וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית המאזן - תאנה: להתמודד אחרת עם משבר נפשי

בשיתוף הבית המאזן – תאנה, בשיתוף הבית המאזן – תאנה

26.3.2020 / 8:58

משבר הקורונה גורם למגוון מצוקות ורבים זקוקים לעזרה נפשית כדי להתמודד איתן. הבית המאזן - תאנה מספק חלופה לאשפוז פסיכיאטרי בבי"ח. ביקרנו במקום שמשדר חמימות, ביתיות, משפחתיות ורגיעה

הבית המאזן - תאנה. יח"צ,
הבית המאזן - תאנה/יח"צ

משבר הקורונה תפס את כולנו לא מוכנים ככה פתאום באמצע החיים, כאשר הבריאות שלנו ושל יקירנו או מחשבות על פרנסה שנפגעה, מעלים את מפלס הדאגה והחרדה.

לכן אנחנו במערכת "המומחים" התארגנו תכף ומיד על מנת להביא לכם, הקוראים, את אנשי המקצוע הטובים ביותר שמחכים ונמצאים שם להושיט לכם יד לעזרה, ומי שעשה עלינו רושם מיוחד הוא "הבית המאזן - תאנה".

כאשר תשמעו את המילה 'טיפול פסיכיאטרי', הדבר האחרון שתחשבו עליו הוא וילה יפהפייה מוארת ורחבת ידיים בלב מושב בדרום הארץ, כשמסביבה טבע ושקט אמיתי לצד שדה ירוק, גינת ירק אורגנית ופינת חי.

אבל כך בדיוק נראה "הבית המאזן - תאנה", כזה שמזמין ועושה חשק להיכנס ולשהות בו.

מטרתו של הבית היא חדה וברורה: להציע פתרון ומקום אחר לאנשים המצויים בתוך משבר נפשי או שמתמודדים עם מחלה נפשית. מדובר בחלופה שונה מאוד בהשוואה לאשפוז פסיכיאטרי בבי"ח, כשבניגוד אליו המקום משדר חמימות, ביתיות, משפחתיות, חופש ורגיעה.

הבית המאזן - תאנה. יח"צ,
הבית המאזן - תאנה/יח"צ

המקום הוקם על ידי סלע אזולאי, איש חינוך, מנהל בית ספר בעברו ומנכ"ל של פנימייה לנוער בסיכון, בסיוע בת זוגו, ד"ר גלית אבימן, המתמחה בלימודי מזרח אסיה, ומעבירה למטופלים סדנאות ציור דיו יפני מסורתי, בשילוב מדיטציה.

המטופלים בבית המאזן מקבלים ליווי מקצועי אישי וצמוד מצד צוות שכולל פסיכיאטר, עובדת סוציאלית ומלווה. הם מקבלים תוכנית אישית ומותאמת עבור כל אחד, כאשר המשפחות הן חלק בלתי נפרד מהתהליך ורשאיות לבוא לבקר ואף ללון במקום.

כל מטופל מקבל חדר פרטי עם מקלחת ושירותים צמודים, כאשר הכל חדש, מטופח ונקי. הבית מותאם גם לקהל הדתי והחרדי ולמקסימום של שבעה מטופלים.

הטיפול כולל בתוכו פעילויות שונות, מגוונות ומהנות כמו עבודה בגינה האורגנית טיפול בבעלי החיים של המשק או בנייה ונגרות בעץ, כאשר המטופלים מקבלים תחומי אחריות על אחזקת הבית ומבשלים במשותף עם המלווה את הארוחות.

הבית המאזן - תאנה. יח"צ,
הבית המאזן - תאנה/יח"צ

שוחחנו עם כמה מהם, רוני (שם בדוי) בת 30, אשר מתמודדת עם סכיזופרניה סיפרה לנו, "בשבילי הבית המאזן היה מקום לתת לנפש שלי לנוח מטלטלות החיים המאתגרות. חששתי מסיטואציות חברתיות בעקבות המחלה שלי ופה אני לומדת לדעת לקבל את עצמי ולהתמודד עם הבעיה בדרכים מועילות".

בדרך כלל זמן השהות של המטופלים במקום היא חודש ימים ועברו בו אנשים המתמודדים עם דיכאון, חרדה, התקף פסיכוטי בעקבות שימוש בסמים או בקנאביס רפואי שלא צורך, דיכאון אחרי לידה, מי שסובלים מהפרעה טורדנית כפייתית, סכיזופרניה בהתחלתה, מאניה דיפרסיה וגם כאלה שחייבים רגע לנוח ולהתאזן מחדש רגע לפני שחוזרים לחיים הלוחצים.

על תפיסת עולמו סיפר לנו סלע אזולאי, "ההבדל ביני ובין כל מי שמגיע לכאן הוא שבנקודת הזמן הנוכחית הוא במשבר כרגע ואני לא. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. משבר נפשי יכול להופיע בכל שלב בחיים, אחרי גירושין, לידה, פטירה של קרוב, מצב ביטחוני, שירות צבאי, תאונת דרכים, מצוקה כלכלית, וכיום אף בעקבות משבר הקורונה. ישנם מטופלים שהאשפוז הפסיכיאטרי השאיר אצלם משקעים לא קלים ואף טראומה, ואת זה אנחנו רוצים למנוע. אנחנו שואפים לתפוס את המשבר בזמן לפני שהוא מעמיק ומחריף".

הבית המאזן - תאנה, מאמין בהכלה וגמישות ככל האפשר, דיבור בגובה העיניים עם המטופלים ולא סמכותנות או הפעלת כח ושליטה כאשר אין דיסטאנס בין המטפלים למטופלים.
פגשנו זוג חכם, מרשים וטוב לב, ששם לעצמו למטרה לעזור לאחרים
לעבור תקופת משבר וקשיים, בדרך חזרה לחיים רגילים בלי הדבקת תוויות, אלא בידיעה כי כולנו שווים, גם אם סובלים ממשבר או מחלה. שמחנו לגלות כי הם עושים זאת בהצלחה גדולה.

לתיאום פגישה ראשונית עם הבית המאזן - תאנה, צרו קשר בטלפון 0774367251 או במייל info@beyachadc.org.il

לעמוד הפייסבוק של הבית המאזן - תאנה

לאתר הבית המאזן - תאנה

בשיתוף הבית המאזן – תאנה, בשיתוף הבית המאזן – תאנה
  • עוד באותו נושא:
  • משבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully