וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לרכישת מעשנת בשר איכותית - ככה תבחרו נכון

בשיתוף טרייגר גריל, בשיתוף טרייגר גריל

31.3.2020 / 12:27

מעשנת הבשר הראשונה היתה מעין בור באדמה, אך מאז כמובן בני האדם השתכללו. הכירו את מעשות הבשר האיכותיות של טרייגר גריל

בני האדם התחילו להשתמש בטכניקות של עישון בשר ודגים עוד בתקופה הפרה-היסטורית. השימוש העיקרי היה כדי לבשל או לשמר מאכלים עשירים בחלבון, כדי שלא יתקלקלו ויחזיקו מעמד לתקופות ארוכות יותר. מעשנת הבשר הראשונה היתה מעין בור באדמה, אך מאז כמובן בני האדם השתכללו, ואנו עדים לסוגים רבים של מעשנות שהיו בשימוש במשך השנים. לאחרונה רואים התעוררות בכל הקשור לבישול ועישון בשר בשיטות הקדומות, בעיקר בגלל הטעם העשיר שהעשן מעניק לאוכל, אך גם בזכות ההנאה הרבה המופקת מכל תהליך העישון.

אז, איך קוראים לגברת? מעשנה או מעשנת?

הרבה תוהים איך מבטאים נכון ואיך קוראים למכשיר המופלא הזה שמעשן בשר, דגם וירקות. סביר שהרוב יקראו לזה "מעשנת", אך אם תשאלו את אבשלום קור, התשובה הרשמית היא - "מעשנה", שזהו שם עצם. המילה "מעשנת" היא פועל, ולכן היא אינה השם שם המכשיר.

בכל מקרה, עיקרון הפעולה של מעשנת בשר הוא הפקת עשן חם שמבשל את המזון באיטיות עד שהוא נעשה רך ועסיסי ובכך להעניק לו ארומה וטעם ייחודיים.

טרייגר גריל. ברוך ברנר,
טרייגר גריל/ברוך ברנר

הסוגים השונים של מעשנות בשר

• מעשנת פחמים: בשיטה זו מציתים את הפחמים בתחתית חבית עומדת, והעשן הנוצר מדעיכה של הלהבות מבשל את הבשר. זוהי המעשנה המאתגרת והקשה ביותר לשימוש מבין כל המעשנות, מכיוון שהיא מחייבת שמירה על טמפרטורה קבועה לכל אורך תהליך הבישול, דבר הדורש התעסקות מתמדת בליכלוך, בליבוי הבעירה, הוספת פחמים כשטמפרטורה יורדת, הוצאת פחמים כשהטמפרטורה עולה יותר מידי גבוה וכו'. בנוסף לכך, העשן המתקבל במעשנת פחמים הוא חזק במיוחד. לא כל אחד אוהב את הטעם, שהוא חזק ומשתלט מאוד על שאר הטעמים. בתחרויות ברביקיו שמתקיימות בארה"ב, מעשנות פחמים בדרך כלל אינן מצליחות להוכיח את עצמן.

• מעשנת גז ומעשנה חשמלית: מעשנות גז ומעשנות חשמליות אינן דורשות התעסקות יתרה בשמירה על הטמפרטורה, אך העשן שלהן אינו תורם יותר מידי לטעם הבשר. מכיוון שכאמור הטעם אינו מעשיר את המזון, מעשנות אלו לא נמצאות בשימוש נרחב.

מעשנת עצים, מקסימום טעם במינימום התעסקות: מעשנת בשר של Traeger Grills מעניקה ארומה וטעם לאוכל בצורה שחשמל, גז ופחם לעולם לא יוכלו לספק. מעשנות הבשר של טרייגר עובדות על אש עצים, שנותן את העשן האיכותי ביותר, והטעם העשיר ביותר. האש הוא תוצאה של בעירה של שבבי עץ העוברים מתא האחסון לתא הבעירה, ויש מאוורר המפזר את החום והעשן בצורה אחידה בתוך תא הבישול. בכל הדגמים של טרייגר יש לוח בקרה דיגיטלי המאפשר וויסות של הטמפרטורה ואספקת חמצן מדויקת ליצירת העשן. ההדקלה והשימוש בגריל פשוטים ביותר - מכוונים לטמפרטורה הרצויה ובזה זה נגמר.

זה נשמע מסובך? זה לא! במעשנות הבשר של טרייגר גרילס ניתן לשלוט בטמפרטורה מאפליקציה בפלאפון מכל מקום בעולם. כך נהפוך את חווית הבישול והאירוח שלכם לפשוטה, מדויקת ובעיקר- מלאת טעמים חדשים. מהיום פשוט מכניסים את הבשר, והמכשיר עושה את שלו, בלי התעסקויות מיותרות.

עישון בשר כבר לא שמור רק למקצוענים, כל אחד יכול! רוצים להגיע לאירועי טעימות? להשתתף בסדנאות למתחילים ולמתקדמים? לקבל שפע מתכונים לבישול, אפיה, צליה וגריל במעשנות של טרייגר גריל ישראל? היכנסו לאתר שלנו או צרו אתנו קשר בטלפון מספר: 1800-101284.

בשיתוף טרייגר גריל, בשיתוף טרייגר גריל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully