וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם ממליצים: התוסף שמשפר לנו את החיים

בשיתוף פארמה סייל, בשיתוף פארמה סייל

3.5.2020 / 13:50

מה הופך את אומגה 3 לתוסף תזונה חשוב כל כך, כזה שתורם לנו בכל מישור אפשרי ואילו סוגים שלו ניתן למצוא? כמוסות שמן דגים או צמחיות, לילדים, מבוגרים, נשים בהיריון ועוד. כל מה שצריך לדעת

אומגה 3 פארמה סייל. יח"צ,
אומגה 3/יח"צ

מי מאיתנו לא שמע על "אומגה 3". מדברים על תוסף התזונה הזה בכל מקום, לא? בבתי מרקחת, אצל הרופא, במאמרים על תזונה, אצל הדיאטניות. כולם ממליצים על אומגה 3, לכל הגילאים - ילדים, מבוגרים, קשישים ואפילו לנשים בהריון. אז אם התוסף הזה כל כך מומלץ, לא כדאי לדעת עליו מעט יותר?

למעשה, אומגה 3 זו תת קבוצה, חלק מקבוצה גדולה יותר של חומצות שומן בלתי רוויות. שומן הוא אב מזון חשוב לגוף האדם, אך הוא יכול להגיע כאוסף של חומצות שומן רוויות או בלתי-רוויות. היום אנו יודעים כי עדיף להימנע מחומצות שומן רוויות (שומן מוצק בטמפרטורת החדר כגון מרגרינה, שומן מן החי ועוד) וכדאי ורצוי לצרוך כמה שיותר חומצות שומן בלתי-רוויות.

חומצות שומן בלתי רוויות חשובות מאוד לכל היצורים החיים. הן שומרות על גמישות התאים, מונעות חמצון שלהם (אומגה 3 הן חומצות אנטי-אוקסידנטיות מאוד חזקות) ותורמות ליכולת התא להעביר מסרים בצורה טובה ויעילה יותר. בזכות פעולות אלו על התאים, לקבוצת האומגה 3 תפקידים מכריעים במערכות גוף רבות כגון הלב וכלי הדם, מערכת העצבים המרכזית, העור ועוד.

כיום ידוע שיש לאומגה 3 יש יתרונות בכל המישורים של גוף האדם:

• עשויה למנוע דלקות של כלי הדם, טרשת עורקים, איזון לחץ הדם, איזון הכולסטרול בדם (העלאת הכולסטרול הטוב - HDL).

• עשויה לשפר קשב וריכוז (במיוחד אצל ילדים), את הזיכרון, חומצות מסוימות בקבוצת האומגה 3 עשויות להטיב עם מצב הרוח.

• שומרת על מראה עור בריא, חשובה להתפתחות הקוגניטיבית של העובר אצל נשים בהיריון, יכולה להקלה על דלקות כגון דלקת פרקים שגרונית ומחקרים אף מראים כי ישנה הפחתה בהתפתחות תאים סרטניים עם אומגה 3.

עכשיו כשאנחנו מבינים את כל הטוב הזה, כיצד נוכל להעשיר את הגוף שלנו באומגה 3? ראשית, התשובה הפשוטה ביותר היא - מהמזון!

דוגמה למזונות העשירים באומגה 3 הם שמן המופק מזרעים, דוגמת זרעי פשתן, זרעי מרווה ושמן סויה. בנוסף, ישנן כמויות נכבדות של אומגה 3 באגוזי מלך, סויה וכמובן בדגים עם פרופיל שומן גבוה כמו דגי סלמון. עם זאת, חשוב לדעת שהדגים אשר מכילים אומגה 3 הם דגי ים ונהרות ולא דגי בריכות, כיוון שאלה אינם ניזונים ממזון רווי בחומצות שומן אומגה 3.

אישה בולעת תוסף תזונה. ShutterStock
פתרונות לכל גיל וצורך/ShutterStock

אם אומגה 3 נמצאות במזון, למה אין זה מספיק ואנו צריכים לקחת תוסף תזונה אומגה 3?

לצערנו, בתזונה המערבית המודרנית קשה מאוד להשיג תזונה אידאלית המכילה כמויות מספקות של חומצות אלה. על מנת להשיג כמויות נאות של אומגה 3, נצטרך לאכול מגוון רב של דגי ים ונהרות (וכדי להשיג כאלה, יש לטוס לקנדה או נורבגיה למשל) ולהשלים עם המון פולי סויה, שמן פשתן ועוד.

היות שדרך התזונה הקבועה שלנו יש לנו סיכוי נמוך מאוד להגיע לרמות נאותות של אומגה 3, ניתן לקחת פעם עד פעמיים ביום תוסף תזונה המכיל אומגה 3 במינונים גבוהים ומספקים.

כיום ישנם בישראל מותגים רבים של תוספי תזונה, המעניקים אפשרויות מצוינות במגוון צורות ומינונים של אומגה 3. ניתן למצוא אותם ברשתות הפארמים ובאתרי הפארם האינטרנטים - לדוגמא אתר פארמה סייל . בין אם מדובר בכמוסות שמן דגים (כמו המותג "אלספה" של אלטמן, אומגה 3 950 של סולגאר או תרי-אומגה סופר של חברת תרימה) או בכמוסות צמחיות המכילות אומגה 3 מזרעי פשתן, שמן מרווה או שמן צ'יה (שמן צ'יה של סופהרב, אומגה 3 צמחי של אלטמן ומרווה מרושתת). הכמוסות הצמחיות מתאימות למי שאינו יכול לסבול את ריח הדגים או לצמחוניים. גם עבור מי שאינו בולע כדורים או כמוסות ישנו פתרון. אומגה 3 ניתן למצוא גם בנוזל במוצרים כמו "שמן אומגה 3" של חברת גרמזה, אקוסאפ או AXOM.

המוצרים בשוק נבדלים האחד מן השני לא רק בצורתם (כמוסה או שמן), אלא גם בכמויות חומצות האומגה ואפילו בסוגי החומצות בתוך תת הקבוצה אומגה 3. החומצות הנחשבות ביותר כיום בתוך קבוצת האומגה 3 הן EPA ו-DHA. חפשו אותן כאשר אתם בוחרים מוצרים.

מה עם קבוצות מיוחדות באוכלוסייה?

כיום ישנם מוצרי אומגה 3 ספציפיים, המותאמים לקבוצות שונות. לנשים בהיריון מומלץ לקחת תוסף אומגה 3 "9 חודשים", הקיים אצל חברות אלטמן וסופהרב בין היתר.

לילדים קיימים מוצרים המכילים אומגה 3 בנוזל או בדובונים לבליעה, במינונים המותאמים, כמו אלספונים של אלטמן, AXOM 3 SYRUP סירופ לילדים ואחרים.

אלה המבקשים לייצב את מצב הרוח שלהם יכולים לנסות את TRI-OMEGA EPA המצוין ולמי שמעוניין לשפר את הקשב והריכוז קיים המוצר ZOOM של חברת טבע, המכיל אומגה 3 יחד עם פוספטידיל סרין.

כל אחד מאיתנו יכול למצוא את האומגה 3 המתאים לו. היכנסו לאתר פארמה סייל ובחרו את מוצר האומגה 3 המתאים לכם!

בשיתוף פארמה סייל, בשיתוף פארמה סייל
  • עוד באותו נושא:
  • אומגה 3
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully