל הזמן את הידע שלהם ומתעדכנים במגמות חדשות בתעשייה. עליך להיות דינאמי בדיוק כמו הטכנולוגיה שאתה משתמש בה ולהשתדרג בקצב שלה. הלמידה שלך חייבת להמשיך גם אחרי שלקחת קורס תכנות אונליין או תואר, היא ממשיכה ללא קשר לשלב בו אתה נמצא בקריירה.

7. הישאר מפוקס על המטרה שלך
כדי לפתח קריירה בהייטק אתה צריך לשלב את הכישרון שלך יחד עם מאמץ שמוביל לתוצאות. לכן, הישאר ממוקד! אחרת, המסע שלך היא כמו של אדם שזרקו אותו בשטח לא מוכר ללא מפה - חסר משמעות.

כדי להישאר ממוקד תהיה אדם שמעריך איכות על פני מהירות. תבין את החשיבות של הקדשת זמן כדי שהעבודה תצא על הצד הטוב ביותר, תעשה מאמץ מיוחד כדי להימנע מהסחות דעת. מקצועות הייטק הם אמנם מקצועות משגשגים אבל האנשים שמאחוריהם הם מה שהופכים אותם לכאלו והם חייבים להיות ממוקדים במטרה שלהם.

בשיתוף האקריו, בשיתוף האקריו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully